Trimkam. Hva må gjøres?
Moderator: Moderators
Trimkam. Hva må gjøres?
Jeg skal etterhvert skifte kam.
Tenkte på en 268° / 276°. Skifte av løftere og fjører.
Nye dyser og en justerbar bensintryksregulator.
Må jeg endre på tenningen? Justere litt frem/tilbake med tanke på mer fylling og lengre åpning?
Tenkte på en 268° / 276°. Skifte av løftere og fjører.
Nye dyser og en justerbar bensintryksregulator.
Må jeg endre på tenningen? Justere litt frem/tilbake med tanke på mer fylling og lengre åpning?
Re: Trimkam. Hva må gjøres?
Tenningen skal i utgangspunktet fortsatt være 6 grader. Eller litt over det om du vil, jeg har 9 grader.
Resten av fortenningen styres etter hva jeg har forstått av chippen/bankesensoren.
Angående bensintrykket tør jeg ikke helt svare noe som helst. Men med en 268/276 kam og 3.5bar FPR vil du vel komme et godt stykke med en "Stage 4" chip vil jeg tro.
Skal du ha større dyser vet jeg ikke hva som blir mest riktig..
Det beste er jo en custom chip, men koster deretter..
Resten av fortenningen styres etter hva jeg har forstått av chippen/bankesensoren.
Angående bensintrykket tør jeg ikke helt svare noe som helst. Men med en 268/276 kam og 3.5bar FPR vil du vel komme et godt stykke med en "Stage 4" chip vil jeg tro.
Skal du ha større dyser vet jeg ikke hva som blir mest riktig..
Det beste er jo en custom chip, men koster deretter..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Trimkam. Hva må gjøres?
Custom chip ordner Frode/Poloclassic.
Kosta en gang 1500 inkl chip. blir sikkert billigere når jeg nå har chipen.
Men det får jeg finne ut av når jeg trenger det.
Har jo litt trim fra før.
Rs2 porta lader med rs-utblås og 68 hjul.
grenrør, chip og grenrør. (går ganske bra med dette også)
Kosta en gang 1500 inkl chip. blir sikkert billigere når jeg nå har chipen.
Men det får jeg finne ut av når jeg trenger det.
Har jo litt trim fra før.
Rs2 porta lader med rs-utblås og 68 hjul.
grenrør, chip og grenrør. (går ganske bra med dette også)
Re: Trimkam. Hva må gjøres?
Jeg mener å huske at Frode tar 3-3500 for custom chip.
1500 for "backup" chip
1500 for "backup" chip
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Re: Trimkam. Hva må gjøres?
Jeg fikk "pristilbud" på 2500,- men det var jo med en del andre deler også.
Kan godt hende at kun chip koster mer..
Synes igrunn ikke det er så ille
Kan godt hende at kun chip koster mer..
Synes igrunn ikke det er så ille
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Trimkam. Hva må gjøres?
Etter at jeg fikk feil chip her i fjor? Forige året.
Da tok han 1500 kroner for chip og programering.
Men kan hende han har satt opp prisen.
Da tok han 1500 kroner for chip og programering.
Men kan hende han har satt opp prisen.
-
Polo Classic
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: Trimkam. Hva må gjøres?
vanlig chip (typisk 68/65mm ladehjul og ev 3,5 bar fpr) pleier jeg å ta 1500,- for ja
turbo chip for 8v/8v G60 med 268/276 kam (røde dyser, 3 bar fpr(ev turbo chip for 440cc) 2500,-
Custom map 3500,-
Blir mest sannsynlig ikke nok fuel med 268/276 kam og orginaldysene
turbo chip for 8v/8v G60 med 268/276 kam (røde dyser, 3 bar fpr(ev turbo chip for 440cc) 2500,-
Custom map 3500,-
Blir mest sannsynlig ikke nok fuel med 268/276 kam og orginaldysene
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Re: Trimkam. Hva må gjøres?
det var jeg klar over.
hva slags dyser anbefaler du til denne kammen? 440cc?
hva slags dyser anbefaler du til denne kammen? 440cc?
Re: Trimkam. Hva må gjøres?
Jeg har kjørt originale dyser med 3,5 Bar fpr og 268/276 kam siden jeg fikk bilen. Men bytter nå til 310cc dyser og må derfor også bytte chip
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
-
Polo Classic
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: Trimkam. Hva må gjøres?
308cc dyser holder lenge. Med så gamle dyser som orginalene er nå, er det bedre å gå opp til nye 308cc dyser i stedet for å pushe de orginale hardere
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT