nå klikker det for meg snart , hehehe......aaaaaaaargh
Moderator: Moderators
nå klikker det for meg snart , hehehe......aaaaaaaargh
problemet har kommet tilbake, så nå klikker det for meg snart. her skal dere høre hva jeg har gjort med bilen:
stillt tenninga riktig. 6 grader før top dead centre. nytt bensinfilter,nye tennkabler,nye orig boch w6dpo plugger,byttet vakumslange til digifant (1 meter lang) byttet slange fra bensintrykksregulator til manifold.stilt co pot til 537 ohm (original innstilling)sjekket CO utslipp til 0,4 på eukontroll.
Men den fusker ved gassen i bånn. har prøvd med kondensfjerner, dyserens også men ingen virkning. kan det være at det er bensintrykksregulatoren som er gåen?
det med at CO pot skal stilles mellom 450-500 ohm er bare piss. det står i manualen til corradoen at den kan stilles fra 0 -2000ohm. og derfor skal dette måles med instrumenter på et verksted, så jeg stilte den tilbake igjen til der den alltid har stått. (537ohm på min)
den blå temp føleren er i orden. drar den ut etter at bilen er startet så går den drastisk ned på tomgang.
stilte om tenninga til 7-8 grader før top dead centre. men den skal egentlig stå på 6 grader, men man kan det ha noe å si tro? hmmm har lest at man kan time den enda lenger for bedre effekt til og med helt til 12 grader, men jeg skal stille den imorgen til 6 grader. skal lage et hvitt merke med en korrekturlakk stift på drivhjulet og stille fordeleren litte granne til så den treffer akkuratt.
er ikke greit dette her....
idag opplevde jeg noe rart etter at jeg kjørte langt
jeg stoppet motoren og startet den igjen. da startet den , men bilen kvelte seg og stoppet. hva faen tenkte jeg...
prøvde å starte den igjen og da var tomgangen helt rar....den gynget litt og var ujevn.... og så etter hvert stabilerte den seg igjen,,, forstår ikke en dritt om hvorfor dette skjedde.
faen nå begynner jeg å bli lei den lille feilen på bilen min....setter den på et verksted snart,men er ikke mange verksteder som kan en dritt med corrado, de har ikke engang instrumenter til å lese av feilkoder engang.
bilen er gammel og ikke vanlig i norge sier dem. amatører.
noen som kan hjelpe meg???
jeg tror kanskje det er bensintrykksregulatoren
alle vakumslanger er perfekte nå...
og en ting til har prøvd med en helt splitter ny coil også, men det hjalp ingenting
terje
stillt tenninga riktig. 6 grader før top dead centre. nytt bensinfilter,nye tennkabler,nye orig boch w6dpo plugger,byttet vakumslange til digifant (1 meter lang) byttet slange fra bensintrykksregulator til manifold.stilt co pot til 537 ohm (original innstilling)sjekket CO utslipp til 0,4 på eukontroll.
Men den fusker ved gassen i bånn. har prøvd med kondensfjerner, dyserens også men ingen virkning. kan det være at det er bensintrykksregulatoren som er gåen?
det med at CO pot skal stilles mellom 450-500 ohm er bare piss. det står i manualen til corradoen at den kan stilles fra 0 -2000ohm. og derfor skal dette måles med instrumenter på et verksted, så jeg stilte den tilbake igjen til der den alltid har stått. (537ohm på min)
den blå temp føleren er i orden. drar den ut etter at bilen er startet så går den drastisk ned på tomgang.
stilte om tenninga til 7-8 grader før top dead centre. men den skal egentlig stå på 6 grader, men man kan det ha noe å si tro? hmmm har lest at man kan time den enda lenger for bedre effekt til og med helt til 12 grader, men jeg skal stille den imorgen til 6 grader. skal lage et hvitt merke med en korrekturlakk stift på drivhjulet og stille fordeleren litte granne til så den treffer akkuratt.
er ikke greit dette her....
idag opplevde jeg noe rart etter at jeg kjørte langt
jeg stoppet motoren og startet den igjen. da startet den , men bilen kvelte seg og stoppet. hva faen tenkte jeg...
prøvde å starte den igjen og da var tomgangen helt rar....den gynget litt og var ujevn.... og så etter hvert stabilerte den seg igjen,,, forstår ikke en dritt om hvorfor dette skjedde.
faen nå begynner jeg å bli lei den lille feilen på bilen min....setter den på et verksted snart,men er ikke mange verksteder som kan en dritt med corrado, de har ikke engang instrumenter til å lese av feilkoder engang.
bilen er gammel og ikke vanlig i norge sier dem. amatører.
noen som kan hjelpe meg???
jeg tror kanskje det er bensintrykksregulatoren
alle vakumslanger er perfekte nå...
og en ting til har prøvd med en helt splitter ny coil også, men det hjalp ingenting
terje
Terje Henriksen
Re: nå klikker det for meg snart , hehehe......aaaaaaaargh
Det eneste som kan leses av mev VAG-com på disse bilene er ABS'en og ikke noe med motoren etter det jeg vet.
og når det kommer til FPR, så er det jo bare å prøve å bytte denne, det kan evt være bensinpumpen også.. Eller, har du sett om det er orginal-chip som stter i den?
hvis ikke så kan det kanskje være den som ikke er så god.
og når det kommer til FPR, så er det jo bare å prøve å bytte denne, det kan evt være bensinpumpen også.. Eller, har du sett om det er orginal-chip som stter i den?
hvis ikke så kan det kanskje være den som ikke er så god.
motoren er 100 prosent original. original chip og ladeghul på laderen.
det er noe som ikke stemmer helt. greit å få det fikset. vag com har de jo ikke på verkstedet for corrado etter det jeg har hørt. men bensinpumpa er det ihvertfall ikke mouh, bilen jukser kun til tider ved gasspådrag (ganske så ofte ) og hvis bensinpumpa hadde gått, hadde ikke bilen startet i det hele tatt. har mer tro på at dysene vedd gasspådrag ikke får nok trykk . at bensintrykksregulatoren er gåen. de har en tendens til å bli dårligere med årene. den fjæra inni blir slitt.
rart dette her ass. men det er helt sikkert en liten fille feil bare.
terje
det er noe som ikke stemmer helt. greit å få det fikset. vag com har de jo ikke på verkstedet for corrado etter det jeg har hørt. men bensinpumpa er det ihvertfall ikke mouh, bilen jukser kun til tider ved gasspådrag (ganske så ofte ) og hvis bensinpumpa hadde gått, hadde ikke bilen startet i det hele tatt. har mer tro på at dysene vedd gasspådrag ikke får nok trykk . at bensintrykksregulatoren er gåen. de har en tendens til å bli dårligere med årene. den fjæra inni blir slitt.
rart dette her ass. men det er helt sikkert en liten fille feil bare.
terje
Terje Henriksen
vel jeg sa jo heller aldri at pumpa var død heller da..?
sett den på et møller verksted. kanskje litt dyrere men de veit værtfall hva de driver med og da er du kvitt problemet for alltid.! at du gidder å styre så mye som du gjør og at det enda ikke blir bedre, det skjønner jeg ikke.
Det der kan være mye det.
Ventiler som henger, dyser, bensinpumpe.
Det der kan være mye det.
Ventiler som henger, dyser, bensinpumpe.
synes ikke det jeg har gjort til nå har vært så mye jobb heller jeg da. har jo samtidig med alt dette gjort motor rommet så si helt strøkent. alt av dritt er vekk, ganske fornøyd med det. og de tingene jeg har byttet trengtes å byttes også, ny rotor,nye tennledninger,nye tennplugger, nytt bensinfilter, byttet morkne vakumslanger og stilt tenninga perfekt. nå skal jeg prøve å bytte bensintrykksregulatoren og hvis da dette ikke løser problemet så skal jeg uten tvil sette den på et verksted. syns det er artig å skru på ting jeg har peiling med , men greit å spare penger på ting man kan fikse selv også da.
har den verksted manualen for corrado,så hjelper en del der også...
har den verksted manualen for corrado,så hjelper en del der også...
Terje Henriksen
Uansett så hadde jeg tatt oppp bensinpumpa og sett om det er mye dritt i den,samt sjekket begge slangene til den(de som sitter i tanken ned til pumpa),virker som om dette er det eneste du ikke har sjekket,så det er vel verdt et forsøk,tar ikke lange tiden heller....
Medlem av Eldrerådet
virker som om du har god peiling nedi der.... titta mye nedi der du elTorpern wrote:Uansett så hadde jeg tatt oppp bensinpumpa og sett om det er mye dritt i den,samt sjekket begge slangene til den(de som sitter i tanken ned til pumpa),virker som om dette er det eneste du ikke har sjekket,så det er vel verdt et forsøk,tar ikke lange tiden heller....

Kid-Rado!
men husk, det er 2 pumper.
Den i tanken som er en transferpump (som det sår i manualen), og en som sitter innenfor bensinfilteret som da er den virkelige bensinpumpen(etter det jeg kan se da..)
Den i tanken som er en transferpump (som det sår i manualen), og en som sitter innenfor bensinfilteret som da er den virkelige bensinpumpen(etter det jeg kan se da..)
jepp kanskje ikke dumt det, men er det mulig å få renset den pumpa da? hmmm
Terje Henriksen
idag jekket jeg opp bilen for å sjekke bensinfilteret, noe som skulle vært bytta fikk jeg beskjed om, men når jeg la meg under bilen og dro litt i bensinslangen ut ifra filteret piplet det bensin ut, den slangeklemma var nesten ikke skrudd til. Kan jo hende dette lagde krøll for motoren, det skal jo være tett som f der for at det ikke skal bli luft i systemet. jeg bytta samtidig bensinfilteret med et nytt seff. og skrudde på slangeklemmene godt. Etter dette så har bilen gått som en drøm, og jeg håper endelig dette er svaret på fuskinga mi. greit å få fikset ting sier jeg bare;)
men skal ikke ta alt for gitt enda, men jeg har kjørt i hele dag nå uten problemer, og den drar digg;)
var noe annet rart som skjedde tidligere idag også også etter bensinfilter byttet, da jeg hadde kjørt en god stund og motoren var kjørt varm, tja 110 grader ellr noe.... så skulle jeg starte bilen igjen, da tuklet tomgangen jævlig for meg og bilen dauet ut. prøvde igjen og den var ikke god da heller, men så ventet jeg til motoren ble en del kjøligere , da startet den og gikk først fra 1000 og så til 800. da var den god igjen....var hos far min nå etter en kjøretur. var der ca en 30min tid. startet bilen og den gikk til 1000 og datt til 800 på noen sek, perfekt. skjønner ikke hvorfor den tuklet sånn på tomgang pga at motoren var varm, har ikke hatt det problemet før men......
noen som kan bekrefte om dette er unormalt????
hilsen terje
men skal ikke ta alt for gitt enda, men jeg har kjørt i hele dag nå uten problemer, og den drar digg;)
var noe annet rart som skjedde tidligere idag også også etter bensinfilter byttet, da jeg hadde kjørt en god stund og motoren var kjørt varm, tja 110 grader ellr noe.... så skulle jeg starte bilen igjen, da tuklet tomgangen jævlig for meg og bilen dauet ut. prøvde igjen og den var ikke god da heller, men så ventet jeg til motoren ble en del kjøligere , da startet den og gikk først fra 1000 og så til 800. da var den god igjen....var hos far min nå etter en kjøretur. var der ca en 30min tid. startet bilen og den gikk til 1000 og datt til 800 på noen sek, perfekt. skjønner ikke hvorfor den tuklet sånn på tomgang pga at motoren var varm, har ikke hatt det problemet før men......
hilsen terje
Terje Henriksen
Tomgangsregulator?_DENON_ wrote:
hilsen terje
Presseradoen min vandret fra 1200 - 800 omdreininger hele tiden. Dette var tomgangsregulatoren. Tok den av, blåste litt, monterte den, og det var gull igjen.
Turboradoen min jager fra 800 til 1400 hele tiden, men dette er gjort for ikke å skade motoren, da turboen er for stor. skal ikke ta nevneverdig skade dette

Sigg?
Fjern hele ISV'n. Fjernet på min, ligger stabilt på 800 med turbo.Splintre wrote:Tomgangsregulator?_DENON_ wrote:
hilsen terje
Presseradoen min vandret fra 1200 - 800 omdreininger hele tiden. Dette var tomgangsregulatoren. Tok den av, blåste litt, monterte den, og det var gull igjen.
Turboradoen min jager fra 800 til 1400 hele tiden, men dette er gjort for ikke å skade motoren, da turboen er for stor. skal ikke ta nevneverdig skade dette
Hva gjør at tomgangen må jage fra 800 - 1400 bare fordi du har stor turbo?
Corrado 1.8T
Tror det er for at turboen skal lade tidligere. Var karen som bygget maskinen som gjorde dette. Stilt ned på tomgangen litt bare.
Sigg?