Trimkam. Hva må gjøres?

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Trimkam. Hva må gjøres?

Post by Kisseg60 »

Jeg skal etterhvert skifte kam.
Tenkte på en 268° / 276°. Skifte av løftere og fjører.
Nye dyser og en justerbar bensintryksregulator.

Må jeg endre på tenningen? Justere litt frem/tilbake med tanke på mer fylling og lengre åpning?
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1904
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Post by wormy »

Tenningen skal i utgangspunktet fortsatt være 6 grader. Eller litt over det om du vil, jeg har 9 grader.
Resten av fortenningen styres etter hva jeg har forstått av chippen/bankesensoren.

Angående bensintrykket tør jeg ikke helt svare noe som helst. Men med en 268/276 kam og 3.5bar FPR vil du vel komme et godt stykke med en "Stage 4" chip vil jeg tro.
Skal du ha større dyser vet jeg ikke hva som blir mest riktig.. :?
Det beste er jo en custom chip, men koster deretter.. :P
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Post by Kisseg60 »

Custom chip ordner Frode/Poloclassic.
Kosta en gang 1500 inkl chip. blir sikkert billigere når jeg nå har chipen.
Men det får jeg finne ut av når jeg trenger det.

Har jo litt trim fra før.
Rs2 porta lader med rs-utblås og 68 hjul.
grenrør, chip og grenrør. (går ganske bra med dette også)
User avatar
glennern
Posts: 421
Joined: 29 Jul 2007, 22:09
Location: Krokstadelva

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Post by glennern »

Jeg mener å huske at Frode tar 3-3500 for custom chip.
1500 for "backup" chip
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1904
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Post by wormy »

Jeg fikk "pristilbud" på 2500,- men det var jo med en del andre deler også.
Kan godt hende at kun chip koster mer..
Synes igrunn ikke det er så ille :-)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Post by Kisseg60 »

Etter at jeg fikk feil chip her i fjor? Forige året.
Da tok han 1500 kroner for chip og programering.
Men kan hende han har satt opp prisen.
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Post by Polo Classic »

vanlig chip (typisk 68/65mm ladehjul og ev 3,5 bar fpr) pleier jeg å ta 1500,- for ja
turbo chip for 8v/8v G60 med 268/276 kam (røde dyser, 3 bar fpr(ev turbo chip for 440cc) 2500,-
Custom map 3500,-

Blir mest sannsynlig ikke nok fuel med 268/276 kam og orginaldysene
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Post by Kisseg60 »

det var jeg klar over.
hva slags dyser anbefaler du til denne kammen? 440cc?
User avatar
glennern
Posts: 421
Joined: 29 Jul 2007, 22:09
Location: Krokstadelva

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Post by glennern »

Jeg har kjørt originale dyser med 3,5 Bar fpr og 268/276 kam siden jeg fikk bilen. Men bytter nå til 310cc dyser og må derfor også bytte chip
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Post by Polo Classic »

308cc dyser holder lenge. Med så gamle dyser som orginalene er nå, er det bedre å gå opp til nye 308cc dyser i stedet for å pushe de orginale hardere
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Post Reply