Page 6 of 10

Re: Rado G60

Posted: 18 Oct 2008, 09:54
by Kristaafa
Jeg ville gått for motor først, og heller tatt utseende bit for bit etterhvert. Bilen din ser jo absolutt ikke dårlig ut, hvertfall ikke ut ifra bilden, små kosmetiske ting klarer du sikkert å leve med til du tjener litt mer :)

Re: Rado G60

Posted: 18 Oct 2008, 10:45
by smiken
Tjah, du har nok rett. kanskje jeg bestiller eksos når neste lønning er iland. :)

Re: Rado G60

Posted: 18 Oct 2008, 10:46
by smiken

Re: Rado G60

Posted: 18 Oct 2008, 10:54
by einsereier
ahh, very nais.

Re: Rado G60

Posted: 21 Oct 2008, 15:58
by smiken
Så, har litt info siden jeg ikke finner rom i økonomien for større motoroppgraderinger atm.

For de som vil ha lysholm NÅ, her er en sjangse :)

Re: lysholm supercharger
Thought we were completely out, we have ONE remanufactured unit left and that is the last one until the second quarter of next year.

This last one is on a first come first served basis.

$2799 + sh for the G60 kit

Thank you for the inquiry

Sincerely,

John Betz
CEO

Re: Rado G60

Posted: 25 Oct 2008, 21:07
by smiken
Vel, oppdatering etter verdens mest kronglete eksosanlegg kom på plass igjen.
har hatt noen timer på verkstedet i dag.

Utblåset til kompressoren. det drypper olje her.. not good, right? Og det var en skrue som var løs, så utblåset sto en halv cm fra selve kompressoren.
Image

Skjærte litt i fangeren :)
Image

Den nye potta.
Image

Improvisering med gamle eksosfester og rør.. Værste lappværke jeg noen gang har vært med på. Måtte smelte ei plate over et hull i røret :S Jesus kristus...
Image

Men resultatet ble vel ikke HELT værst da.. :) Kunne dog vært mye bedre om jeg hadde hatt rør :p
Image


Sotet blink/spreder forran :)
Image

*sikle*
Image

Re: Rado G60

Posted: 26 Oct 2008, 22:29
by smiken
Ble litt skeptisk når jeg så det dryppa olje fra den "nyoverhalte" kompressoren. Jeg begynte å lure på om forrige eier hadde tukla med KM stand, eller ljugd når hun sa G-lader var overhalt. Så jeg fikk tak i han som hadde bilen før henne. Han kunne fortelle at kompressoren ble overhalt en uke før hun overtok bilen i august med KM stand 219 000 km Den var bare gådd noen mil lengre enn det da jeg overtok den :) så det var jo trivelig å høre.
Han kunne også fortelle meg at olja kom antakeligvis fra en pakning han ødela når han monterte kompressoren.

Synes forresten enda ikke bilen går helt som den skal :I Når jeg runder 4500 rpm er det akkurat som om det er noe som strøyper.

noen som har verdier til blå temp føler?

Re: Rado G60

Posted: 28 Oct 2008, 00:03
by jonasfritsch
har würt online world diagnose system på skolen. kan sjekke verdier i mårra om jeg får tid. ;)

Re: Rado G60

Posted: 28 Oct 2008, 06:32
by smiken
fett :)

Re: Rado G60

Posted: 28 Oct 2008, 15:18
by jonasfritsch
ut ifra det jeg skjønte skulle det være fra 275-375 ohm ved en temperatur på 80 grader cellsius

Re: Rado G60

Posted: 28 Oct 2008, 16:20
by smiken
takk :)

Re: Rado G60

Posted: 28 Oct 2008, 16:58
by smiken
yay, fikk målerne mine fra bs i dag :) ganske kjapt levert egentlig. 653 kr i oppkrav for oljetrykk, volt og turbotrykks måler :D ikke værst det.

Re: Rado G60

Posted: 28 Oct 2008, 17:06
by Oekern
:shock: Jeg betalte 677,- for ladetryksmåler og 1 stk holder til A-stolpe på maxam..

Re: Rado G60

Posted: 28 Oct 2008, 17:42
by smiken
Hehe, kjøpte demovarer hos bs ;) målerne har stått til utstilling. Var i orginal innpakning, ingen riper eller sånn tøv. Og alt du trengte fulgte med!

Re: Rado G60

Posted: 28 Oct 2008, 17:43
by smiken
Litt usikker på hvor jeg skal koble til oljetrykks giveren da :p er det noen uttak som står tom (plugget) på G60?