Hvis dere tar rettholt oppå ventildekslet blir det nok feil. Metoden med rettholt er jeg 99% sikker på krever at toppdekslet er av. Det forklarer nok også at dere er en halv tann vekk. Muuulig dere med denne metoden har hoppet over en tann også (halvannen tann). Dette er normalt sett helt ufarlig, men kan forklare mangel på vacuum - da du får helt feil åpningstid på ventilene. Prøv med "min" metode, der du stikker en pinne inn mellom de to punktene foran på kamdrevet - da skal den treffe den lille "utveksten" på ventildekslet. Er registeret satt riktig skal det være en liten glippe mellom reima og drevet når kammen er i riktig posisjon - og plass til å dytte inn en liten "dings". Bare husk å fjerne denne før du starter motoren.. Kanksje greit bruke noe tynn plastik, typ den som settes på dysa på spraybokser e.l. som evt knuses om dere skulle glemme fjerne den.
Økern´s Corrado G60
Moderator: Moderators
Re: Økern´s Corrado G60
Kan ikke skjønne annet enn at den som går til MFA'en bør være korrekt, da MFA'en jo viser vacuum på tomgang også. Hvis den originalt går til gasspjeldet, så bør saken være grei - og jeg husker i så fall feil. Litt på tynn is her, vet bare at min vacuum-måler ikke ga utslag før jeg touchet gasspedalen - men husker ikke helt hvor den var koblet. Den var ikke i T med MFA'en i alle fall. Hva viser MFA'en din på tomgang? Hva skjer hvis du gir litt gass på tomgang?
Hvis dere tar rettholt oppå ventildekslet blir det nok feil. Metoden med rettholt er jeg 99% sikker på krever at toppdekslet er av. Det forklarer nok også at dere er en halv tann vekk. Muuulig dere med denne metoden har hoppet over en tann også (halvannen tann). Dette er normalt sett helt ufarlig, men kan forklare mangel på vacuum - da du får helt feil åpningstid på ventilene. Prøv med "min" metode, der du stikker en pinne inn mellom de to punktene foran på kamdrevet - da skal den treffe den lille "utveksten" på ventildekslet. Er registeret satt riktig skal det være en liten glippe mellom reima og drevet når kammen er i riktig posisjon - og plass til å dytte inn en liten "dings". Bare husk å fjerne denne før du starter motoren.. Kanksje greit bruke noe tynn plastik, typ den som settes på dysa på spraybokser e.l. som evt knuses om dere skulle glemme fjerne den.
Hvis dere tar rettholt oppå ventildekslet blir det nok feil. Metoden med rettholt er jeg 99% sikker på krever at toppdekslet er av. Det forklarer nok også at dere er en halv tann vekk. Muuulig dere med denne metoden har hoppet over en tann også (halvannen tann). Dette er normalt sett helt ufarlig, men kan forklare mangel på vacuum - da du får helt feil åpningstid på ventilene. Prøv med "min" metode, der du stikker en pinne inn mellom de to punktene foran på kamdrevet - da skal den treffe den lille "utveksten" på ventildekslet. Er registeret satt riktig skal det være en liten glippe mellom reima og drevet når kammen er i riktig posisjon - og plass til å dytte inn en liten "dings". Bare husk å fjerne denne før du starter motoren.. Kanksje greit bruke noe tynn plastik, typ den som settes på dysa på spraybokser e.l. som evt knuses om dere skulle glemme fjerne den.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
MFA´n min er ikke til stedet i displayet. Så vet ikke hva den sier
Følgte aldri med på måleren ved gass på tomgang, så vet ikke om det ga utslag på måleren eller ikke..
Jeg mener også at det skal være et greit sted og hente vakum fra. Den går som du sier inn på gasspjeldet.
Fra gummislange bak instrumentpanelet til plastikkslange som går inn på spjeldet. (Skjøt 30cm ish etter instrumentpanel)
Riktig, da har vi noe og prøve på!
Får håpe det ordner seg. Bilen er på vinterlagring nå, så får starte med dette til
våren igjen ! Men da er man klar over hva som kan gjøres.
Takk for all hjelp !
Følgte aldri med på måleren ved gass på tomgang, så vet ikke om det ga utslag på måleren eller ikke..
Jeg mener også at det skal være et greit sted og hente vakum fra. Den går som du sier inn på gasspjeldet.
Fra gummislange bak instrumentpanelet til plastikkslange som går inn på spjeldet. (Skjøt 30cm ish etter instrumentpanel)
Riktig, da har vi noe og prøve på!
Får håpe det ordner seg. Bilen er på vinterlagring nå, så får starte med dette til
våren igjen ! Men da er man klar over hva som kan gjøres.
Takk for all hjelp !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Aight!
Kan evt prøve koble den midlertidig til slangen ved FPR'en for å se om det gir et annet utslag - den skal iallefall alltid fungere
Kan evt prøve koble den midlertidig til slangen ved FPR'en for å se om det gir et annet utslag - den skal iallefall alltid fungere
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
En annen ting som jeg kom på som er verdt å nevne er at det er veldig trykk i eksosen.
Corrado G60
Re: Økern´s Corrado G60
Mye "luft" som kommer ut av potta bak? Min også var sånn, vanskelig å sammenligne uten å se det. Men er det unormalt mye vil jo det tyde på noe galt ja. Men må nesten ha mer info om vacuum osv før vi går videre.
En tann "feil" på registeret kan fint føre til mye eksostrykk, ved at deler av eksplosjonen skjer mens eksosventilen åpner seg.. Det vil nok også redusere vacuumet en del - men jeg vil ikke tro dere har "null" vacuum selvom. Det høres bare feil ut i mine ører
En tann "feil" på registeret kan fint føre til mye eksostrykk, ved at deler av eksplosjonen skjer mens eksosventilen åpner seg.. Det vil nok også redusere vacuumet en del - men jeg vil ikke tro dere har "null" vacuum selvom. Det høres bare feil ut i mine ører
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Har en liten video fra det. Vet ikke om du blir så veldig mye klokere men

Ellers en video fra helga og et bilde. Traff greit på været!
Må bare beklage kvaliteten. Glemte kamera så blei telefonen...


Ellers en video fra helga og et bilde. Traff greit på været!
Må bare beklage kvaliteten. Glemte kamera så blei telefonen...

It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Hmm, virker litt i overkant det der ja - selv om det er vanskelig bedømme ut ifra video. Er vel nesten på nivå med bobla på tomgang det der tenker jeg, men den har jo 13:1 i komp, aggresiv kam 328grd adv (279grd @ 0.05) med 15.5mm løft..
Var en liten periode jeg hadde litt ekstra "trøkk" på tomgang - gasserne rant over... Prøv å holde hånda foran da..
https://www.youtube.com/watch?v=R5BEL1vURhI
Var en liten periode jeg hadde litt ekstra "trøkk" på tomgang - gasserne rant over... Prøv å holde hånda foran da..
https://www.youtube.com/watch?v=R5BEL1vURhI
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Er vel ikke akkurat i nærheten av det der tror jeg
Det hørtes killer aktig ut !
Det hørtes killer aktig ut !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Da er endelig jeg i gang også!
Fikk henta ut bilen i dag og det første som stod på menyen var timinga.
Sigurd og jeg flytta reg.reima et hakk lenger fram. Da matcha alt (Forutenom en ørliten diff på veivhjulet og "intermidietshaft" (Hva f heter det på norsk egentlig?)
Kan ikke skjønne at denne blir 100% uansett hvordan man gjør det, det er ikke mye diff det er snakk om.
Så skulle man grovjustere tenninga, men da den kom mot 7 grader klarte den ikke tomgang aleine. Dette er jo tross alt fremgang, forrige gang døde den ut med turtallet på 2500, nå klarte den bare ikke og holde seg på tomgang, men fikk ikke start på bilen igjen.. Grenrøret gløda.
Eneste vi ikke har sjekka er CO pot, skal dobbeltsjekke denne i morra, men denne har vel neppe all skyld ? Justerte den i fjor, så er vel neppe ute og kjøre den..
Fikk også plutselig en ny lyd, noen ideer ?

Begynner og bli drit lei detta her nå...
Fikk henta ut bilen i dag og det første som stod på menyen var timinga.
Sigurd og jeg flytta reg.reima et hakk lenger fram. Da matcha alt (Forutenom en ørliten diff på veivhjulet og "intermidietshaft" (Hva f heter det på norsk egentlig?)
Kan ikke skjønne at denne blir 100% uansett hvordan man gjør det, det er ikke mye diff det er snakk om.
Så skulle man grovjustere tenninga, men da den kom mot 7 grader klarte den ikke tomgang aleine. Dette er jo tross alt fremgang, forrige gang døde den ut med turtallet på 2500, nå klarte den bare ikke og holde seg på tomgang, men fikk ikke start på bilen igjen.. Grenrøret gløda.
Eneste vi ikke har sjekka er CO pot, skal dobbeltsjekke denne i morra, men denne har vel neppe all skyld ? Justerte den i fjor, så er vel neppe ute og kjøre den..
Fikk også plutselig en ny lyd, noen ideer ?
Begynner og bli drit lei detta her nå...
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
BlackDragon07
- Posts: 2346
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
Dette kan jeg dessverre ikke så mye om, men hvis man bruker elimineringsmetoden så burde man karve seg frem til kilden av problemet?!
Men stemmer oppsettet på motoren din overns med alt?
Stemmer chipp'n overens med bensinregulatoren, eventuelt kam'n? Kan det være noe med strømtilførselen? Gir bensinpumpen det den skal? Som sagt så kan jeg ikke nok on dette. Hiver bare ut noen idéer.
Angående lyden din så lurer jeg på om det er litt lik lyd jeg hørte på den første bilen min. Da var det selve akslingen i laderen som var gåen.
Uvitende om dette her så kjørte vi faktisk fra Danmark før havariet var et faktum på Svinesund (av alle steder)
Resulterte i en total overhaling av laderen.
Polo classic mente at sjansen for at slikt kan skje er veldig liten. Men det skjedde på min.
Aner ikke om dette er problemet ditt, men du kan jo sette på en kortere reim å koble ut laderen? Har du fortsatt lyden så er det ihvertfall ikke laderen.
Du får kjøpt en kortere reim på bilxtra til 300kr mener jeg å huske.
Men stemmer oppsettet på motoren din overns med alt?
Stemmer chipp'n overens med bensinregulatoren, eventuelt kam'n? Kan det være noe med strømtilførselen? Gir bensinpumpen det den skal? Som sagt så kan jeg ikke nok on dette. Hiver bare ut noen idéer.
Angående lyden din så lurer jeg på om det er litt lik lyd jeg hørte på den første bilen min. Da var det selve akslingen i laderen som var gåen.
Uvitende om dette her så kjørte vi faktisk fra Danmark før havariet var et faktum på Svinesund (av alle steder)
Resulterte i en total overhaling av laderen.
Polo classic mente at sjansen for at slikt kan skje er veldig liten. Men det skjedde på min.
Aner ikke om dette er problemet ditt, men du kan jo sette på en kortere reim å koble ut laderen? Har du fortsatt lyden så er det ihvertfall ikke laderen.
Du får kjøpt en kortere reim på bilxtra til 300kr mener jeg å huske.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
Laderen er nyoverhalt og lyden kom f;rst etter at vi flytta registerreima 1 tann lengre fram. S[ tviler p[ at der er den.
Lyden er bare p[ tomgang, ikke ved h;yere turtall.
F[tt feils;kt litt idag. Alle pinnene til kontakta til hjernen har kontakt, men det er 1 avvik.
Pinne nr 6 *jording til sensorer( f[r ikke kontakt med lamda sonden, men pinne nr 19 f[r kontakt med denne. Usikker p[ om dette har noe og si
Pinne nr 19 er spesifisert som jording, ikke noe mer..
Hmm, skj;nner ikke hvorfor du ikke f[r opp filmen, den funger hos meg hvertfall. (M[ trykke p[ den s[ kommer det en link til photobucket(
Lyden er bare p[ tomgang, ikke ved h;yere turtall.
F[tt feils;kt litt idag. Alle pinnene til kontakta til hjernen har kontakt, men det er 1 avvik.
Pinne nr 6 *jording til sensorer( f[r ikke kontakt med lamda sonden, men pinne nr 19 f[r kontakt med denne. Usikker p[ om dette har noe og si
Pinne nr 19 er spesifisert som jording, ikke noe mer..
Hmm, skj;nner ikke hvorfor du ikke f[r opp filmen, den funger hos meg hvertfall. (M[ trykke p[ den s[ kommer det en link til photobucket(
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Da har man gjort noe mer..
Er nesten helt sikker på at registeret er riktig nå. Se bilder;




Alikevell "dør" bilen ut når tenninga skal stilles..
Bilen starter og går stødig på tomgang når tenninga er rundt 30.. Hva er det som forårsaker dette/hva har vi gjort feil ?
Fortsatt mye trøkk i eksosen, men dette er kun på tomgang. Gir man gass er den vanlig(ere)

Vi har prøvd følgende;
Prøvd annen hjerne og chip - ingen endring
Prøvd annen ISV - ingen endring
CO pot måler 504
Sjekka at alle pinnene på kontakten til hjernen har kontakt med sensorene.
Eneste avviket var pinne nr6. Den slo ikke ut på jordinga til lambda sonden. Pinne nr 19 ga utslag her. Har det noe og si ?
Er nesten helt sikker på at registeret er riktig nå. Se bilder;




Alikevell "dør" bilen ut når tenninga skal stilles..
Bilen starter og går stødig på tomgang når tenninga er rundt 30.. Hva er det som forårsaker dette/hva har vi gjort feil ?
Fortsatt mye trøkk i eksosen, men dette er kun på tomgang. Gir man gass er den vanlig(ere)
Vi har prøvd følgende;
Prøvd annen hjerne og chip - ingen endring
Prøvd annen ISV - ingen endring
CO pot måler 504
Sjekka at alle pinnene på kontakten til hjernen har kontakt med sensorene.
Eneste avviket var pinne nr6. Den slo ikke ut på jordinga til lambda sonden. Pinne nr 19 ga utslag her. Har det noe og si ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
BlackDragon07
- Posts: 2346
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
Har du sjekket på det kanadiske forumet?
Kan hende at noen har tilsvarende problem?!
Kan hende at noen har tilsvarende problem?!
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
Fikk et svar på vortex.
Der er det en som mener at MSD coilene (hvertfall 1 viss type) ikke kan monteres vannrett.
Så jeg skal prøve med den originale i morra og se om det ordner problemet.! Håper det er så enkelt
Der er det en som mener at MSD coilene (hvertfall 1 viss type) ikke kan monteres vannrett.
Så jeg skal prøve med den originale i morra og se om det ordner problemet.! Håper det er så enkelt
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner