Igår, så tok jeg og bror min og rensa radiatoren. Tok av slangen i bånn, under motoren, og rok av slangen som går inn på radiatoren.
Tok først og kjørte ut al grufset og dritten som var der. Så spylte vi med hageslangen fra toppen, slik at det rant ut nederst igjen.
Etter dette fyllte vi opp med kjølevæske igjen, dog etter slangene var på plass.
Så idag, skulle jeg prøve dette, for og se om det hjalp noe. Det første jeg så, før jeg kjørte, var at beholderen var helt tom :S
Fyllte den opp igjen, og kjørte en liten tur. Stopped ved en bensinstasjon, for og sjekke beholderen, og den hadde øket mye ! Vannet var langt over maks, og da jeg satt meg i bilen igjen hadde tempraturen skyti opp til nesten 100 grader ! (den stod på 70 før jeg kjørte inn på bensinstasjonen) og syntes dette var merklig. Nå ble den jo enda fortere varm en før ! Så kjørte jeg den korte turen hjem, men tempraturen sank aldri ! Når den var på ca 100/105 grader skrudde jeg av motoren og trillte nesten hele veien hjem. (Svak nedoverbakke

Stoppa bilen hjemme igjen, og sjekka vannet, fortsatt like høyt !
Gjorde jeg og brutters noe feil ? Eller er dette en fin dokumentasjon på at termostaten ikke vil samarbeide og har tatt sluten på livet ?