Var nede med bilen i sta å sjekka om motorfesta var dårlige. Motoren løftet seg en del når jeg prøvde å løyse den i 1. med håndbrekket på. Så regner med at jeg må ha nye motorfester. Er det slik at jeg bare trenger å bytte det fremre, eller skal jeg bytte begge og girkasse festet ?
Holder selv på med dette, da jeg hører en svak dunkelyd når jeg tar løs i 1. gir i motbakke. Hva er enkleste måte å bytte det fremre motorfestet? Av med fangeren?
Det fremre er enkelt å komme til, men det er nok lettest å bytte det med frontfangeren av. Frontfangeren er kun festet med fire skruer(bare husk å koble fra blink-og tåkelys)
BlackDragon07 wrote:Det fremre er enkelt å komme til, men det er nok lettest å bytte det med frontfangeren av. Frontfangeren er kun festet med fire skruer(bare husk å koble fra blink-og tåkelys)
Sitter disse på undersiden av bilen og ser ut som de holder mye mer enn bare fangeren ?
Beste bildet jeg fant.
I fester
II fremremotorfeste.
Jekk opp bilen eller legg deg under så ser du tre skruer, en i litt mindre dimensjon(den i midten) og to i samme størrelse(17mm)Du skal skru av de to 17mm skruene på hver side av frontfangeren. Så drar du bare fangeren rett ut. Tar du bort radiatoren er det enda bedre plass