Tomgangsproblemer
Moderator: Moderators
Tomgangsproblemer
Jeg sliter med at turtallet henger igjen på 2000 på tomgang. Hvis jeg har lavere turtall og clutcher, så hopper det opp på 2000 igjen. Må slure det ned til under 1000 for at det skal bli bra igjen. Hadde en ISV fra en Audi, men byttet i helga til en fra g60, uten at det gjorde noen forskjell. Fikk også justert CO-pot til 460.
Er det nå jeg begynner å gå over vacuumet? Eller der det noe annet jeg bør sjekke?
Er det nå jeg begynner å gå over vacuumet? Eller der det noe annet jeg bør sjekke?
Da har jeg gått over store deler av motor og slanger med startgass, og kan hvertfall konstantere at den ikke suger falsk luft noe sted. Målte slangen mellom innsug og hjernen til hele 840mm, så denne er nå byttet ut i en ny på 1000mm.
Fant også ut at det var gjort et forsøk på å reparere ledning med en sukkerbit bak på motoren. Dette er en ledning som går til en stikk bak på innsuget, under der hvor vakumslangene kommer inn. Noen som har peil på hva denne er for no? Den var hvertfall røket, så der får jeg gjøre et stunt en dag. Tomgangen er fortsatt like hærlig høy, så jeg får prøve på det du sier Kisse, får håpe det bare er en bagatell!
Fant også ut at det var gjort et forsøk på å reparere ledning med en sukkerbit bak på motoren. Dette er en ledning som går til en stikk bak på innsuget, under der hvor vakumslangene kommer inn. Noen som har peil på hva denne er for no? Den var hvertfall røket, så der får jeg gjøre et stunt en dag. Tomgangen er fortsatt like hærlig høy, så jeg får prøve på det du sier Kisse, får håpe det bare er en bagatell!
Idag stoppet bilen på vei til jobb. Sto i et lyskryss og ventet på grønt da den plutselig daua, og ville ikke starte igjen. Var heldigvis litt nedoverbakke, så jeg fikk trilla ut og ned på en parkeringsplass ved siden av. Står bare å kverner på starteren. Hvis jeg venter noen minutter og prøver starter den, men dauer igjen med en gang. Får taue den ned på verkstedet etterpå
Tips mottas med stor takknemlighet!
Bilen starter på startgass, så den får ikke bensin. Blir sjekket opp hva det er idag, da jeg har litt penger til gode på et verksted her, så slipper jeg å taue bilen frem og tilbake til steder jeg kan stå å skru. Regner med at bensinpumpa har tatt kvelden, men jeg håper selvfølgelig at det bare er pumperelé som har gått eller no...
Da ribbet jeg likegodt hele bilen innvendig igår. 10cm med glava i hele gulvet jo
Men fytti detta lukter når de blir vått! Lukta lik i bilen etterpå
Fikk feilsøkt litt mot bensinpumpa mi, og fant ut at feilen måtte ligge i ledningsnettet en plass. Etter mye rot og rør nappa vi like godt ut hele sikringsboksen, og fikk orden i kaoset. Viste seg at feilen lå i sikringsboksen, så da la vi opp ny kurs med sikring i motorrommet og killswitch i bilen, lykke til med å stjele radon nå
Ser ut som dette virker og løste problemet, men får vel la det gå et par dager før jeg er trygg
Fant også ut av vannlekkasjen, viser seg at det mangle rutelim i nederste hjørne på førersiden. Dette var selvfølgelig forsøkt tettet før, med det resultat at lista satt fast, som igjen gjorde at ruta sprakk når vi prøvde å ta den av for å lime. Endte med at vi fikk tetta det på et vis, så nå slipper jeg å kjøre med gummistøvler når det regner

Fikk feilsøkt litt mot bensinpumpa mi, og fant ut at feilen måtte ligge i ledningsnettet en plass. Etter mye rot og rør nappa vi like godt ut hele sikringsboksen, og fikk orden i kaoset. Viste seg at feilen lå i sikringsboksen, så da la vi opp ny kurs med sikring i motorrommet og killswitch i bilen, lykke til med å stjele radon nå
Ser ut som dette virker og løste problemet, men får vel la det gå et par dager før jeg er trygg
Fant også ut av vannlekkasjen, viser seg at det mangle rutelim i nederste hjørne på førersiden. Dette var selvfølgelig forsøkt tettet før, med det resultat at lista satt fast, som igjen gjorde at ruta sprakk når vi prøvde å ta den av for å lime. Endte med at vi fikk tetta det på et vis, så nå slipper jeg å kjøre med gummistøvler når det regner