wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Fikk litt lyst til å "lage" eksosanlegg selv, en idé jeg fikk av Glennern på forrige treff..
Her er det jeg har nå.. (Bare det at mitt ikke er så blankt.. Og rustfritt er det faen heller ikke.)
Image
Image

Var det sånn at jeg kunne kutte ut den første lyddemperen, og kun bruke de to andre?
Jeg ser at Biltema har rør, endepotter og lyddempere.. Bør jeg da kjøre rør der hvor "028-270R" er, frem til en lyddemper, over kardangen (tror jeg det heter..?), til en ny demper, så til enderør? Eller hvordan bør det gjøres? Har 2,5" nå, det er vel det jeg bør satse på videre også?
Begynner å bli litt desperat etter ny eksos nå, men vil ikke bruke for mye penger..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: wormy sin g60

Post by smiken »

Du kan kutte ut så mange lyddempere du vil egentlig :) Men det blir ikke noe pen lyd ;D. 471R er litt knotete å få til om du ikke bruker potte som er beregnet på corrado. Jeg knotet ivertfall mye med fester og plass der siden jeg brukte en diger universalpotte ^^
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Vel, alt er bedre enn det jeg har. Men jeg mener å huske at Glenn sa at den første lyddemperen på Simons ikke demper noe særlig, så da er det jo like greit å fjerne den tenkte jeg.. Man skal jo høre at jeg kommer også, uten at det høres ut som en traktor som gjør 0-100 på under 8sek... :mrgreen:
Kan jo alltids måle den jeg har nå (471R) og sammenlikne med den på Biltema..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: wormy sin g60

Post by smiken »

ahá. Står simons på min og. Er en forferdelig traktorlyd som høres ut som den kommer fra den første potta. den lange tynne?
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Jeg aner ikke "hvor" traktorlyden kommer fra, men med "tomme" lyddempere (ifølge Svendsen Eksos), rustne rør og trolig noen hull, kan det være flere steder... :shock:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: wormy sin g60

Post by smiken »

jeg finner ikke hull :S men det er en forferdelig traktorlyd under bilen. åpnet bakpotta da jeg tok den av. Og den er opprusta.. INNVENDIG.
Veedub ;)
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: wormy sin g60

Post by Kristaafa »

Go for it! Handle rør på tema, og fjern den første lydpotta. :D
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Hadde jeg hatt råd til rør, sa... :oops:
Må høre med mor/far angående ukepenger de skylder meg fra tidligere, etc, først. (Jeg som ikke har "innkrevd" de på en stund). Noen som vet ca hva jeg trenger? (Tenker da på hvilke potter som passer uten at de kræsjer, samtidig at det ikke koster for mye).
Trenger også noen som kan sveise :(
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: wormy sin g60

Post by smiken »

haha :p jeg stiller opp med bokk og sveiseapparat ;D Men det er 2882.6 km å kjøre tur retur ;)
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Var under da jeg satte på vinterdekk i dag. Ser ut som om det bare er bakre lyddemper og ut som er krise. (Ruuuuuuust). Resten så ikke så halvgærent ut, men så var jeg ikke helt under overalt, da. :o
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Bilde av bakre lyddemper (Endestussen sitter rett etter rust-røret).. Som kanskje har sett bedre dager. Er vel mulig å bare bytte den, samt sette på ny endestuss uten alt for store problemer..? Eller må det sveises da også?
Image

Angående ABS'en min. Den har egentlig aldri fungert så lenge jeg har hatt bilen, men nå som vinteren nærmer seg, er det kanskje greit å få sjekka det. Jeg er vant til å kjøre uten (kun hatt problem på en våt rudskogen-bane, aldri ellers, men vinteren kan jo være glatt..)
Hvor bør jeg begynne for å feilsøke.. Pumpene? Jeg tror det er "hjernen", men greit å utelukke ting først.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Mouh »

ang ABS; så ohm'er du alle sensorene, jeg er ikke sikker på hvilken verdi de skal ha, men hvis det er en som skiller seg ut så vet du jo hvor feilen er ;)
og jeg håper ikke det er hjernen for din del, da den visstnok er ganske så dyr..
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Får se om jeg får testa sensorene, da. Alt jeg merka på Rudskogen var at om jeg bremsa for hardt (heelt i bånn), så låste hjula seg. Vet ikke om det var alle eller ikke, men jeg måtte iallefall slippe opp bremsen litt. Er de lett tilgjengelige for å bli målt, eller må jeg ut med masse greier?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Mouh »

wormy wrote:Får se om jeg får testa sensorene, da. Alt jeg merka på Rudskogen var at om jeg bremsa for hardt (heelt i bånn), så låste hjula seg. Vet ikke om det var alle eller ikke, men jeg måtte iallefall slippe opp bremsen litt. Er de lett tilgjengelige for å bli målt, eller må jeg ut med masse greier?
vel lampa inne i bilen skal lyse da.. med mindre siste eieren har tatt ut denne.. (det er noen som gjør dette også.. eller får lampa til å ryke så setter den inn igjen)
vel, de skal være greie å komme til bak så må du nok av med hjulene, mens i front så kan du plugge de fra oppe ved dempertårnene mener jeg og huske..
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Forrige eier sa han hadde koblet fra ABS-lyset inne i kupeen, men at han ikke hadde hatt noen bremseproblemer. (Ikke noe særlig vinterkjørt). Og ja, stemmer nok at det går noen ledniger over tårna i motorrommet.. Skal prøve å få sett på det i morgen. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply