Kristaafa's Corrado G60
Moderator: Moderators
Re: Kristaafa's Corrado G60
Noe må jo gjøres. for det blir jææævelig varmt. og dersverre ligger begge på baksiden!
Men å wræppe turboen inn er bra. men hva med å surre inn innsuget også? eller gjør det bare vondt værre??
En form for plate mellom turbo og innsug må vel gå ann å fikse. der ser du jo når ting er på plass.
Men å wræppe turboen inn er bra. men hva med å surre inn innsuget også? eller gjør det bare vondt værre??
En form for plate mellom turbo og innsug må vel gå ann å fikse. der ser du jo når ting er på plass.
Re: Kristaafa's Corrado G60
Har tenkt på å surre inn innsuget også, det vil jo isolere for varme fra utsiden også. Plate er også i tankene, men som jeg sa, kommer helt ann på plassen.
Re: Kristaafa's Corrado G60
Jaja, da var jaggu motoren ute av bilen! Så nå er det bare the fun part igjen, dvs delesanking! Kan jo bli spennende julegavebudsjett i år
Re: Kristaafa's Corrado G60
Veldig mange julegaver til deg fra julenissen!
Re: Kristaafa's Corrado G60
Flere som skal handle mest gaver til seg selv ser jeg ;D Novemberlønna er gull verdt.
Veedub
Re: Kristaafa's Corrado G60
Var en tur i verkstedet igjen igår, og tok av bunnpanne og topp. Sylinderveggene ser bra ut, men jeg kommer nok til å ta en liten runde med honing, bare for å få vekk den lille sotkanten som har dannet seg i toppen. Skal uansett ut med stempler, så da er det vel like greit å gjøre det også. Snudde motoren rundt, og konstanterte at det så veldig bra ut i bunndelen også. Lite grums i sila, og rent og pent over det hele.
Sender en bestilling til Germanautoparts.com en av dagene nå, så om det er noen som trenger noe så er det bare å gi lyd.
Noen av delene som blir bestilt:
- Veivlager
- Rådelager
- Stempelringer
- Slipesett for topp og bunndel
- Hydrauliske løftere
- Diverse pakninger
- Regreim sett
Noen som vet hva de orginale G60-rådene tåler? Regner med at de skal holde til det oppsettet jeg skal kjøre på, men dumt å ikke bytte når det er oppe nå hvis det viser seg at jeg bør gå for H-profil el.
Kan jo røpe at jeg prøver å få tak i en kulelagret turbo, framfor T3 Super60 som følger med i f.eks ATP-kitet.
Dette for å få enda hurtigere spool-up. Har kommet fram til at Garret GT2554R (GT25R) ville passet godt til det oppsette jeg ønsker å kjøre, men det ser ut til at denne fort kan bli litt for lite vanlig til at den dukker opp til en OK pris, så jeg regner med at jeg lander på en GT2860R (GT28R), som er litt større, men som allikevel vil gi meg raskere spool-up enn hva T3'n gir.
Minuset ved å velge GT25/28 er flensen på eksosen, da alle manifolder jeg har funnet til nå er levert med T3-flens, mens turboen har T-2/25-flens.
Dette kan løses med en adapterplate, men det tviler jeg på at det er plass til, så da har jeg to valg; lage nye hull i turboen, eller kjøpe T2/25-flens og sveise eget grenrør.
Regner med det blir alternativ 1, men vi får se.
Har ikke vært flink å tatt med kamera opp i verkstedet ennå, men jeg skal få tatt noen bilder en dag.
Sender en bestilling til Germanautoparts.com en av dagene nå, så om det er noen som trenger noe så er det bare å gi lyd.
Noen av delene som blir bestilt:
- Veivlager
- Rådelager
- Stempelringer
- Slipesett for topp og bunndel
- Hydrauliske løftere
- Diverse pakninger
- Regreim sett
Noen som vet hva de orginale G60-rådene tåler? Regner med at de skal holde til det oppsettet jeg skal kjøre på, men dumt å ikke bytte når det er oppe nå hvis det viser seg at jeg bør gå for H-profil el.
Kan jo røpe at jeg prøver å få tak i en kulelagret turbo, framfor T3 Super60 som følger med i f.eks ATP-kitet.
Dette for å få enda hurtigere spool-up. Har kommet fram til at Garret GT2554R (GT25R) ville passet godt til det oppsette jeg ønsker å kjøre, men det ser ut til at denne fort kan bli litt for lite vanlig til at den dukker opp til en OK pris, så jeg regner med at jeg lander på en GT2860R (GT28R), som er litt større, men som allikevel vil gi meg raskere spool-up enn hva T3'n gir.
Minuset ved å velge GT25/28 er flensen på eksosen, da alle manifolder jeg har funnet til nå er levert med T3-flens, mens turboen har T-2/25-flens.
Dette kan løses med en adapterplate, men det tviler jeg på at det er plass til, så da har jeg to valg; lage nye hull i turboen, eller kjøpe T2/25-flens og sveise eget grenrør.
Regner med det blir alternativ 1, men vi får se.
Har ikke vært flink å tatt med kamera opp i verkstedet ennå, men jeg skal få tatt noen bilder en dag.
Re: Kristaafa's Corrado G60
sånn hvis du ikke visste det, så ligger det noen JE-stempler på VACN sine sider til salgs..
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Kristaafa's Corrado G60
Hørtes ut som en bra smørbrødliste det der ja Få tatt noen bilder så vi får se hvordan dette blir, det høres "raskt og farlig" ut Men må si at det er litt synd du tar ut "sjelen" til corrado`n Men uansett, det blir spennende å se hvordan det blir til slutt
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Kristaafa's Corrado G60
Han med JE stemplene skal ha 3500 for de.! prata med han i stad. virka veldig irvig på å selge så kan sikkert få de billigere.!
Også var jeg på reko i dag. Hørte på priser på alt av slipesett til topp og bunn.
Råde og veivlager, stempelringer, hydr løftere, fjører(orginal kvalitet) Og alt man rett og slett trenger.
6000 inkl moms.
Også hørte jeg på jobben min. der kom det på 6900 uten pakninger og med 30% avslag.
Også var jeg på reko i dag. Hørte på priser på alt av slipesett til topp og bunn.
Råde og veivlager, stempelringer, hydr løftere, fjører(orginal kvalitet) Og alt man rett og slett trenger.
6000 inkl moms.
Også hørte jeg på jobben min. der kom det på 6900 uten pakninger og med 30% avslag.
Re: Kristaafa's Corrado G60
Vurderer JE stempler, men det er ikke en nødvendighet, så hvis jeg må gi mye for de så kjører jeg heller på orginale, eventuelt importerer noen selv.Kisseg60 wrote:Han med JE stemplene skal ha 3500 for de.! prata med han i stad. virka veldig irvig på å selge så kan sikkert få de billigere.!
Også var jeg på reko i dag. Hørte på priser på alt av slipesett til topp og bunn.
Råde og veivlager, stempelringer, hydr løftere, fjører(orginal kvalitet) Og alt man rett og slett trenger.
6000 inkl moms.
Også hørte jeg på jobben min. der kom det på 6900 uten pakninger og med 30% avslag.
Hyggelig at du sjekker litt priser, da veit jeg hvor mye jeg sparer på å kjøpe deler fra Germanautoparts
Handla eksosmanifold på ebay igår, så da er hvertfall den i boks.
Re: Kristaafa's Corrado G60
Da fikk jeg endelig chippen jeg handlet for en stund tilbake.
Står Phase-3 1.3bar på den, men det kan jo bli spennende å se hvordan den egentlig oppfører seg.
Men det er jo en stund til, fortsatt en del ting som må handles og bygges før jeg får bruk for den.
Står Phase-3 1.3bar på den, men det kan jo bli spennende å se hvordan den egentlig oppfører seg.
Men det er jo en stund til, fortsatt en del ting som må handles og bygges før jeg får bruk for den.
Re: Kristaafa's Corrado G60
Høres spennende ut
Planer om å være ferdig til våren, eller?
Planer om å være ferdig til våren, eller?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Kristaafa's Corrado G60
Ja, jeg satser på å ha den klar igjen til snøen går, så får vi jo se hvilket år det blirwormy wrote:Høres spennende ut
Planer om å være ferdig til våren, eller?
Re: Kristaafa's Corrado G60
haha, samme regelen som prosjektet mitt lever etter det jo !Kristaafa wrote: Ja, jeg satser på å ha den klar igjen til snøen går, så får vi jo se hvilket år det blir
Re: Kristaafa's Corrado G60
Må jo satse på vår/sommer 2009, da! Kan sikkert hjelpe med noe om du trenger det, men jeg blir vel mer et vandrende spørsmålstegn når motoren er såpass demontert..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....