Nevner først som sist at jeg er så godt som helt grønn når det gjelder å skru bil, og alt skulle vel tilsi at det å kjøpe en Corrado uten erfaring med sånt fra før, er komplett idioti :p Men jeg kjenner en del som kan, og er villig til å lære! Penger er det ikke all verden av for tiden heller, men det retter seg vel etter hvert, når man omsider får betalt ned selve bilen :p
Bilen jeg tenkte på er denne: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... img5942021
Det jeg lurer på er om denne ser ut til å være verdt pengene? Virker som en grei bil, selger høres også ut til å være ærlig.
Her er et utdrag fra en mail jeg fikk fra selger:
"Ellers så var bilen EU-godkjent ifjor sommer. Ble da bla. montert highflow katalysator pga forrige eier hadde fjernet denne. Ble da noe mindre støy. Er "hjemmelaget" eksosannlegg så den høres godt og er "fet" stuss. Er også montert KN-filter, så noe lyd her og. Har 193hk chip liggende men ikke montert da mer trimming gjerne gir kortere levetid på motoren.
Har selv vært svært påpasselig med å kjøre rolig inntil motor/olje har fått temperatur.
Litt oljeforbruk, etterfyller ca 2,5l mellom oljeskift(10.000 km). Å synes ikke dette er mye. Ellers så er det litt tikking fra ventilløftere, men er jo et kjent VW fenomen.
Var ute en tur på torsdag, hadde da stått i 3 uker og med -16 grader ute så startet den som et skudd. Og gikk som et og.
Ikke rust. Bra i lakken. Ikke noe store skader på karosseri, noe små riper og "Rema-bulker".
Feil som jeg vet om er:
Starter fusker, dårlig drev.
Vindusheiser noe dårlig på begge sider, men fungerer.
CD-spiller har problemer med å spille plater når det er kaldt.
Setetrekk på førersete er noe dårlig.
Altså ingen store feil. Bilen var i daglig bruk inntil nylig og har aldri sviktet meg."
Har bedt om tilstandsrapport på bilen, som forhåpentligvis kommer i løpet av uka. Noen som har synspunkter? Evt vet om denne radoen har vært innom forumet tidligere/har noe historie på den?
Bilen står nær Harstad og jeg befinner meg like utenfor Trondheim, så greit å få så mye info og så mange meninger som mulig før en evt. tar turen

Lurer også på hva som er ansett som vanlig intervall for overhaling av G-lader? Hvor pleier folk å få gjort dette? Hørte rykter om en kar her på forumet som kunne gjøre jobben. Evt pris på dette?
Takker på forhånd for all nyttig input!