ventiltikking på et visst turtall.typ 2000 og bilen fusker

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
_DENON_
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2007, 18:29
Location: Halden

ventiltikking på et visst turtall.typ 2000 og bilen fusker

Post by _DENON_ »

sliter med ventiltikking kan det høres som om dagen, og bilen går som en dass på sitt verste, jeg klemmer gassen i bånn eller jeg kan ligge å cruise vanlig så føles det som at bilen nermest bremser opp mens jeg kjører, akkuratt som om den ikke får bensin lissom. jævla møkka irriterrende problem. noen her som har peiling eller som evnt kunne møtt meg i halden engang og ja tatt en grillings her også. hadde vært kost.nå er jeg smålei fusking og drit,bilen bråker mer enn før, kommer fra eksosen under, er ikke hull i eksosanlegget heller,noen kunne prøvd bilen min så kunne dere fått en følelse av hva jeg sliter med-uff

right now I hate my precious
Terje Henriksen
User avatar
glennern
Posts: 421
Joined: 29 Jul 2007, 22:09
Location: Krokstadelva

Re: ventiltikking på et visst turtall.typ 2000 og bilen fusker

Post by glennern »

Ang ventiltikking..
Nå vet ikke jeg noe om tillstand på din motor, om toppen begynner å bli sliten eller ikke. Men Du har sjekket olje sant?
Du bør sjekke over alle vacuumslanger da dette kan ha STOR innvirkning på dette du beskriver.
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: ventiltikking på et visst turtall.typ 2000 og bilen fusker

Post by Kisseg60 »

kan være en hydraulisk ventilløfter som henger.
Det sliter jeg med og det kan virke som ventil tikk.
User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Re: ventiltikking på et visst turtall.typ 2000 og bilen fusker

Post by Morten Tangen »

_DENON_ wrote:sliter med ventiltikking kan det høres som om dagen, og bilen går som en dass på sitt verste, jeg klemmer gassen i bånn eller jeg kan ligge å cruise vanlig så føles det som at bilen nermest bremser opp mens jeg kjører, akkuratt som om den ikke får bensin lissom. jævla møkka irriterrende problem. noen her som har peiling eller som evnt kunne møtt meg i halden engang og ja tatt en grillings her også. hadde vært kost.nå er jeg smålei fusking og drit,bilen bråker mer enn før, kommer fra eksosen under, er ikke hull i eksosanlegget heller,noen kunne prøvd bilen min så kunne dere fått en følelse av hva jeg sliter med-uff

right now I hate my precious

bare ett skudd i mørket, men sjekk oljetrykket ditt/oljepumpe. Du burdte også sjekke katalysatoren din, virker som om det er noe som kanskje sperrer litt? bare ett par tips..hadde lignende symptomer på min serru
Corradopower!
_DENON_
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2007, 18:29
Location: Halden

Re: ventiltikking på et visst turtall.typ 2000 og bilen fusker

Post by _DENON_ »

skal ha den på et verksted for å finne ut av ting og tang. orker ikke leke hobby mekaniker lenger, har hele jævla manualen til corrado på typ 1500 sider på dataen her, men man må ha riktig verktøyt og instrumenter noe jeg ikke har, derfor så skal jeg sende den på et verksted.


det ordner seg nok ;)

corrado er godbilen
Terje Henriksen
Post Reply