Rado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

smiken wrote:Så litt på passasjer vinduet i dag. Det var låst av med en bolt. Det er liv i motoren, men det høres ut som den kiler seg fast i noe. Og vinduet kan jeg dra opp og ned som jeg ønsker. Så ut som en wire som var oppspjæret og som kanskje har satt seg fast i noe.

Er vel ikke mulig å bytte bare wire er det vel?
Mulig, men litt stress. Lest at de som gjorde anbefalte rustfri(?) bremsetråd fra vanlige sykler.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Coolt, takk :)

Fanden, var ute en tur å kjørte i dag. Så hørte jeg en kraftig gnisselyd etter en nedbremsing. Så låser nesten hjulet seg. Det pissregnet, og jeg hadde ikke jakke med, så det ble en snar tur ut å kjenne på armen til handbrekket bak. kjente ikke noe spes feil der. Klarte å lirke bremsa løs etterhvert. Og kjørte på verkstedet for å ta en titt. klarte å provosere frem problemet utenfor verkstedporten. Venstre bakhjul sitter bom fast. :( Tror det er stempelet i calipteren eller hjullageret som har kilt seg.

Så da ble det VW caddy verkstedvogn hjem :(
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

Fant ikke linken til der det sto om wiren, men det er da verdt et forsøk skulle jeg tro.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Kan umulig være så dyrt for en ny vindusheis m/wire på huggeri :) skal prøve å få tak i
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

Kan kun være fra Corrado-biler etter hva jeg har forstått. Og det er ikke alle huggere som har en corrado :)
Ny ligger på ca tusenlappen mener jeg å huske, da med en annen patent.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

overkommelig det. Får ta en ting i gangen. Passasjer vinduet er bare en plagsom bagatell egentlig. Viktigere med bremser/understell og motor i første omgang :)
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

Enig. Det er ekstremt plagsomt til tider, men jeg roper bare ut av takluka om jeg skal snakke med noen på den siden :mrgreen:

Og ja, du burde forsikre deg om at alt "annet" på bilen fungerer før du begynner å investere i mindre viktige ting. Men du må fyre opp noen bilder av sommerhjulene, da!
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Skal prøve å huske på det mens jeg er å skrur i morgen :)
Veedub ;)
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Liten verkstedsession etter jobb i dag. Skrudde av calipteren bak for å se hva som kneip sånn. Var fritt for klosser og i tillegg feile klosser, så den hadde kilt seg fast i bremseskiva. Fikk bestillt nye klosser og jokka løs dritten.

Tenkte jeg skulle montere leppa når jeg var ferdig, det viste seg å være en irriterende opplevelse. Prøvde først å feste med gjennomgangsskruer. Fikk ikke plass til å skru siden det ble ganske lavt med leppa på. Kjørte på bukken å poppa leppa fast. Det ble bra :) Helt til jeg skulle kjøre ned, da rygget jeg først med døra på gløtt. Selvfølgelig åpner jeg døra litt for å se bedre hvordan jeg ligger ann med forhjula og døra går i bakerste søyla! :oops: Ble en liten rift i lakken, men vises ikke godt heldigvis.

Jeg fikk døra lukket og fortsatte nedstigningen. Så hører jeg bare KNAS. jeg kjører litt opp igjen og går ut for å se. Der henger leppa på snei igjen. Ble forbanna og reiv den av. Så ble den stripset opp igjen etter en røyk. Grrr :evil:

Bilder fra dagen:
Image

Image

Image

Ja, den ene sprederen er gul. Full av vann er den også :p
Image

Image

Image
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

Kjip historie.. Men fete felger iallefall!
Si ifra om du skal bytte de ut, da jeg trenger en ny etterhvert. Mulig 2. (Kantkjørt fra forrige eier + kast i den) :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Er enden god, er allting godt ;) og enden på corradoen er ikke så værst. spesielt når vingen fungerer som den skal, og det gjør den :)

Tenkte kanskje jeg skulle stampe felgene for keskin kt1 9x16 til sommeren :> så jeg kan gi deg et rop når/om jeg får råd til å bytte.
Veedub ;)
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Rado G60

Post by Kisseg60 »

Bra det er flere som vurderer 9x16!
Disse bilene er bygd for sånne felger, eller er felgene bygd for bilen? :roll:
Kan velge selv.! Blir sinnykt bra uansett!
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Eneste ulempen med 9x16 er at man må passe på å ikke snurre for mye på rattet når bilen står stille. Tror ikke den stakkars servopumpa klarer det i lengden. Anywhoo, a small price to pay for good looks :)
Veedub ;)
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Rado G60

Post by jon »

Kisseg60 wrote:Bra det er flere som vurderer 9x16!
Disse bilene er bygd for sånne felger, eller er felgene bygd for bilen? :roll:
Kan velge selv.! Blir sinnykt bra uansett!
HA! godt du har endret mening til det bedre du å!
dette er hva du sa for ca et års tid siden;
Kisseg60 wrote:kline til med et par feeeete 17" og ikke de små breie 16" og ikke no senk så går det fint det assa! :lol:
:mrgreen: :mrgreen:
Kid-Rado!
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

smiken wrote:Er enden god, er allting godt ;) og enden på corradoen er ikke så værst. spesielt når vingen fungerer som den skal, og det gjør den :)

Tenkte kanskje jeg skulle stampe felgene for keskin kt1 9x16 til sommeren :> så jeg kan gi deg et rop når/om jeg får råd til å bytte.
Nice :)
Trenger de ikke før til sommeren uansett, så hadde vært kos om du hadde husket på det. Kan evt kanskje ta alle 4 for å ha noen "reserve".. :P
De er for "215-bredde-dekk", sant?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply