Page 5 of 10

Re: Rado G60

Posted: 09 Oct 2008, 19:51
by Oekern
er det 2 høvdinger ekstra ville værtfal jeg godt for de Keskin felga..

Re: Rado G60

Posted: 10 Oct 2008, 00:14
by smiken
tror jeg går for keskin. Det er sikker vinner :)

Bah, da ser det ut som jeg skal en tur til fauske i helga (om corradoen holder så langt ;D )
Noen her som er derfra?

Re: Rado G60

Posted: 11 Oct 2008, 11:10
by einsereier
jeg bor 30 mil lengre sør :D

Re: Rado G60

Posted: 12 Oct 2008, 19:36
by smiken
jadda. Helga var ikke helt problemfri kan man si :( ca. samme plassen som jeg sprengte varmeregisteret på vr6'n, mistet jeg oljetrykket noen sekunder :O Begynte å følge med oljetemp, turtall, og belastning.

I oppoverbakker (fjell og sånnt) kommer oljetempen opp i 102-106 grader, og jeg får lys og alarm på oljetrykk når jeg kommer under 2500 rpm. Tenkte det kunne komme av gammel olje som ble for tynn i kampens hete. Så jeg tryglet meg til å låne servicehallen til esso på fauske. Fikk bytta olje og filter lørdags morgen. Og det virket som om temperaturen på olja hadde droppet litt.
I god tro begynte jeg hjemmoverturen, og joda. Etter en times tid oppover et fjell begynner det igjen. :S

Hva i all verden kan det være? Tett grovsil i bunnpanna? :o Sliten oljepumpe? Er litt skeptisk her.

Re: Rado G60

Posted: 12 Oct 2008, 21:56
by ultimatevw
Er du heldig kan det godt være en Trykkføler som er defekt. Det er en veldig vanlig feil på disse gamle VW.

Ellers så er det Oljepumpe vil jeg tro. Skulle fått målt trykket ditt.

Re: Rado G60

Posted: 12 Oct 2008, 22:36
by BlackDragon07
Hadde det problemet på min gamle, byttet en trykksensor og den ble bra. Den var ikke dyr å bytte, mener jeg å huske. Kan sikert gjøres selv også.

Re: Rado G60

Posted: 12 Oct 2008, 22:50
by smiken
Hmm, man ønsker jo helst at det skal være en trykkføler ja. Men det virket så usannsynelig siden problemet oppsto under samme forutsetninger hver gang. Over 102 grader, under pådrag på lavt turtall. :S
Men der igjen er det jo usannsynelig at problemet skal være periodisk om det er oljepumpa, siden det er en ren mekanisk enhet? Eller?

Re: Rado G60

Posted: 16 Oct 2008, 17:05
by smiken
Vasket bil i går. Tror jeg må få opplakkert et par lakkskader og litt steinsprut i hjulbuer/front :)

må bare finne råd til å kjøpe inn: Grill list, en ny spreder, og bakplate først :)

Noen som vet om det er noen justeringsmuligheter på bakluka? Ser ut som den sitter 1 cm for høyt i nerkant nesten :( Er litt stygt med tanke på at lyktene blir sittende feil.

Image
Image
Image
Image

Re: Rado G60

Posted: 16 Oct 2008, 18:25
by jon
du har jo de knottene nederst på bakluka da. men spørs om det er nok til og gjøre den forskjellen du har der...

Re: Rado G60

Posted: 16 Oct 2008, 18:30
by smiken
Hvordan justeres de? skrur man bare?

Re: Rado G60

Posted: 16 Oct 2008, 23:22
by jon
jepp, er en på hver side. ca rett bak lyktene som henger i luka

Re: Rado G60

Posted: 17 Oct 2008, 00:10
by smiken
neat. ble nesten gull på ene sida. Andre er skikkelig tørr og setter seg fast :) En dæsj med WD-40 så er nok problemet løst i morgen.

Re: Rado G60

Posted: 17 Oct 2008, 18:12
by jon
høres bra ut... er vel (nesten) ikke noenting litt WD-40 ikke fikser :D

Re: Rado G60

Posted: 17 Oct 2008, 18:58
by smiken
Det ikke WD-40 fikser, fikser volvo sin rustløser. Ikke bare løser den rust, men den lukter godt også. Brukes som deodorant i nabolandet vårt.

Re: Rado G60

Posted: 17 Oct 2008, 19:01
by smiken
Sitter litt fast på hva jeg skal gjøre nå. Leilighet+bil+mat / lærlingelønn = trasige greier.
Blir enten utvendig pjesk, som lykter pussing og lakking. Eller så blir det Stage 3 HP kit (usikker på hvor fra), eller eksos. Alle må gjøres uansett. Forresten, umulig å få tak i lysholm presse for tiden? Fant ikke artikkelen hos BBM.

Noen som har bestillt deler fra autotech før? Hvordan er de på leveringstid, pakking, blablabla.?


edit: Jeg må jo selvfølgeli ha nytt interiør :P Skinn FTW