heisann.
en kar jeg kjenner lurte på en ting om g60 motor som jeg ikke kunne svare på.
saken er den at når motoren blir varm,så stopper den.og vil ikke starte igjen før den er blitt kald.
da starter den på første turn og går helt som den skal til den blir varm.da stopper den igjen.
noen gode forslag til årsak og hva som kan sjekkes?
på forhånd takk
det var det jeg tenkte og.
spurte han om det,men han visste ikke.det er en annen kar som driver å bygger for han.
jeg ba de sjekke om bilen får gnist når dette skjer. om coil har 12 v når dette skjer og om bensinpumpe slår inn når bilen er varm.
men siden du tenker det samme,så regner jeg med at det er der problemet ligger
ang varm coil..hva er greien der ?
Veldig varm coil -> den begynner å bli ødelagt innvendig. Må innrømme jeg ikke har vært borti dette selv på såpass "nye" biler, men er vanlig på eldre biler.
Jeg tipper hallsender. Ganske vanlig symptom når alt blir "dødt" ved varm motor. Må i så fall bytte fordeler. (Går å reparere, men enkleste og billigste er nok å bytte hele skiten.) Neste gang det skjer burde han sjekke etter gnist.
Tipper jeg har noen fordelere liggende om det trengs..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Nei, det kan vel ikke det.
Men har de eliminert alle problemer?
Kompresjonstest?
Sjekket ecu for feilsignaler? Hadde problemer med en bil som mistet bensintrykket pga en ledning som gikk til bensinpumpe relè fra ecu`n var gåen.
Vet ikke hvordan det er på corrado, men enkelte biler går inn i en "safe-modus" og kutter alt pga en feil.
Kan den ha varmtskjært seg? (el hva det nå heter?)
Har du prøvd en annen ecu?
Kjører du forresten orginalt oppsett eller har du gjort noe mer?
Originalt skal det være 3.0 bar bensintrykk i grunntrykk (når vacuumslangen på bensintrykkregulatoren blendes av.)
På tomgang med vacuumslangen tilkoblet skal det være ca 2.5bar.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Oljetrykk synker ved varm motor, det er helt naturlig. Oljen blir tynnere, og man mister noe trykk. Mister den for mye er det nok noen lagre som er slitt, evt sliten oljepumpe.. typisk rådelager er et G60 problem. Bensintrykk burde ikke være påvirket av motorens temperatur.. :/
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....