Kristaafa's Corrado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kisseg60 »

Noe må jo gjøres. for det blir jææævelig varmt. og dersverre ligger begge på baksiden!
Men å wræppe turboen inn er bra. men hva med å surre inn innsuget også? eller gjør det bare vondt værre??
En form for plate mellom turbo og innsug må vel gå ann å fikse. der ser du jo når ting er på plass.
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Har tenkt på å surre inn innsuget også, det vil jo isolere for varme fra utsiden også. Plate er også i tankene, men som jeg sa, kommer helt ann på plassen.
Image
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Jaja, da var jaggu motoren ute av bilen! Så nå er det bare the fun part igjen, dvs delesanking! :) Kan jo bli spennende julegavebudsjett i år :lol:
Image
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kisseg60 »

Veldig mange julegaver til deg fra julenissen! :roll:
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by smiken »

Flere som skal handle mest gaver til seg selv ser jeg ;D Novemberlønna er gull verdt.
Veedub ;)
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Var en tur i verkstedet igjen igår, og tok av bunnpanne og topp. Sylinderveggene ser bra ut, men jeg kommer nok til å ta en liten runde med honing, bare for å få vekk den lille sotkanten som har dannet seg i toppen. Skal uansett ut med stempler, så da er det vel like greit å gjøre det også. Snudde motoren rundt, og konstanterte at det så veldig bra ut i bunndelen også. Lite grums i sila, og rent og pent over det hele.

Sender en bestilling til Germanautoparts.com en av dagene nå, så om det er noen som trenger noe så er det bare å gi lyd.

Noen av delene som blir bestilt:
- Veivlager
- Rådelager
- Stempelringer
- Slipesett for topp og bunndel
- Hydrauliske løftere
- Diverse pakninger
- Regreim sett

Noen som vet hva de orginale G60-rådene tåler? Regner med at de skal holde til det oppsettet jeg skal kjøre på, men dumt å ikke bytte når det er oppe nå hvis det viser seg at jeg bør gå for H-profil el.

Kan jo røpe at jeg prøver å få tak i en kulelagret turbo, framfor T3 Super60 som følger med i f.eks ATP-kitet.
Dette for å få enda hurtigere spool-up. Har kommet fram til at Garret GT2554R (GT25R) ville passet godt til det oppsette jeg ønsker å kjøre, men det ser ut til at denne fort kan bli litt for lite vanlig til at den dukker opp til en OK pris, så jeg regner med at jeg lander på en GT2860R (GT28R), som er litt større, men som allikevel vil gi meg raskere spool-up enn hva T3'n gir.
Minuset ved å velge GT25/28 er flensen på eksosen, da alle manifolder jeg har funnet til nå er levert med T3-flens, mens turboen har T-2/25-flens.

Dette kan løses med en adapterplate, men det tviler jeg på at det er plass til, så da har jeg to valg; lage nye hull i turboen, eller kjøpe T2/25-flens og sveise eget grenrør.

Regner med det blir alternativ 1, men vi får se.

Har ikke vært flink å tatt med kamera opp i verkstedet ennå, men jeg skal få tatt noen bilder en dag.
Image
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Mouh »

sånn hvis du ikke visste det, så ligger det noen JE-stempler på VACN sine sider til salgs..
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

Hørtes ut som en bra smørbrødliste det der ja :shock: Få tatt noen bilder så vi får se hvordan dette blir, det høres "raskt og farlig" ut :evil: Men må si at det er litt synd du tar ut "sjelen" til corrado`n :cry: Men uansett, det blir spennende å se hvordan det blir til slutt :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kisseg60 »

Han med JE stemplene skal ha 3500 for de.! prata med han i stad. virka veldig irvig på å selge så kan sikkert få de billigere.!

Også var jeg på reko i dag. Hørte på priser på alt av slipesett til topp og bunn.
Råde og veivlager, stempelringer, hydr løftere, fjører(orginal kvalitet) Og alt man rett og slett trenger.
6000 inkl moms.

Også hørte jeg på jobben min. der kom det på 6900 uten pakninger og med 30% avslag.
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Kisseg60 wrote:Han med JE stemplene skal ha 3500 for de.! prata med han i stad. virka veldig irvig på å selge så kan sikkert få de billigere.!

Også var jeg på reko i dag. Hørte på priser på alt av slipesett til topp og bunn.
Råde og veivlager, stempelringer, hydr løftere, fjører(orginal kvalitet) Og alt man rett og slett trenger.
6000 inkl moms.

Også hørte jeg på jobben min. der kom det på 6900 uten pakninger og med 30% avslag.
Vurderer JE stempler, men det er ikke en nødvendighet, så hvis jeg må gi mye for de så kjører jeg heller på orginale, eventuelt importerer noen selv.

Hyggelig at du sjekker litt priser, da veit jeg hvor mye jeg sparer på å kjøpe deler fra Germanautoparts ;)

Handla eksosmanifold på ebay igår, så da er hvertfall den i boks.
Image
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Da fikk jeg endelig chippen jeg handlet for en stund tilbake.
Står Phase-3 1.3bar på den, men det kan jo bli spennende å se hvordan den egentlig oppfører seg.
Men det er jo en stund til, fortsatt en del ting som må handles og bygges før jeg får bruk for den.
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by wormy »

Høres spennende ut :mrgreen:
Planer om å være ferdig til våren, eller?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

wormy wrote:Høres spennende ut :mrgreen:
Planer om å være ferdig til våren, eller?
Ja, jeg satser på å ha den klar igjen til snøen går, så får vi jo se hvilket år det blir :lol:
Image
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Mouh »

Kristaafa wrote: Ja, jeg satser på å ha den klar igjen til snøen går, så får vi jo se hvilket år det blir :lol:
haha, samme regelen som prosjektet mitt lever etter det jo !
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by wormy »

Må jo satse på vår/sommer 2009, da! Kan sikkert hjelpe med noe om du trenger det, men jeg blir vel mer et vandrende spørsmålstegn når motoren er såpass demontert.. :wink:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply