Rado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

smiken wrote:
jon wrote:grattis med corrado, en veldig så fin og orginal corrado :D
Takk :)
Er forsåvidt vinterfelger som står på bilen. Har TSW 16" til sommer. Sånne som wormy har, bare med grå mutter.
Ooooh, me like :mrgreen:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Er kanskje lite relevant, men her er mine forrige VAG :)

Førstebil:
Image
Image
Etter en liten stund med mercedes ble det golf igjen, denne gang en 94mod VR6
(Etter min smak skulle de felgene vært pælma på sjøen, eller en hyundai)
Image
Image
Denne ble byttet i corradoen :) Og er sålang strålende fornøyd med byttet
Veedub ;)
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

wormy wrote: Ooooh, me like :mrgreen:
;)
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

smiken wrote: Hvordan skal draget i en orginal G60 egentlig være? når har momentkurven peak? Lurer på om kanskje noe ligger i eksosen min og lager propp. Synes den blåser veldig på tomgang. Det sekundet etter jeg har startet er den rolig, så er det akkurat som om det bygger seg opp trykk i eksosen, så begynner den å jobbe. Kan også være tomgangsregulator som koser seg :|
Står bak i manualen hvordan "draget" skal være originalt (graf). Hvis du har en ny kam, så "flytter" den noe effekt fra lavt turtall til høyt turtall ettersom jeg har forstått, noe som vil si at du får mindre bånndrag.
Du har ikke en boostlekasje da? Siden du sier at den ikke kjennes ut som om den har 160 hester?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Jeg vet ikke helt. Den er sprekere enn feks. en orginal A6 1,8 turbo. Men så er jo a6 en tung bil :P Vanskelig å si egentlig. Finner sikkert ut av det til slutt :) Har ikke noe sterkt behov for mer effekt før jeg får kjørt inn kompressoren uansett. Så jeg har jo litt tid å forske på :)
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

Mamma har en bmw e46 320 (150 hester).. Og gud, den er treeeeeg etter jeg fikk min.. :mrgreen:
Og ja, du bør kjøre inn kompressor før du kjører med noe særlig ladetrykk. Når jeg overhalte min fikk jeg beskjed om 500km under 2500rpm, så 300km under 3000rpm.. Det var dog med 68mm ladehjul. Det er nok litt "overkill", men det er nok også en grunn til at de sier det.

Med de spesifikasjonene du har, bør du etter hva jeg har lest ha ca 1 bar ladetrykk, avhengig av porting av kompressor, o.l. Det skal ikke mye til før man får en lekkasje, men da kan det jo være alt fra en slangeklemme som må strammes til utslitte rør (spesielt under batteriet, nær IC har jeg lest). Vet ikke om en tett IC kan stoppe opp ladetrykk, men den bør nok også rengjøres. :)

Men før du tester for mye, kjør inn kompressor helt ;)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

woot, bilen er jo dønn orginal :) Porting og rs utblås og alt det der er jo på gjøremålslista.
Lader vel 0,6 orginalt, eller noe i den duren :)
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

smiken wrote:woot, bilen er jo dønn orginal :) Porting og rs utblås og alt det der er jo på gjøremålslista.
Lader vel 0,6 orginalt, eller noe i den duren :)
Stemmer, sorry.. Sovet 5timer/døgn i snitt hele uke, så overså at det sto "to-do"... :\
ca 0,6 originalt, ja. Da jeg kjøpte min var det en eller annen boostlekkasje, noe som gjorde at den lada ca 0,6 bar, og det røska greit for det..!
Men siden den er helt original burde den grafen bak i manualen iallefall gi en viss indikasjon på hvordan den går, husker ikke helt hvordan det var, men. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Vært ute å kjørt litt mer nå. Den går egentlig ikke så dårlig. Jeg må vel bare venne meg til faktum at jeg ikke har vr6 lengre :( Frister litt med 2,9 corrado :>
Veedub ;)
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Må vel sette noe på kjøpelista så snart som mulig siden jeg er lærling enda og ikke akkurat har mye smør på skiva.
Så, noen som har gjort seg opp en mening om hvilken eksos til corrado som har den peneste lyden?
Er jo tross alt musiker, så lyden er halve opplevelsen ;)
Er ikke ute etter "japan-auto" defektanlegg. Vil ha dyp lyd med litt snerr på slutten.
Veedub ;)
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Rado G60

Post by BlackDragon07 »

Liker godt lyden fra supersprint, litt metalisk lyd :) . Men vet det er mange som er uening med meg om det.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Njaaa, må nok si meg litt uenig jeg og. Blir sånn calibra lyd det ;D
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

Jeg tror jeg kommer til å gå for Supersprint :)
BlackDragon selger også et brukt Walker sett som jeg så ut til å fungere greit.

Er også flere som går for Simons, men vær forsiktig med rust der. Tror Jetex er en rustfri utgave av Simons, som selges på Ebay, til samme pris ca :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Så litt på passasjer vinduet i dag. Det var låst av med en bolt. Det er liv i motoren, men det høres ut som den kiler seg fast i noe. Og vinduet kan jeg dra opp og ned som jeg ønsker. Så ut som en wire som var oppspjæret og som kanskje har satt seg fast i noe.

Er vel ikke mulig å bytte bare wire er det vel?
Veedub ;)
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Rado G60

Post by Kisseg60 »

Simons kommer i rustfritt.!
Jeg kjøpte simons til min, og spraya sveisene med sinkspray. det er godt som nytt enda.
Lyden er kjempe bra, ikke mye men fet når man gir på.!

Jeg har hatt supersprint også og det var rusta i filler på et år!
Anbefaler simons!
Post Reply