wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Målte bare sensorene forran. Fikk 1kohm og 1,3kohm, noe som vel er ca der den skal være? Var glatt og "snøete" i dag, men hadde overhodet ikke noe problemer med vinterdekk. Skal se om jeg får lest av abs-feilmeldinger i løpet av de nærmeste dagene, må bare koble til ABS-lampa igjen.

Helt siden jeg "bygde om" fra filter til ISV-reroute, har jeg ikke hatt noe særlig bensinlukt lenger. Men jeg har merka litt oljelukt ved tomgang, i kupeen, iallefall etter at bilen er kjørt litt. Ikke mye, men nok til at man merker det om man "lukter". Peila olja i dag, og den var sånn "midt på treet". Jeg peila også olja når jeg bygde om til ISV-reroute, så er mulig jeg ikke fikk pressa pinnen helt ned, noe som kan gi lukt..? Om det ikke er det (får testa i morgen om ikke været er helt forjævlig), hva kan det da være? Kan olja være for tynn eller noe, eller er det noe mer alvorlig? :(
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: wormy sin g60

Post by smiken »

Om det er åpent inn til varm olje en plass får du lukt inni bilen. Glemte å skru fast troppa til oljepåfyllinga en gang. kjørte noen hundre meter og stoppet. da kom det en intens oljedunst inn i bilen. Så det kan jo være fra peilepinnen. Spesielt om du har fyllt litt mye olje, eller har dårlige stempelringer.
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Angående registerreim-bytte, ser det ut som om jeg trenger en "Tensioner spanner wrench".. (http://www.corrado-club.ca/forum/viewtopic.php?t=4109 - nederst her). Hvor får jeg tak i det, om det er mulig, eller kan jeg bruke noe annet? Greit å vite før jeg demonterer :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: wormy sin g60

Post by smiken »

skal vel være mellom 1.0 kohm og 1.5 kohm på sensorene ja :) målt bake? sjekk også avstand fra sensoren til den ringen som står på navet. og sjekk at ringen på navet i det hele tatt ER der ;D Oppdaget at det var lett å glemme den når man byttet hjullager, men så det heldigvis før jeg presset lageret på navet. Skal jævlig lite til før abs kutter ut. Er nok at det er lite bremseveske eller at en ledning til kontakten på bremseveskebeholderen er av.
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Har tilgang til mors bil f.o.m. i morgen t.o.m. søndag, så tenkte å skru litt da. Sjekka bare sensorene forran, da de var lett tilgjengelige. Skal prøve å ta det mer grundig asap. :)
Noen som vet noe om nøkkel-greia til reg-reima? Tenkte å ta pumpa/reg-reima på fredag :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: wormy sin g60

Post by smiken »

Sweet. Vil tro at det er mulig å bruke en kreativ løsning for å frigjøre reima. Men praktisk med en sånn nøkkel er det nok.

Mors bil er off limits for meg:D. Hun fikk det for seg at jeg hadde svinkjørt på den. Bmw + lillebror som akkurat hadde sett tokyo drift + snø = lett imponert.
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Er en e46 320 jeg får tilgang til. Har ikke ekstremt mye med glattkjøringserfaring, så jeg tar det rolig, med mindre det er en stor tom parkeringsplass eller noe :D
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Mouh »

vel, jeg har nettopp byttet Regreim på min Vento (samme system som på Corrado), og timet opp NoName utallige ganger.. og jeg har ikke den nøkkelen...
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Høres bra ut :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Oekern »

wormy wrote:Er en e46 320 jeg får tilgang til. Har ikke ekstremt mye med glattkjøringserfaring, så jeg tar det rolig, med mindre det er en stor tom parkeringsplass eller noe :D
Drit i BMW greiene. Får dyre og flotte biler (om de er relativt nye) til og drite seg ut med. Toyota Hiace. Driftebil til tusen ! Behøver ikke mer en 88 diesel hk. Garantert at den sladder mer en BMW´n til mor di. :P
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Det er godt mulig ^_^

begynnte på demonteringen i dag. Tok ut kompressor, og fant en mer eller mindre ødelagt umbrako-skrue på boost-return røret på g-lader.. Så endte med at jeg skrudde ut røret i andre enden, og tok ut røret og g-lader samtidig. Begynte så å pusle med dynamoen, som så ut til å sitte i veien, men der brakk jeg den skruen som sitter nærmest motorblokka (den med mutter..)
Så da har jeg noe mer å bryne meg på, hvordan i helvete får jeg nå ut dynamoen? :\

Edit: Gammelt bilde med rød running. (Før demontering)
Image
Last edited by wormy on 30 Oct 2008, 21:56, edited 1 time in total.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Oekern »

"angrip" den med et stk rett trekker og en hammer og prøv og slå den ut. Kan væra en fordel og smøre den litt først.
Last edited by Oekern on 30 Oct 2008, 21:44, edited 1 time in total.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Bilde edita inn nå. Er ikke sikkert det er noen krise, men min "eskorte" hjem fra jobben måtte dra, så fikk ikke sett noe mer. Noen som vet noe?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Mouh »

bruk en dremel, og kapp av mutteren ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Fikk av mutterene, men det var da den knakk. Den knakk akkuratt der den går inn i "hullet" til dynamoen, slik at jeg ikke får tak i den ("skruen" altså). Skal se på det i morgen. Kommer evt tilbake med bilde om jeg sliter veldig med det :)
Håper å ha bilen klar i morgen, men tviler egentlig. Lørdag er nok mer realistisk.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply