

Nå er i midlertid lappen tilbake, og når jeg etter hvert blir litt mer kjent med bilen, dukker det opp en del plukk.. Jeg er stort sett helt grønn på skruing selv, så prøver å legge ut noen spm her, kanskje noen av guruene har noen tips

Det største problemet akkurat nå er at bilen går dårlig.. Dette var ikke noe jeg reagerte på da jeg kjøpte den, siden jeg ikke hadde kjørt mye rado før, og heller ikke dro på så mye under prøvekjøring. Den går ujevnt og "lugger" innimellom, og under gasspådrag skjer det lite før på masse turtall, det er akkurat som om bilen nøler en stund før det skjer noe. Altså ikke digilag, men mer type tre-fire sek.. Nesten som om den drukner/får feil blanding..? Det er nesten sånn at man må gire ned to ganger for å foreta en noenlunde kontrollert forbikjøring.. Innimellom så blir også turtallet "hengende" når jeg slipper gassen. Noen som har peiling på hva som kan være feil?
Var innom et verksted og spurte litt her om dagen, og de kunne ikke gi meg noe definitivt svar, men en av karene der mente det kunne være g-lader, uten at det virket som han hadde all verdens peiling på Corrado, mest fordommer..
Stemmer det med symptomene? Altså, G-laderhavari, det merkes vel? Synes det høres dramatisk ut. G-lader er også overhalt like før bilen ble solgt, og har gravering, lurer på om det kan være PoloClassic fra bilforumet som har utført den jobben.
En ting som har slått meg i ettertid, er at det muligens kan ha med tenningen å gjøre? Dagen før jeg skulle hente bilen, så skulle selger skifte registerreim, og fikk da en telefon om at de ikke fikk bilen til å gå etter regreimskifte. Fikk da beskjed om å vente, og dagen etter ringte selger og sa at bilen gikk fint, og var klar for henting. Han nevnte da også noe om å ha justert tenning..
Det jeg lurer på er om de kanskje kan ha satt regreim en tann feil eller noe sånt, og så forsøkt å kompensere for dette ved å justere tenning.. Hvordan stemmer det evt med symptomene nevnt over? Hadde også bilen inne hos en bekjent som driver verksted på en liten generell service, og det viste seg at samtlige plugger var helt nedsotede. Tanker?

En annen ting som har blitt verre og verre i det siste, er at bilen er blitt vanskeligere og vanskeligere å få i gir. Vanskelig å få i førstegir og revers innimellom, og i dag måtte jeg nærmest bryte med girspaken for å få den ut av revers. Dette skjer bare innimellom, og veldig tilfeldig, virker det som. Men girskift generelt, skjer ikke så smooth som jeg skulle ønske. Hva kan det være? Dyrt?

Jeg irriterer meg også litt over at bilen "rykker til" en del når jeg går av gassen, sånn som gamle biler ofte er, nesten som et slakke. Vanskelig å forklare, men noen skjønner kanskje hva jeg mener? Har opplevd det før, men ikke så ille som her, er jo litt slitsomt i køkjøring osv. Akkurat det er jo ikke det største problemet i verden, men jeg tenkte jeg kunne nevne det også, om noen har noen tips

Dette ble veldig masse tekst, men jeg håper noen gidder å lese gjennom og synse litt, har som sagt ikke all verden med peiling, og blir veldig takknemlig for all info! Poster her, fordi jeg alltid har fått masse bra og nyttig respons før

På forhånd tusen takk!