Får ikke bensin eller gnist!

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Får ikke bensin eller gnist!

Post by daho85 »

Jeg har nettopp byttet bensinfilter, dyser, fuelrail og slanger. Når jeg kinner motoren så kommer det ingen bensin. Lukter ikke bensin heller. Så jeg regner med det er luft i systemet kanskje. Men hva skal jeg gjøre for å få frem bensina?

Tenkte å endelig få fyrt motoren imorgen, da bilen har stått i 3mnd pga overhaling.
Men da er det en fordel at den får bensin.
Last edited by daho85 on 31 Aug 2008, 19:09, edited 1 time in total.
Modifying beyond limits..
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Re: Får ikke bensin...

Post by Torpern »

Er du sikker på at pumpa går?Og har du satt bensinlangene riktig på fuelrail/bensintrykkregulator?
Medlem av Eldrerådet
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Får ikke bensin...

Post by Kisseg60 »

Det er bare å nappe av slangen som kommer fra pumpa og sjekke om det kommer no når du drar på startern!
Og vis det kommer ut der så er det bare å sette på å prøve mer. da lufter den seg fort!

Og som torp sier: Om slanger står riktig!
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Får ikke bensin...

Post by daho85 »

Ja. Blå skal på FPR og svart på fuelrail. Det som står i instruksjonene til BBM, og det var sånn det stod på før. Pumpa durer når jeg skrur på tenninga. Tenkte jeg skulle ta slangen av fuelrailen og ned i en flaske og se om det kommer noe. Gjør det ikke det så er det bare å prøve etter filteret. Og så før filteret. Hørte at filteret må settes på riktig vei. Satt det samme vei som det gamle stod. Med kanten mot fronten av bilen. Får se om 6 timer :P
Modifying beyond limits..
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Får ikke bensin...

Post by Kristaafa »

Filteret er rettningsbestemt ja, pleier å være en pil utvendig på filteret som viser hvilken vei det flower.
Image
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Får ikke bensin...

Post by daho85 »

Er bensin i fuelrailen. Men lukter ikke bensin når jeg kjinner. Dysene har samme motstand som de orginale. Så enten er det hjernen eller ledningsnettet.

Chippen kan være defekt da han som sendte den kjørte pinnene ned i en kloss med isopor. Og det er jo elektronikk sin store fiende.
Modifying beyond limits..
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Får ikke bensin...

Post by daho85 »

Nå har jeg sjekka ledningsnettet til dysene, det er i orden. Hjernen er også i orden. Satt på de orginale dysene foreløpig. Så da må jeg sjekke ledningsnettet. Fra kontakta som går til dyse-ledningsnettet og frem til der det ikke virker.
Modifying beyond limits..
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Re: Får ikke bensin...

Post by Torpern »

Sikker på at bensintrykksregulatoren virker da...
Medlem av Eldrerådet
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Får ikke bensin...

Post by daho85 »

Jupp... Men nå har jeg ett nytt problem som må løses først. Hørte at hvis den ikke får gnist så får ikke dysene noen signaler. For det kommer ingen gnist. Har prøvd den gamle coilen og gamle ledninger. Ingenting da heller. Målt litt har jeg også

12v på de to ledningene til coil når tenning er på.
Den svarte er jord og jorder med tenningen av. Når jeg skrur på tenningen så står det 0 på multimeteret.
Tok den røde ledningen til + på batteri og den svarte til svart på coil. Og det var ikke jord med tenning på.

Nede på fordeleren er det 12v+ i den brun/hvite ledningen og jord i den svart/røde.
Prøvd med forskjellige plugger og lampe også. Ingenting..
Modifying beyond limits..
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Får ikke bensin...

Post by daho85 »

På fordeleren er det en ledning som er blå med hvit stripe. Sporet den helt til sikringsholderen. Der har den en hvit kontakt i enden som ikke går til noen ting. Noen som vet hvor den skal sitte?

Fant også to løse ledninger, lilla med svart stripe. Med gule kontakter. De var ikke koblet sammen. Noen som vet hva de er til?
Modifying beyond limits..
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Får ikke bensin...

Post by Mouh »

har du noe bilder av dette ?
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Får ikke bensin...

Post by daho85 »

Nope, kan ta noen imorgen. Men vi koblet jo av den ledningen fra coilen i bilen til glenn for å sjekke spenningen. Så motoren gikk uten den tilkoblet. Så da skal ikke den ha noe å si på at den ikke tenner. Har også prøvet coilen i bilen hans og den virker. Hall giveren har spenning og virker som den skal. Spenning inn på coil er det også. Men ingen gnist.
Modifying beyond limits..
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Får ikke bensin...

Post by Kisseg60 »

Kan være chipen!
Jeg slet med tenning i tide og utide og ikke no bensin innsprøyting.
Ved å bytte tilbake til orginal chip så fungerte alt som det skulle.

Digifant er jo et system hvor både tenning og innsprut styres av styreenheten!
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Får ikke bensin...

Post by daho85 »

Vi har prøvd med en annen hjerne.. Virket ikke da heller. Og prøvd min i en annen bil. Det funka helt fint.
Modifying beyond limits..
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Får ikke bensin eller gnist!

Post by daho85 »

Ecu ok.
Ledningsnett til Ecu i motor ok.
Ecu rele ok.
Coil ok.
Hallgiver ok.
Jording ok.
Sikringer ok.

Hva F.. kan det være som ikke virker??
Modifying beyond limits..
Post Reply