Hei!
Jeg er en stolt eier av en 89 mod Corrado G60 med Rs Port Og supersprint annlegg:-DMen jeg har noen problemer med bilen. f.eks prob 1:Når jeg trår pedalen inn fort så kveles motoren på en måte:S men hvis jeg da tar foten vekk sakte for så å gi på gasss sakte men sikkert så går bilen som en rakett! hva kan feilen være?
Prob 2:jeg skulle sjekke trykket på Kompressoren ved hjelp av MFA ogfikk da opp 156! på tomgang. 104 er vel maks? så jeg har vel en vacuum lekasje el no? hvordan fikser jeg dette?
Prob 3. Tomgang leker seg fram og tilbake fra 1000 og så lavt som 600 så opp igjen:s Forrige eier sa at jeg måtte justere tenninga(jeg har hatt den i 2 uker ca.) Så det skal bli gjort så fort som mulig
-det jeg har gjort er: Skiftet luftfilter til green filter(da det som var på var dekket med dritt og olje det satt Kn filter på)
-Har skiftet olje og olje filter(10w40 Castrol Olje)
Bilen drar som pokker,kjører den aldri hardt på kald motor og lar den alltid kjøle seg ned etter en kjøretur. Trenger hjelp her! Takk på forhånd
Corrado G60 Problemer!
Moderator: Moderators
-
Re: Corrado G60 Problemer!
Hei og velkommen som medlem
Ang problem 1: Så kan det være at den får for mye bensin.
Problem 2: Så har wormy god greie på det med mfa. Et typisk sted, hvis du har orginal intercooler, kan være kobling fra intercooleren til slangen. Denne har orginalt ikke en helt optimal form.
Men dette kan andre her svare bedre på enn meg her inne.
Men du må legge ut bilder av bilen din så vi andre får sett på den også
Her er et sted du kan bruke til å gjøre det: http://photobucket.com/
Lag en egen tråd for bilen din. F.eks Min G-60, under Bilen min.
Blir spennende å følge med, og bilder liker alle her inne

Ang problem 1: Så kan det være at den får for mye bensin.
Problem 2: Så har wormy god greie på det med mfa. Et typisk sted, hvis du har orginal intercooler, kan være kobling fra intercooleren til slangen. Denne har orginalt ikke en helt optimal form.
Men dette kan andre her svare bedre på enn meg her inne.
Men du må legge ut bilder av bilen din så vi andre får sett på den også

Her er et sted du kan bruke til å gjøre det: http://photobucket.com/
Lag en egen tråd for bilen din. F.eks Min G-60, under Bilen min.
Blir spennende å følge med, og bilder liker alle her inne

Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Tenninga kan skape mye faenskap, ville fått den sjekka først.
1)
Aner ikke..
2)
Du har den "rare" måleenheten på MFA'en som jeg liker å kalle den. Men 156 på tomgang vil si at du sitter med ladetrykk på tomgang..
Kan bety defekt måler (tviler), bomma noen hakk på reg-reima (evt timing?), men aller mest sannsynlig at du har en/flere vakum lekkasjer. En vakum lekkasje kan etter som hva jeg har skjønt gi litt merkelig tomgang, samt at det forklarer målingene MFA'en viser. Du får sjekke vakumslangene og se hva du finner ut av. Så kan du evt se etter ladetrykkslekkasjer når du har tetta vacumlekkasjen..
1)
Aner ikke..
2)
Du har den "rare" måleenheten på MFA'en som jeg liker å kalle den. Men 156 på tomgang vil si at du sitter med ladetrykk på tomgang..

Kan bety defekt måler (tviler), bomma noen hakk på reg-reima (evt timing?), men aller mest sannsynlig at du har en/flere vakum lekkasjer. En vakum lekkasje kan etter som hva jeg har skjønt gi litt merkelig tomgang, samt at det forklarer målingene MFA'en viser. Du får sjekke vakumslangene og se hva du finner ut av. Så kan du evt se etter ladetrykkslekkasjer når du har tetta vacumlekkasjen..

Fikses ved at du finner lekkasjen og bytter ut ledningen. Evt strammer slangeklemmene. Er det de orginale slangeklemmene som sitter på bør du vel bytte de ut, da de er håpløse etter min mening.ferizajli wrote:å jeg har vel en vacuum lekasje el no? hvordan fikser jeg dette?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Takk folkens for all hjelp! Jeg skal først og fremst fikse den jævla tenninga, så tar jeg en titt på intercoolern,renser den og evt. skifter ut alle slangene til og fra intercooler, så ser vi om det blir no forandringer:) Kommer med oppdatering så fort jeg får startet med rep!