Page 1 of 2
Olje til G60
Posted: 16 May 2007, 07:42
by Martin
Hva er det folket her inne fyller av olje på bilen sin?
Leser om folk som fylle alt fra 5w 50 til 10w 60..
Var innom møller i går for å kjøpe oljefilter (noe de måtte bestille opp faktisk) og hørte hva jeg skulle fylle. Han mente jeg måtte ha en tykkere olje enn det de brukte på verkstedet der, men leser noen steder at oljen skal være tynn så det skal være lettere for G-laderen.
Blir ikke helt klok på dette.
Mvh Martin
Posted: 16 May 2007, 08:23
by Mouh
Jeg brukte 5-50 fra mobil1, og det funket veldig bra.
og når det kommer til filter, så har de det på torshov bilrekvesitta og slike butikker også...
Posted: 16 May 2007, 16:54
by Kisseg60
jeg kjører på vanlig helsyntetisk shell ultra eller hva det heter. 5w 40 tror jeg den er.
Det er det vi har på møller. Gratis kran er gratis olje.
Jeg har bytta olje 2 ganger nå det siste halve året og det funker sinnsykt bra det. ikke no tull
Posted: 16 May 2007, 18:23
by Mouh
hehe det er noen som har det

Posted: 16 May 2007, 21:18
by jon
jeg fyller 5w 50 quaker state, men jeg har ikke g60

,,, men den funker ihvertfall bra for meg.

Posted: 16 May 2007, 23:16
by Martin
Ble til slutt castrol tws 10-60.. Får prøve det og se hvordan den er:)
Posted: 16 May 2007, 23:47
by Feijk
kjører med 10w40 Penzoil, fungerer veldig bra og veldig fornøyd...
Posted: 17 May 2007, 10:04
by JuB
Hva gjør at en olje fungerer sinnsykt bra, eller bra, eller dårlig? Hva gjør oljen slik at DU blir fornøyd?

Posted: 17 May 2007, 16:07
by Kisseg60
olja må ha ha god renseevne, kjøle evne og smøre evne.
Må være lettflytende nok til å komme til det den skal men også være tykk nok til å smøre skikkelig.
God smøreevne kald og varm.
Posted: 17 May 2007, 19:58
by JuB
Kisseg60 wrote:olja må ha ha god renseevne, kjøle evne og smøre evne.
Må være lettflytende nok til å komme til det den skal men også være tykk nok til å smøre skikkelig.
God smøreevne kald og varm.
Det er grei nok, men hvordan vet DU/VI at den olja vi kjører på fyller alle disse kravene?
Posted: 18 May 2007, 15:22
by Martin
Bilen malte som en katt etter den fikk ny olje, MEN oljetemp steg jo litt.. Bilen blir fortere varm og ligger på ca 94c-102c under normal kjøring.
Kansje på tide med en oljekjøler

Posted: 18 May 2007, 18:10
by jon
Martin wrote:Bilen malte som en katt etter den fikk ny olje, MEN oljetemp steg jo litt.. Bilen blir fortere varm og ligger på ca 94c-102c under normal kjøring.
Kansje på tide med en oljekjøler

det er vel ikke noe unormal temp på olja det da?

, det er det min ligger på også... mente det var ganske normalt jeg....
Posted: 18 May 2007, 19:57
by Martin
Aner ikke hva som er normalt på Corrado.. Noen mener det er litt høyt til vanlig kjøring, mens andre mener det er helt normalt. Ikke lett:p
Posted: 18 May 2007, 20:26
by rsg60
Det tikker en del i ventildemperne mine. Kjører på shell helix ultra.
Noen som har blitt kvitt dette problemet med annen viskositet? eller må jeg krype til korset og handle nye dempere?
Posted: 19 May 2007, 01:25
by jon
har hørt at quaker state skal være god mot ventil tikking... sjefen hadde det på en bil engang som tikket og det ble så å si borte med quaker state, som vi bruker på jobben.. men jeg kan ikke garantere noen ting

...