Mister ladetrykk midlertidig i 3. gir og en ting til :)

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
wormy
Moderator

Mister ladetrykk midlertidig i 3. gir og en ting til :)

Post by wormy »

Heisann, meg for n'te gang... :oops:
1)
Som noen kanskje har lest i posten min om bilen, har jeg nå fått jevnt ladetrykk. Det er jevnt i 2. gir, 1. gir.. Men i 3. gir ved kanskje 3500-4000 rpm (husker ikke helt når), går den ned til ca 0.5-0.6 bar, for så å stige igjen. Motoren blir litt mer "stille" akkuratt når det skjer, for så å gå igjen. Husker ikke om det skjer hver gang, da det er begrenset med ganger man kan akselerere hardt på 3. gir i dette land.. (Lovlig :mrgreen: ).
Søkte litt på CC-Canada sitt forum, men der er alt på engelsk (Ikke noe problem normalt, men jeg vet ikke hva det norske navnet på alt de snakker om er).. Kan det være co-pot'en som er bittelitt løs? Leste på CCC-forumet at jeg burde sjekke O2 sensoren, stemmer det og evt hvordan gjøres det? Eller er det andre tips?

2)
Noen ganger når jeg ikke har noen pedaler inne og har bilen i gir (triller), så går den ujevnt. Dvs, den "hopper" eller hva jeg skal si. Motoren har nye motorfester, og sitter bra, før dere spør om det. Litt småirriterende, men ikke noe farlig (tror jeg??). Kan dette ha sammenheng med "1)", eller er det noe annet?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
wormy
Moderator

Re: Mister ladetrykk midlertidig i 3. gir og en ting til :)

Post by wormy »

Sett gjennom en del poster her nå, og fant denne..
Bensinkutt ved høytturtall og høy temp på motor

Nå er ikke bilen min så varm, eller noe, men det kan kanskje være at jeg har samme problem..? Får ta en titt i morgen, men kom gjerne med tips/kommentarer! :)
wormy
Moderator

Re: Mister ladetrykk midlertidig i 3. gir og en ting til :)

Post by wormy »

Fikk kjørt litt på veier det er lite sannsynlig at noen ser deg, og testa 3. gir.. Den lader bra til å begynne med, men så detter den til 0,55-0,6. Men det virka ikke som om den steg igjen, iallefall ikke mye. Har ikke fått sjekka 4. gir noe særlig, men er mulig det er det samme der. Skal ut å sjekke vakumslangen til ECU om jeg finner den etterpå... :(

Det er vel lite sannsynlig at det er en lekkasje i boost-røra, da det fungerer helt fint i 2. gir?
Post Reply