Hva er det folket her inne fyller av olje på bilen sin?
Leser om folk som fylle alt fra 5w 50 til 10w 60..
Var innom møller i går for å kjøpe oljefilter (noe de måtte bestille opp faktisk) og hørte hva jeg skulle fylle. Han mente jeg måtte ha en tykkere olje enn det de brukte på verkstedet der, men leser noen steder at oljen skal være tynn så det skal være lettere for G-laderen.
jeg kjører på vanlig helsyntetisk shell ultra eller hva det heter. 5w 40 tror jeg den er.
Det er det vi har på møller. Gratis kran er gratis olje.
Jeg har bytta olje 2 ganger nå det siste halve året og det funker sinnsykt bra det. ikke no tull
olja må ha ha god renseevne, kjøle evne og smøre evne.
Må være lettflytende nok til å komme til det den skal men også være tykk nok til å smøre skikkelig.
God smøreevne kald og varm.
Kisseg60 wrote:olja må ha ha god renseevne, kjøle evne og smøre evne.
Må være lettflytende nok til å komme til det den skal men også være tykk nok til å smøre skikkelig.
God smøreevne kald og varm.
Det er grei nok, men hvordan vet DU/VI at den olja vi kjører på fyller alle disse kravene?
Bilen malte som en katt etter den fikk ny olje, MEN oljetemp steg jo litt.. Bilen blir fortere varm og ligger på ca 94c-102c under normal kjøring.
Kansje på tide med en oljekjøler
Martin wrote:Bilen malte som en katt etter den fikk ny olje, MEN oljetemp steg jo litt.. Bilen blir fortere varm og ligger på ca 94c-102c under normal kjøring.
Kansje på tide med en oljekjøler
det er vel ikke noe unormal temp på olja det da? , det er det min ligger på også... mente det var ganske normalt jeg....
Det tikker en del i ventildemperne mine. Kjører på shell helix ultra.
Noen som har blitt kvitt dette problemet med annen viskositet? eller må jeg krype til korset og handle nye dempere?
har hørt at quaker state skal være god mot ventil tikking... sjefen hadde det på en bil engang som tikket og det ble så å si borte med quaker state, som vi bruker på jobben.. men jeg kan ikke garantere noen ting ...