Økern´s Corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Økern´s Corrado

Post by Kisseg60 »

Japp. Skjønte det :|
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

hvorfor ikke bygge den selv ?
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Vel.

1. Har INGEN kunnskap om og bygge en motor. Har minimale kunnskaper om motor i det heletatt for og væra ærlig.
2. Har verken værste eller verktøy
3. Det ville vært en fordel og hatt med en til som kunne hjulpet til endel. Kjenner ingen som har mulighet til og væra med på noe sånt noe.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Økern´s Corrado

Post by smiken »

Om du har en kompis med garasje som har peiling, kan du jo kjøpe nødvendige deler og betale han en slump for å bygge sammen med deg? Det er ikke så mye hokus pokus å bygge motor egentlig, bare å være nøye og ryddig for å huske hvor alt skal være (bilder er et fint hjelpemiddel også), om du ikke har stålpeiling og vet hvor selv den minste detalj skal være :)
Veedub ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Kompis med garasje har jeg. Faktisk 2. Men. Faren til han ene bruker dette til firmaet, da faren er eier av firmaet og garasjen blir brukt hver dag. (Unntak av fridager)

Kompis nr 2. Faren hans er bonde. Så også denne garasjen blir rimerlig bra brukt.

Har liksom ikke et sted bilen kan stå inne over lengre perioder. Kunne jo evnt. leid et sted da. Fortsatt så må jeg da "leie" en person til og hjelpe meg. Ingen av mine venner kan noe slikt noe..

Men om noen her i klubben vill væra med og bygge motor, så er´e jaggu meg bare og skrike ut !
Det vil selvfølgelig bli betalt.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado

Post by wormy »

Kan vel alltids ta en tur eller to oppover, men jeg har nok ikke alt for mye mer peiling enn deg, om noe i det hele tatt.. Men "to dumme hoder virker bedre enn ett".. Eller noe :o
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Likte den sisste settninga de ! Støtter den
Men om noen skal hjelpe meg, må jeg har litt mer konkret svar. På en tur eller 2 så blir ikke mye gjort av alt det som må gjøres :P
Om jeg skal velge og gjøra dette med hjelp fra en privat person, er jeg avhengi at denne personen er med på det meste..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Da er vinterlagring for bilen 90% i boks..

Det blir lenge til jeg får gjort noe med bilen (p.g.a penger) men det er aldri for tidlig med reeshearch (eller hvordan det staves)
Hva tror dere er best av 1. Overhale den nåværende motor, eller 2. Kjøpe brukt motor og overhale denne ?
Når jeg først skal gjøra noe så "omfattende" så har jeg lyst til og gjøra noe ut av dette. Stæshe opp motorrom med noen fine deler og muligens litt småtrim, men dette avhenger av hvor lenge jeg gidder og spare/hvor mye det vil koste..

Selv føler jeg at det er greit og ta utgangspunkt i motoren jeg allerede har. Hva tror dere ?

Om bilen ender opp på verksted (som jeg tror den vil) hvem steder tar på seg bygging og overhaling av motorer ? Og om jeg vil stæshe opp motorromet med uorg. deler, må jeg da kjøpe dette via verkstedet, eller kan jeg hamstre deler selv og la dem sette det på ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Eirik »

Når du tenker på ny motor, har du planer om en annen type motor, eller en g60 motor? Om du tenkte på en g60, ville jeg nok heller overhalt den du har.
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Tenkte hovedsaklig på G60, ja. Men en VR6 kunne jo vært artig, om man finner er flott eksemplar. Ser det ligger en på autodb til 9500,-..
Men er ikke dette litt komplisert ? Fungerer drivverk og girkasse fra G60 overens med VR6 motor ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

vel det skal passe sånn teknisk sett, men hvis man skal ha det godkjent så er det nok noe mere som må grøres, blant annet å bytte boltsirkel å navet.
men for all del G.K.B. kjører jo med 4/100 hun og ikke 5/100 som VR6 har...
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Økern´s Corrado

Post by Kristaafa »

Er som Tom sier et par småting i understellet som må byttes før godkjenning, men dette kan du jo ta på sikt.
Vet ikke om du får opp denne uten å være medlem, men er en på VACN-forumet som selger ganske billig VR6 motor og ledningsnett:
LINK
Image
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Fikk opp linken. Det var jo veldig billig da. Men det er no herk med godkjenninger og sånt da som de dere nevner. Og godkjenninger er ikke billig på sånne ting, etter hva jeg har skjønt. Mulig dette er feil ?

Får se ann litt.. Frister og legge penga i litt mer stæsh også, kontra og bruke penger på det det koster for bytte av motor..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

første pri burde være å få bilen til å gå riktig, da det ikke er noe vits med en bil som ser helt kongerå ut hvis den ikke sterter :P
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado

Post by wormy »

Mouh wrote:første pri burde være å få bilen til å gå riktig, da det ikke er noe vits med en bil som ser helt kongerå ut hvis den ikke sterter :P
Det jeg også fant ut.. Ikke det at min ser helt strøken ut i lakken osv (orginallakk), men nå prøver jeg heller å få bilen til å gå 100% bra før jeg vurderer lakkering, stash, o.l.. Får heller bli litt "hjemmespraying" om det skulle trenges.. :)

Jo mer man gjør selv, jo mer sparer man, så lenge man gjør det riktig. Bytte av vannpumpe og registerreim tok sin tid for meg, men jeg sparte 3000 i arbeid til verksted, samt at jeg lærte veldig mye! (Så dreit jeg meg ut på registerreima, og glemte å markere hjula før jeg løsna reima.. Men som sagt, man lærer :mrgreen: )
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply