Økern´s Corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Økern´s Corrado

Post by Kisseg60 »

Du fikk penger? Eller fikk han noen blå øyne, brekt nese og en tur på legevakta? :roll:
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Hehehe, skulle jo helst sett det at det blei til det sisste, hehe.
Men neida. Det blei skademelding gitt.. Så da blir´e vell no taktsing etterhvert tenker jeg..

Jeg sa til han: Faen, åffår tok du ikke den andre døra, der har jeg 2 små-bulker fra før !!" Da så jeg han prøvde og le litt, haha. Han var piss redd, stakkars. Og av meg, en liten kæll på 1.70 og 53 kg.. hmmmm :roll: Tenk om jeg hadde vært 2 m høyt og 120 kg, haha, da hadde han sjiti i buksa ja !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

auda... !!
du fikk tak i fyren eller ?
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Ja. Han var snill sånn sett. han gitt ut av bilen og begynnte og beklage med en gang.. Så skademelding ble skrevet.
Jeg snakket med mitt forsikkringsselskap. Og de sa jeg skulle bli oppringt av f.selskapet til han som kjørte inni meg, for og finne ut om det ble takst av skaden eller om den ble satt på verksted. Allt på han andre sin regning, såklart :=)

Fader.. Når han først skulle kjøre inni meg, kunne han jo tatt den andre døra, den er så stygg fra før..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Ja.. Da har enda et problem oppstått..

Får ca en uke siden, så funka ikke servoen min mer. Det var så lettvint som at servo olja hadde tatt slutt.. Så fyllte den fort opp igjen.
Men. Så. idag måtte jeg ut en tur, og syns den var rar på rattet. rattet var hakkete når jeg svingte. Og når jeg kom hjem, så jeg det var noe søl på singelen på garden. Så titta jeg litt under bilen og wow, der var det lekasje ja ! Så i beholderen til servoen og den var ensten helt tom igjen !
Jeg har også en skrape lyd som jeg har invendig i bilen som kommer når jeg svinger. Og lyden kommer bak dekselet til ratt staget..

Er det noen som har noen tips om hvor jeg burde starte samt se etter ?
Ettersom rattet hakker, så er det vel liten sjanse for at en slange har hoppet av, da skulle jo rattet vært dønn hardt..
Det er bare lekasje under bilen. Fant ikke noe søl i motorrom.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Økern´s Corrado

Post by Kristaafa »

Dette skjedde med meg også, da var det slangen på trykksiden som hadde fått seg en trøkk, og det var gått et lite hull på den.

Et forslag er å jekke opp bilen slik at du kommer under, fylle på med servo-olje, og få noen til å dreie ratte til det butter, slik at det er max trykk i systemet, for deretter å se hvor det lekker.

Jeg har også hatt en skraping i fra rattet, hos meg var det jordinga til hornet som skrapte mot en kant på rattet.
Image
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Da er det fullt mulig jordinga ! Ettersom tuta mi fungerer bare når jeg har sving p årattet, hehe.

Godt tips det der med 2 stykker. Så under der nå. og servopumpa er helt fin. Men på bærebruene, er det fullt av servo olje.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Nå fikk jeg hjelp her. Og. Det virker som om olja kommer fra mansjettene. Mansjettene som sitter på sving staget (Tannstag heter det kanskje ?) til hjulet.
Får prøve og få bilen opp på en ordentlig løfte bukk. Blir litt lettere og både skru og se ting da !
Har dog fåt sjekka et par skruer og bolter. Alle sitter værtfall ! (De som jeg kom til ialle fall)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Ja. Da har jeg fått bilen på en ordentlig løfte bukk.. Og.. Jeg fikk litt fler svar en forventa.

Tidligere i sommer, merka jeg at bilen er blitt en eneste svær hengekøye. Og det var ikke så rart..
Når løfte bukken ble satt i aksjon, så datt framdemperen litt ned ! Og det var slark.
Dette er vel ikke meninga ? Dog, så var det ingen slark når bilen var nede på bakken..
Begge bakdemperne lakk som en sil :lol: ..
Håper for GUDS skyld ruud auto får litt fart i rævva.. Har ENDA ikke fått det KW just. senk som han lovet meg..

Og. Servolekasjen kommer fra mansjettene på tannstaget. Så dette må ut og overhales. Evnt. byttes med noe brukt.
Men. Dette er da en helsikes jobb ? Man må vel ned med hele forstillinga for og få det ut ?
Så da må nok bilen på verksted også..Men det er jo ikke billigt heller.. Noen som vet hvor det går an og få tak i et tannstag ? Evnt. noen som vet om noen som bytter dette billig ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Økern´s Corrado

Post by jon »

er normalt at framdempern skal "sige" litt ned når den blir løftet opp....
kommer seff an på hvor mye og hva du mener med "litt slarkk", men at den "detter litt ned" når den blir løftet er normalt..
Kid-Rado!
sinnapels
Posts: 103
Joined: 15 Feb 2008, 05:30

Re: Økern´s Corrado

Post by sinnapels »

Uff og uff Magnus. Håper ikke du gir opp nå da. :( Stå på! "You can do it"
Image
"Corrado Vr6 - Black pearl"
ultimatevw
Posts: 59
Joined: 18 May 2008, 12:24

Re: Økern´s Corrado

Post by ultimatevw »

uff...det er vel en kjedelig jobb.
Skifte styresnekke altså.

Ville kjøpt ei som var overhalt. Så er det jo også nye indre styreledd på den.
Ett indre styreledd her i landet blir vel fort en 1000 lapp på svindyre mekonomen..

http://www.germanautoparts.com/Volkswag ... ring/167/1

Kjøp også nye yttre styreledd mens du er i gang. Forstillingskontroll trenger du uansett etter skifte.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Jon:

Det var en gløppe i motorrommet, på dempertårnet. Var vel en gløppe på ca en halv cm/1 cm. Og denne ble da tett når bilen ble heist opp.

Neida Trond. For min del går det helt greit. Det er værre med fatters. Han blir litt sur og fra seg.. Sier at jeg har kjøpt bomkjøp og det bare er dritt og møkk og alt er bare dritt.. hahaaaaa. Neida. Denna bilen skal jeg ha til stempla står ut av blokka, og da skal jeg setta den bort og kjøpe ny motor ;D Sååh. Det får rusle og gå :)

Ultimatevw:

Ja, ordentlig dritt jobb ser det ut for. Jeg klarer det ikke selv. Så får leite litt rundt etter frivillige mekanikere :)
Den du sendte link til deg, så rimerlig bra ut ! Men slit og måtte sende inn den gamle da. Men dog, så var den billig !

Men dere. Nå skjønner jeg hvorfor motoren min blir varmere en før jeg rensa radiator. Vifta funker ikke lenger !
Så jeg var innom møller idag, og kjøpe ny, og satans dyr føler.
Kobla på denna, men neida. Fortsatt ikke noe liv i vifta.
Er det tempratur måleren som er synderen da,? Er vel ikke så mye mer og få gjort ?

Tenke og smøre inn iso kontakten med litt 5-56. Men tviler på om det hjelper.. Hvor sitter tempratur måleren forresten ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Økern´s Corrado

Post by jon »

Oekern wrote:Jon:

Det var en gløppe i motorrommet, på dempertårnet. Var vel en gløppe på ca en halv cm/1 cm. Og denne ble da tett når bilen ble heist opp.
normalt det. mine er ihvertfall sånn, og har vært det helt siden de var nye. det nok no sånn vw greie det der. ser mange vw`er vi heiser på jobben å som det skjer akkrurat det samme med..
Kid-Rado!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Det var da enda godt og høre. MEN. Er slark også en VW greie ?

Hvis jeg tok tak i demperen/hjulet og dro dette mot meg, så kunne jeg rikke det litt frem og tilbake. Ikke snakk om mye, men nok til at det kjenntes feil ut.
Dette gikk ikke når bilen var nede. Sikkert p.g.a vekta..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply