Tenkte vi kunne snakke om forskjellige bilpleie produkter her. Kanskje har noen anbefalinger mens andre har opplevd at enkelte produkter bare gjør bilen mer møkkete.
Selv vil jeg aldri anbefale felgrens fra GP Wheel Cleaner. Denne gjorde felgen min møkkete, rett og slett. Hvit belegg ble resultatet.
Nå jeg vasker bilen går jeg over med hageslangen med kaldt vann, så lakken får kjølt seg ned. Etter dette går jeg alltid over med varmt vann og svamp. Hva jeg blander i vannet er litt forskjellig. Jeg bruker jevnlig 3 produkter. Bilshampo fra Turtle wax, Bilshampo fra Biltema og grønnsåpe.
Jeg bruker bilshampo´n fra Turtl wax mest, da jeg tror jeg mener at denne er mest skånsom mot lakken. Av alle de 3 produktene jeg bruker, gir grønnsåpa best resultat, men bruker den heller sjeldent, får denne tærer nok litt på lakken vil jeg tro. Bilshampo´n fra Biltema er faktisk nesten like bra som Turte wax. Denne vokser i samme slengen - derfor bør en bruke høytrykk når en skyller av denne. Jeg bruker alltid hageslange - og det tar sin gode stund før den blir skyllt av da.
Innvendig bruker jeg Vipes fra Armor all - Og dette fungerer topp ! Denne etterlater seg en blankt og fint resultat !
Hva bruker dere andre,?