ildmar wrote:Hallo!
Driver å vurderer å gå til inkjøp av ny kam til corradoen min. har ikke så mye peiling så lurte på hvordan di forskjellige typene kammer påvirker effekt og når på registere man får mer effekt av det. tenkte å bestille fra bahnbrenner så fint om noen kan anbefale derifra
Må man bytte løftere og fjører når man monterer kvassere kam eller holder det orginale?
Man
bør bytte ventilløftere når man bytter kam, bl.a. da de skal slite seg til kammen. Man bør også bytte til stivere ventilfjærer, da de originale er 20år+ gamle, og en kvassere kam krever ofte litt stivere fjærer. Kjipt å knekke en fjær..! Da kan du ta ventiltetningene samtidig også!
Angående kamvalg, så må du tenke på at du også må ha en chip som passer. Mulig også en bensintrykksregulator avhengig av hvilken kam du velger. Det er ikke bare å bytte kam også smelle den i.. En av de mest populære kammene til G60 er vel Schrick 268/276, men den selger ikke BBM. De har kun mildere kammer ser det ut som. Jeg ville sjekket litt med andre firmaer også, og eventuelt hørt med Frode (Polo Classic). Han kan være behjelpelig med chip, kam og det hele.. Jeg har en Frode "custom" kam i bilen min, og den ser ut til å fungere veldig bra den..!
Skal du kjøpe fra BBM, så ville jeg kjøpt denne + ventilløftere og fjærer..
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... pgrade_Kit
En siste ting, ikke se på hestekreftene som produsentene oppgir, de er som regel "tatt ut av løse lufta, og lagt til 20 fantasihester".. Det settet til BahnBrenner der
tror jeg ikke gir mer enn 200hk på en frisk motor.