støy isolering.
Moderator: Moderators
støy isolering.
tenkte å støy isolere hjulbuene på bilen pga steinsprut støy..noen ide om hva eg kan bruke oppunder der??
Re: støy isolering.
flottings..da prøver jeg det
thanks.
thanks.
Pass på at det er HEEEELT tørt før du gjør dette. Du har ikke lyst til å sperre inne noe fukt.g60 wrote:flottings..da prøver jeg det![]()
thanks.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
ja.forstod det slik at det kunne være lurt å la bilen stå i en varm garasje 2-3 dager,og blåse varm luft opp i buene....
så har rigga til med gass blåser der oppe på 15 kw,så det skal bli varmt nok ihvertfall...hehe
så har rigga til med gass blåser der oppe på 15 kw,så det skal bli varmt nok ihvertfall...hehe
Det jeg ville gjort om jeg skulle hatt noe guffe på, ja. Tar tid før alt er helt tørt, så har du muligheten til å parkere bilen som du sier så gjør det..g60 wrote:ja.forstod det slik at det kunne være lurt å la bilen stå i en varm garasje 2-3 dager,og blåse varm luft opp i buene....
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
har stått på tørk i 2 timer nå med den gassblåseren..STEIKE for en varme..sikker 35 grader der allerede...
ja..lar den stå til helgen jeg nå,så smører jeg på...
genial den blåseren..3000 kr og gass og vips,så var det godt og varmt
ja..lar den stå til helgen jeg nå,så smører jeg på...
genial den blåseren..3000 kr og gass og vips,så var det godt og varmt
Du kan også supplere med butyl matter på innsia av hjulbuene. Det hjelper og en god del!
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
hva er det,og hvor får jeg tak i det??er det det samme som asfaltgummi det??Oekern wrote:Du kan også supplere med butyl matter på innsia av hjulbuene. Det hjelper og en god del!
Nei. Det er "langt" ifra det samme som, asfaltgummi!g60 wrote:hva er det,og hvor får jeg tak i det??er det det samme som asfaltgummi det??Oekern wrote:Du kan også supplere med butyl matter på innsia av hjulbuene. Det hjelper og en god del!
Dette er matter som brukes i bilstereoverden. For og dempe bilen og få bedre lyd inne i bilen, MEN!
Om man bruker disse mattene på gulv og hjulbuer, tilogmed tak og torpedo vegg så eliminerer man veldig mye støy som kommer utenfra i bilen.
Disse mattene får du kjøpt flere steder. Installbay.no, elutstyr.no b2audio.no er noen eksempler.
Her kan du høre et eksempel på hvor mye det faktisk hjelper. På videoen er det B2 sine matter som er blit brukt
http://s496.photobucket.com/albums/rr32 ... v&newest=1
steike mann..det var en ENORM forskejll...gjerne verdt å prøve ja...
liker minst mulig støy inni bilen...
liker minst mulig støy inni bilen...
Ja, det hjelper stort. Og på videoen der har jeg kun lagt ett lag!
Det eneste minuset med disse mattene er at de veier litt (+ pris såklart)
Men vil du ha vekk støy, er det den absolutte veien og gå.
Det eneste minuset med disse mattene er at de veier litt (+ pris såklart)
Men vil du ha vekk støy, er det den absolutte veien og gå.
kanskje ett dumt spørsmål,,men med tanke på hjulbuene framme,hvor fester du de da??kan vel ikke legge de oppunder hjulbuen??vil ikke vann sprut ifra dekkene løsne opp limet da??
Disse fester du fra innsiden av bilen.g60 wrote:kanskje ett dumt spørsmål,,men med tanke på hjulbuene framme,hvor fester du de da??kan vel ikke legge de oppunder hjulbuen??vil ikke vann sprut ifra dekkene løsne opp limet da??
Du må altså løsne gulvteppe/ta vekk gulvteppe, vaske så det er reint så legge dem på
Anbefaler og kjøpe med en rulle som f.eks installbay selger
jeg skjønner..
jaja.da får jeg bestille litt saker da og prøve det..
men en liten ting til..feste på torpedovegg...fester jeg da i motor rommet,eller ned med dashbord og feste ifra innsiden??
jaja.da får jeg bestille litt saker da og prøve det..
men en liten ting til..feste på torpedovegg...fester jeg da i motor rommet,eller ned med dashbord og feste ifra innsiden??