Hei!
Jeg driver og ser på race katalysator til bilen.
Fant en fin på RPI Equipped, som Feijk på forumet her inne også anbefaler.
Desverre virka ikke linken lenger, så jeg har sendt mail for å høre om de har den enda.
Pr i dag har jeg Simons 2.5" fra grenrør og ut, uten katalysator.
Ser på Supersprint racekat, men som Feijk sa, så rustet den i filler...
Syns også det virker lite med diameter på 54mm på røret?
Hele Supersprint-satsen til G60 har diameter på 54mm (ca 2.15"),
blir ikke dette i minste laget?
diameter på eksos!
Moderator: Moderators
- JohnnyCorrado
diameter på eksos!
1994 VW Corrado VR6
-
Re: diameter på eksos!
At man ikke fikk supersprint i større dimensjon enn 2.15" var en av grunnene til at jeg ikke valgte det og at de hadde en tendens til å ruste.JohnnyCorrado wrote:Pr i dag har jeg Simons 2.5" fra grenrør og ut, uten katalysator.
Ser på Supersprint racekat, men som Feijk sa, så rustet den i filler...
Syns også det virker lite med diameter på 54mm på røret?
Hele Supersprint-satsen til G60 har diameter på 54mm (ca 2.15"),
blir ikke dette i minste laget?
Derfor fikk jeg lagd et hos eksosmesteren.no i skien. Kostet litt, men jeg fikk akkurat det jeg ville ha inkl katalysator og 2.5" fra grenrør og ut.
Kan anbefales.
Du kan sikkert bestille/kjøpe katalysator derfra..
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
2,15/25" eksos er vel det som er mest optimalt. Jo mindre eksos dim jo mer fart på den.
For stor dim blir dårlig. PoloClassic er meget god på trim, og jeg mener meget nøyaktig at han påpekte at 2,25" er meget optimalt til Corrado
For stor dim blir dårlig. PoloClassic er meget god på trim, og jeg mener meget nøyaktig at han påpekte at 2,25" er meget optimalt til Corrado
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
- JohnnyCorrado
enig i at rørene ikke bør være for store. har sett at PoloClassic har skrevet noe om det tidligere.
syns fortsatt at 2.15" virker litt for spedt for G60, så jeg tror ikke det blir Supersprint.
synd, for Supersprint Mega bakpotte er utrolig tøff
det blir sannsynligvis racekat fra RPI.
avventer litt med nytt anlegg, skal prøve å få montert racekat først, og se hvordan det blir.
blir det en dårlig løsning, så kanskje det blir rustfritt customanlegg fra eksosmester eller noe lignende.
hva tok de for å bygge 2.5" rustfritt?
syns fortsatt at 2.15" virker litt for spedt for G60, så jeg tror ikke det blir Supersprint.
synd, for Supersprint Mega bakpotte er utrolig tøff

det blir sannsynligvis racekat fra RPI.
avventer litt med nytt anlegg, skal prøve å få montert racekat først, og se hvordan det blir.
blir det en dårlig løsning, så kanskje det blir rustfritt customanlegg fra eksosmester eller noe lignende.
hva tok de for å bygge 2.5" rustfritt?
1994 VW Corrado VR6
-
Spørs om du vil ha med eller uten katalysator? Jeg tok med siden teknisk kontroll stopper alt med litt lydJohnnyCorrado wrote: hva tok de for å bygge 2.5" rustfritt?

Men med katalysator(som kostet 5000kr) så betalte jeg totalt 13000kr ferdig montert. Og da er det skredersydd 2.5" Ferrita rør fra grenrør og ut.
Lager en skikkelig herlig lyd ved pådrag

Er bilder av det i tråden min.
Fast, angry and furious
- JohnnyCorrado
så på anlegget ditt nå. så veldig pent ut:DBlackDragon07 wrote:Spørs om du vil ha med eller uten katalysator? Jeg tok med siden teknisk kontroll stopper alt med litt lydJohnnyCorrado wrote: hva tok de for å bygge 2.5" rustfritt?.
Men med katalysator(som kostet 5000kr) så betalte jeg totalt 13000kr ferdig montert. Og da er det skredersydd 2.5" Ferrita rør fra grenrør og ut.
Lager en skikkelig herlig lyd ved pådrag![]()
Er bilder av det i tråden min.
fikk forøvrig RPI til å lage en race-kat med 2,5" outlet til meg, så jeg prøver den på anlegget jeg har nå:)
flopper det skikkelig, så får vi se om det blir bestilling av noe rustfritt!
1994 VW Corrado VR6