Lurte litt på hvor lang tid en "gjennomsnittlig" corrado g60 bruker på oppvarming av motoren? Min tar vel ca 10 minutter til den ligger "der den burde være" med en fuktig utetemp. på 10 grader, mens mammas bruker til sammenlikning 2 minutter.. (Dog nyere bil )
Og hver morgen når jeg starter bilen dugger den ganske mye innvendig.. Tyder det på en liten vannlekasje? (Har ikke sett noen dammer inni bilen, og "de vanlige stedene i motorrommet" så greie ut.. Kom gjerne med tips)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Husker ikke helt men det sprøs litt på kjøring. om det er mye turtall eller tomgang.
Klart en gammel bil begynner å å bli gammel. så mellom 5 og 15 min ved rolig/tomgang er nok normalt.!
Min corrado og min mazda. begge fra sent 80/ tidlig 90 dugger med en gang jeg starter vet kaldt vær.!
Men det tror jeg er fordi du blåser på med kald luft på en kald rute. så går det kanskje 15 sek så begynner det å bli borte igjen. og jeg har ingen vannlekk!
Takk for svar
Sjekka igjen når jeg dro hjemmefra i morges, og det forsvinner relativt raskt, ja.. Spesielt med "bakrutevarmeren" + ett minutts tålmodighet eller noe...
Motoren brukte i dag 10min fra 5-10grader ute-temp til 90 grader på olja.. Det med maks 2500rpm pga lader-innkjøring + at jeg ikke liker å gi på for mye før motor er varm og god! Da tyder det vel på at det ikke er noe som er helt galt iallefall
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Det kan nok stemme det. for olja tar litt lenger tid å varme opp enn vannet.
Når vannet mitt er rundt 80-90 så er olja på 60. så det stemmer nok dette.
tror ikke det er noe å være redd for. tut og kjør!