Page 3 of 8

Re: sølvpilen g60

Posted: 28 Aug 2013, 21:43
by g60
her er noen bilder etter at bilen kom ut av garasjen.få på resten av delene,så en god vask:-)
Image
Image

alt virker i comuteren..
og alt i dashn virker.
eg har aldi sett denne ledningen på corrado før?
har du den? kommer ut ca midt på torpedovegg og ligger bort mot visker motor..

Re: sølvpilen g60

Posted: 29 Aug 2013, 10:05
by wormy
g60 wrote:det ligger en ledning oppe med visker motoren.den kommer ut fra ca midt på torpedovegge med 2 kontakter..noen som har ide om hva dette er??
Image
Kan ligne på kontaktene som går til oppvarmingen av spylderdysene..? (På panseret ved spylderdysene..)

Re: sølvpilen g60

Posted: 29 Aug 2013, 17:38
by g60
det var det eneste logiske for meg,,for de passer perfekt mtp lengden...
men hvor i himmelens navn kobles de til da?

Re: sølvpilen g60

Posted: 29 Aug 2013, 22:30
by Oekern
Det stemmer at de er til oppvarming av spylerdysene. Har de samme selv.
Tror ikke noen Corrado´r er levert med oppvarming (?) så hvorfor det er ledninger til det aner jeg ikke.

Re: sølvpilen g60

Posted: 29 Aug 2013, 22:53
by BlackDragon07
Oekern wrote:Det stemmer at de er til oppvarming av spylerdysene. Har de samme selv.
Tror ikke noen Corrado´r er levert med oppvarming (?) så hvorfor det er ledninger til det aner jeg ikke.
Ekstrautstyr? :wink:

Re: sølvpilen g60

Posted: 30 Aug 2013, 04:56
by leif90@gmail.com
vr6 har oppvarming, var litt rar den kontakta der.

Re: sølvpilen g60

Posted: 30 Aug 2013, 07:56
by g60
hehe..ok.da er det vel bare å finne en lur plass å "gjemme" den da:-)
takk for svar folkens:-)

Re: sølvpilen g60

Posted: 31 Aug 2013, 21:42
by g60
har blitt jobbet litt idag og,og har fått fikset mye elektriske problemer og "greier" rundt om.
fått orden på passasjervindu..det var jordingskabelen som var knekt bak på styringsboksen.
har fått fikset sentral låsen,det var microbryteren i håndtaket som var død.så tok håndtakene fra andre bilen og kodet om låsesylinderene så det er en nøkkel til alt.
fikset tåkelysene..det var releet som var satt på feil plass av forge eier.
fløyta har eg fått på fiks igjen,og det var den "bryteren" bak rattet som var knekt.
og til slutt fikset litt på annlegget.
det virket ikke.fikk ikke strøm til det,og etter mye om og men så viste det seg at lysene måtte stå på for t det skulle spille og masse rare koblinger og klippte ledninger inni der.
så nå er det koblet opp til tenning på bilen,og eg har fjernet 9000 mil med klipte ledniger,,
men nå er det lørdags kveld så...SKÅL og takk for svar og hjelp så langt :-)

skål
Image

Re: sølvpilen g60

Posted: 03 Sep 2013, 18:48
by g60
da begynner det å nærme seg noe her..
motor starter fint og går fint.
men..tenning er stilt på TDC..og disse bilene skal vel ha 6 grader..men om motor er trimmet,hva da?
det som er gjort med bilen er:
Trimkam
- RS2 porta med 68mm ladehjul og bredere reim.
- Polert innsug
- Chip
- Frontmontert intercooler(Golf Rallye)
- Montert oljekjøler
- 3" eksos fra Oettinger

noen forslag ideer om ca tenning?

Re: sølvpilen g60

Posted: 04 Sep 2013, 13:01
by g60
tenkte eg skulle prøve trikset til jon på felgene,,MEGET effektiv må eg si...
eg må uansett levere mine inn til fiks og lakk,men kan no ha det så fint som mulig i mellomtiden..og dette gjør susen:-)
Image

Re: sølvpilen g60

Posted: 04 Sep 2013, 13:57
by wormy
g60 wrote:da begynner det å nærme seg noe her..
motor starter fint og går fint.
men..tenning er stilt på TDC..og disse bilene skal vel ha 6 grader..men om motor er trimmet,hva da?
det som er gjort med bilen er:
Trimkam
- RS2 porta med 68mm ladehjul og bredere reim.
- Polert innsug
- Chip
- Frontmontert intercooler(Golf Rallye)
- Montert oljekjøler
- 3" eksos fra Oettinger

noen forslag ideer om ca tenning?
Begynn med 6 grader @ 2000-2500rpm, med blå vanntempsensor frakoblet. Uavhengig av chip.
Mulig du kan hente ut ta et par grader til også, men i utgangspunktet skal all fortenning utover de 6 gradene som er grunninnstillingen justeres fra selve chip'en. Jeg kjørte med ca 9 grader selv, men da må du lytte til tenningsbank osv.
Var jeg deg ville jeg satt den til 6-7 grader og ikke tenkt noe mer på det.

Re: sølvpilen g60

Posted: 04 Sep 2013, 19:36
by g60
ja..eg gjorde det..justerte den til 6 grader på 2500 rpm..høres ut som motoren likte det..den går fint.,
men den ligger å jager opp og ned mellom 8 og 900 rpm hele tiden..ikke ett kjempe problem,men litt plagsomt når en først har lagt merke til det..

Re: sølvpilen g60

Posted: 04 Sep 2013, 19:58
by wormy
Prøv å rens ISV'en, evt koble den fra og se om den stabiliserer seg.

Re: sølvpilen g60

Posted: 04 Sep 2013, 20:22
by g60
når eg koblet ifra isv,så økte turtallet litt,men la seg da stabilt på ett høyere turtall..
betyr det at det er isv som tuller med meg da?
eg trodde at om den var ødelagt,så ble det ikke forandring på turtallet?

Re: sølvpilen g60

Posted: 04 Sep 2013, 22:30
by jon
g60 wrote:tenkte eg skulle prøve trikset til jon på felgene,,MEGET effektiv må eg si...
eg må uansett levere mine inn til fiks og lakk,men kan no ha det så fint som mulig i mellomtiden..og dette gjør susen:-)
Image

Å så funker det ekstra bra på borbet a felger :mrgreen: