heisan! var på eu-godkjenning med bilen og der oppsto det litt mangler. Så har et spørsmål.
1. Lastavhengig ventil sitter fast - hvor er dette og hvordan får eg den av ? fant ut at det er den som har med at hvis eg har mye last i bilen så fjærer den eller noe lignenedes. er dette noe eg kan "moe" opp igjen å ikke trenger og kjøpe nytt?
de andre feilene er greie nokk og eg skal se om eg får til de .
men lurer bare litt på det ene spørsmålet.
lastavhengig vent. sitter fast
Moderator: Moderators
Re: lastavhengig vent. sitter fast
den ligger rett foran venstre bakdekk..og er ikke helt sikker om det holder å moe den opp..ruster fast mener eg,og blir dårlig...
oki, men for og få den av , er det bare og skru da ? jaja eg får se på det litt seinere , noen som kansje vet hvor mye en sån koster?
beklager.aldri skrudd av en sjøl.men er bare å ta en kikk.tror ikke det er noe heksekunst..
og pris på ny aner eg ikke...sorry
og pris på ny aner eg ikke...sorry
Det er bare å skru. men det kan være et helvete. bremserørene går inn i den før de går ut til hjulene.
de kan være gamle ruste og kan bli runde. da må du fram med nye bremserør.
men jeg ville prøvd å smøre armen godt med rustløser og "vippe" på den med en skrutrekker.
Så kanskje den løsner igjen.
de kan være gamle ruste og kan bli runde. da må du fram med nye bremserør.
men jeg ville prøvd å smøre armen godt med rustløser og "vippe" på den med en skrutrekker.
Så kanskje den løsner igjen.
takker for svar ! skal kikke på det i ,morgen, var rust på bremserør bak også så må sikkert skifte de uansett. Tenkte bare og få en viss ide på hva og hvor den er før eg begynte og tukkle, og det fikk eg 
Så takk skal dere ha !
Så takk skal dere ha !
Jeg har byttet den en gang. Var livs farlig å kjøre med viss du bremser ordentlig hardt så låsern opp bak. Var ikke noe problem å bytte den. Men den var jo ikke rusten da. Ga ca 2500kr for den på møller. med litt rabatter. Du må lufte bremsene etter på da. og det er litt jobb. Viss du gjør det manuelt.