Lang historie "kort":
Lørdag: Motor skjærer seg etter første vellykkede oppstart. Den kiler seg. Helt random feil som ingen kunne forutse.
Søndag: Motorblokk sveises og slipes i reimhjulsporet. Motor bygges opp igjen. Jeg polerer drivakslene sånn at de skal tåle litt mer effekt.
Mandag: Motor startes, går pent. Jeg monterer i girkasse.
Tirsdag: Motor fraktes til Unneberg Bil, der bobla står i bukken. Jeg fikser ferdig bremser foran og bak. Gjør ferdig girkassemontering. Skjærer av bakplate.
Onsdag: Motor settes inn i bilen, gjør mest mulig
Torsdag: ???
Fredag: Avreise SCC....
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
De siste dagene har det vært jobb fra 8-16, og skruing til langt på kvelden. Motoren startet opp på lørdag og gikk pent som bare det. Da vi skulle justere ventilene etter at den hadde gått en stund og blitt kald igjen satt den dønn fast.. Den hadde kilt seg..
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Vi delte motoren opp i molekyler igjen, og fant feilen. Det var for liten klaring mellom reimhjulet og hullet i blokka. Når det ble varmt utvidet reimhjulet seg, og kilte seg når vi stoppet motoren... Når vi tok av reimhjulet med avtrekker sprakk blokka (må ha av reimhjulet for å få av oljepumpa for å dele blokka. Moro når sånnt skjer, spesielt når det er helt ny aluminiumsblokk til x antall tusen kroner..
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Mest sannsynlig har enten har reimhjulet vært noen hundredeler for stort, eller så har blokka vært bittelitt feil maskinert.. :\
Litt av sprekken:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0527.jpg)
Spor etter at reimhjulet kilte seg:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0529.jpg)
Motorblokkhalvdelen som hadde skadene i seg ble sveiset av Karl Fredrik, og jeg slipte vekk det overflødige og rengjorde reimhjulhullet.
Delvis ferdig sveisa:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0530.jpg)
Halvferdig med å slipe:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0531.jpg)
Motoren ble bygget opp igjen:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0532.jpg)
Noen deler:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0534.jpg)
Slik ser stemplene ut etter 5-10min kjøring. Schmuud
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0538.jpg)
Halvferdige drivaksler:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0540.jpg)
Motor er bygget opp igjen, i startbukken. Går pent.. Spesielt med tanke på at gasserne ikke er helt synkroniserte og tenninga ikke er helt stilt.
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0541.jpg)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0543.jpg)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0547.jpg)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0548.jpg)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0549.jpg)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0551.jpg)
Girkasse med montert SuperDiff. Ikke verdens mest spennende bilde, men..
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0552.jpg)
Montert, med gule stive motorfester:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0558.jpg)
Byttet til forsterket clutcharm. Har også bygd om til ny type utløserlager:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0559.jpg)
Status per i kveld:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0561.jpg)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/2275cc%20drag%20engine/IMAG0562.jpg)
Så i morgen og fredag morgen må jeg..
Montere bensinpumpe
Stille tenning
Montere oljetrykkmåler, oljetempmåler og turteller i bilen. (Sensorer er allerede på plass i motor).
Lufte bremser og justere bremser
Bytte gasswire til universal type
Feste clutchwire
Banke til en bakplate i alu da den originale er kuttet av. Montere "panserlås" / motorlukelås
Montere oljefilter
Montere oljecatchtank m/slanger
Justere forgassere
Overtale mamma til å kjøre bilen inn til SCC med henger, da hun har hengerlappen fra gammelt av. Hun har lyst til å se litt, så det er håp
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Jaja.. Lever i håpet om at den skal bli klar, men får se..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)