har slitt med rykking ved gasspådrag og tennpluggene blir fort sotet, har prøvd å bytte tennplugger,tennledninger, nytt fordelerlokk og rotor, nytt bensinfilter, nytt luftfilter, dyserens, byttet noen vakumslanger, kjøpt ny til hjernen her om dagen skal bytte den snart (er ikke noe galt med den) men greit å få den byttet i og med at den ser morken ut på utsiden. Men så har jeg lest mye på forumet og kom fra til at det POT meteret på luftmengdemåleren som skal justere blandingsforholdet mellom luft og bensin til hjernen kan skape fusk, stilte den med ohm meteret mellom de 2 ytterste pluggene til 500 ohm. (den lå på 537) det hjalp visst. virker som om det var hele problemet. Nå kan jeg trå gassen i bånn og den jukser ikke , gjorde ikke det igår og idag, får håpe det holder da;)
bestilt med ny coil og ny luftmengde måler... greit å ha reserve deler også.
tror søren imeg jeg fannt problemet
Moderator: Moderators
tror søren imeg jeg fannt problemet
Terje Henriksen
Re: tror søren imeg jeg fannt problemet
luftmengdemåler? hvor er denne??
Jeg har ikke det på min g60!
Jeg har ikke det på min g60!
seff har du luftmengdemåler på g60 din, sitter på innsuget jo. den firkanta saken med skrue for å stille CO på . det er kombinert luft og Co stiller....alle g60 har denne. og ja det heter luftmengdemåler.
gå på norsk bildelsenter og se selv.... Luftmengdemåler kalles denne
Terje Henriksen
G60 har ingen LMM._DENON_ wrote:seff har du luftmengdemåler på g60 din, sitter på innsuget jo. den firkanta saken med skrue for å stille CO på . det er kombinert luft og Co stiller....alle g60 har denne. og ja det heter luftmengdemåler.
derimot har VR6 LMM. Sidene hos NBS skiller ikke på G60,2L16v eller VR6.
ingen luftmassemåler på g60. 

-
Heter CO-potensiometer_DENON_ wrote:seff har du luftmengdemåler på g60 din, sitter på innsuget jo. den firkanta saken med skrue for å stille CO på . det er kombinert luft og Co stiller....alle g60 har denne. og ja det heter luftmengdemåler.
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT