Tilbake fra Rudskogen. Med ca 0,5-0,6 bar "gjennomsnitts ladetrykk" gikk den fortsatt meget bra! Ved litt glatt føre (halvveis tørka opp regn) var jeg oppi 150 før nedbremsing på langsida og 120 før slakterisvingen.. Noe som er overraskende bra mtp. ladetrykket (og relativt uerfaren fører på bane
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
).
Litt om ladetrykket. Med relativt kald motor (etter lunsj f.eks. 80 grader olje, 80-ish på motor), ladet den ca 0,8 bar. Når temp'en steg, sank den til 0,5 som den alltid gjør. Jeg og bror mente også at ved ca 90-100-ish på 3. gir, så slapper motoren litt av, før den kommer igjen. (Den farten jeg mener å huske det var iallefall). Tips, forslag o.l.? Kan det være chip (Autotech stage3), evt. 1-meter-ledningen-som-er-"gal"...? Vil helst ha tips til hva det kan være/ikke være før jeg demonterer alt for mye..
Ellers:
Ved 10-15 grader ute var motoren på det varmeste 110 grader etter flere runder på banen. Normalt er 100, noe som vel ikke er alt for ille for en slik bil. Olja var på ca 130 på det høyeste. (Normal kjøring: 105-110, opptil 120 ved 130+km/h over lenger tid på E18).
Dumt spm sikkert, men med isv-filter, skal det bli så "grisete"? (Bånn gass / hard brems, da.. Ikke slik jeg kjører vanlig. Filteret var blått før Rudskogen... :p)
En annen bil her. E30 med m5 motor på 340 gamp. Drifting i regnet... Står fast i søla.. Bilen røk 2 diff'er, før de tok den på hengeren og tok den hjem...
Bilen hadde forøvrig "bursdag", om man kan kalle det det.
Dekka ble også merkbart "pulverisert" uttapå etterhvert som det tørka litt opp.. Ingen bilder av det, men må nok vurdere nye dekk (da også felger forhåpentligvis) til våren.