Kristaafa's Corrado G60
Moderator: Moderators
Da var forstillingen nede. Klarte selvfølgelig å ødelegge begge festene til stabstagsforingene, så da må jeg bytte disse også. Begynte så vidt å presse inn nye foringer i bærebruene før jeg tok kvelden.
Så var jeg oppe på posten ista å henta pakka mi. Blei drøye 1100kr i moms, men det får gå
Byttet hjullager forran i sommer, men begge to var nå ødelagt. Det ene hadde tilogmed knekt. Resultat: ødelagt navene mine også
Skal ned å klage i sjappa jeg kjøpe de hos etterpå, da de ikke har gått mer enn 3-4 måneder.
Regner med det kommer litt bilder fra verkstedet seinere...
Så var jeg oppe på posten ista å henta pakka mi. Blei drøye 1100kr i moms, men det får gå
Byttet hjullager forran i sommer, men begge to var nå ødelagt. Det ene hadde tilogmed knekt. Resultat: ødelagt navene mine også
Skal ned å klage i sjappa jeg kjøpe de hos etterpå, da de ikke har gått mer enn 3-4 måneder.
Regner med det kommer litt bilder fra verkstedet seinere...
Kan selvfølgelig ha skjedd noe når vi satte dem inn, men har også funnet ut at begge navene har vært kuttet i med vinkelsliper, så det kan jo hende at det har gjort noe..?
Fikk tak i en del ting igår, resten kommer idag. Nye lager blei kjøpt, og nav fikk jeg tak i fra mitt lokale huggeri. Fikk presset inn de siste foringen i forstillinga, og satt på plass bærebruer, og presset inn de nye lagrene. Blei ikke så mye mer, da jeg satt i møte på jobben til klokka 18, og Hr. Blom og Mr. Mosvil ville se ferdig barnetv før vi begynte.
Satser på å få ferdig forstilling idag, men om jeg blir helt ferdig bak kommer helt ann på hvor mye rall det blir å få av og på senk/gewinde, samt hvor mye vi må modde foringene i bakakslinga før de går inn.
Bilder kommer plutselig....
Fikk tak i en del ting igår, resten kommer idag. Nye lager blei kjøpt, og nav fikk jeg tak i fra mitt lokale huggeri. Fikk presset inn de siste foringen i forstillinga, og satt på plass bærebruer, og presset inn de nye lagrene. Blei ikke så mye mer, da jeg satt i møte på jobben til klokka 18, og Hr. Blom og Mr. Mosvil ville se ferdig barnetv før vi begynte.
Satser på å få ferdig forstilling idag, men om jeg blir helt ferdig bak kommer helt ann på hvor mye rall det blir å få av og på senk/gewinde, samt hvor mye vi må modde foringene i bakakslinga før de går inn.
Bilder kommer plutselig....
Det blei FK Coilovers.dette ser knallbra ut
Hvilket merke er det på demperne?
Fikk gjort en del i går også, ikke mange timene før den er heeeelt ferdig idag. Men det bli litt seint igår, så jeg kom meg aaaalt for seint på jobben. Kjedelig å sitte her til halv fem nå som det er fredag og bilen skriker om å komme seg ut på veien igjen!
Bilder fra gårsdagen komme muligens litt seinere..
Oida, har helt glemt å legge ut bilder av det endelige resultatet.
Blei ganske fornøyd med høyden selv. Blir nok ingen skamsenk på denne igjen, da det var aaaalt for behagelig å ha en smule kjørekomfort. Litt lavere bak tror jeg det blir, men kun snakk om mindre justeringer.
Har også begynte smått på motorrommet, som skal få seg en god overhaling nå i vinter. Bilder og info kommer underveis, så følg med
Blei ganske fornøyd med høyden selv. Blir nok ingen skamsenk på denne igjen, da det var aaaalt for behagelig å ha en smule kjørekomfort. Litt lavere bak tror jeg det blir, men kun snakk om mindre justeringer.
Har også begynte smått på motorrommet, som skal få seg en god overhaling nå i vinter. Bilder og info kommer underveis, så følg med
Nye foringene fungerer veldig bra! Bilen ble en drøm å kjøre Virkelig verdt både penger og arbeidet! Når jeg i tillegg plutselig fikk litt fjæringsvei så blei det jo bare superb!
Var på 4hjulskontroll igår, og til stor lykke var alle hjulene der!
Nei, det var selvfølgelig noe skjevhet i både camber og spissing, men han som tok jobben mente det ikke var mulig å justere camber på bilen, da han ikke fant justeringa ved demperlageret.
Jeg var som vanlig stressa, og tenkte ikke over det der og da, men skal nok ta en tur nedover igjen og forklare han hvor disse skal justeres.
Var på 4hjulskontroll igår, og til stor lykke var alle hjulene der!
Nei, det var selvfølgelig noe skjevhet i både camber og spissing, men han som tok jobben mente det ikke var mulig å justere camber på bilen, da han ikke fant justeringa ved demperlageret.
Jeg var som vanlig stressa, og tenkte ikke over det der og da, men skal nok ta en tur nedover igjen og forklare han hvor disse skal justeres.
Var på vei hjem fra jobben her om dagen, da giroverføringa plutselig hoppet av igjen, denne gangen i 4. gir. Kom meg hjem, og fant ut at feilen denne gangen lå under spaken, og ikke mot kassa, som har ryki før.
Grava var opptatt, så bilen blei jekket opp på ene sia, og satt på bukker. Trangt og godt, men vi fikk nå skrudd ned og åpnet kassa som wirene kommer inni. Der så jeg at det kun var låseskiva som hadde hoppe av, og kunne dermed "bare" dytte på plass wiren igjen, og skru det sammen igjen.
Ellers sliter jeg fremdeles med turtallet på tomgang. Byttet blå tempsensor på fredag, uten at det hjalp noe særlig på akkurat det, men tror ikke den jeg hadde var helt god, så en billig og greit ting å få gjort.
Skyter ut noen spørsmål mens jeg er igang. Kan det være at noen tidligere eiere har klart å sette stikkene på de to sensorene som står der feil? Eller ville jeg merket det på andre ting da? Hva gjør den andre tempsensoren der?
Grava var opptatt, så bilen blei jekket opp på ene sia, og satt på bukker. Trangt og godt, men vi fikk nå skrudd ned og åpnet kassa som wirene kommer inni. Der så jeg at det kun var låseskiva som hadde hoppe av, og kunne dermed "bare" dytte på plass wiren igjen, og skru det sammen igjen.
Ellers sliter jeg fremdeles med turtallet på tomgang. Byttet blå tempsensor på fredag, uten at det hjalp noe særlig på akkurat det, men tror ikke den jeg hadde var helt god, så en billig og greit ting å få gjort.
Skyter ut noen spørsmål mens jeg er igang. Kan det være at noen tidligere eiere har klart å sette stikkene på de to sensorene som står der feil? Eller ville jeg merket det på andre ting da? Hva gjør den andre tempsensoren der?
Jeg har byttet den blå, dvs. den til styreenheten. Men det jeg lurte på var forsåvidt tilkoblingen. Om en tidligere eier har klart å bytte om på ledningene til de to følerne. Men nå har det jaggu blitt mye bedre. Nappet av ISV'en nå, og da gikk den som den skulle. Ladet til og med høyere. Aner en liten ladeluft lekkasje der gitt.