Turboflutter kommer av at man ikke har dump, eller har en veldig stram dumpventil som kun åpner ved høyt trykk. Trykket går da ut samme vei som det kom: Tilbake i turbo, og ut igjennom luftfilteret.
Er mye frem og tilbake om turboflutter skader turboen eller ikke, men snakket med en kar som hadde peiling som sa at ved lavt trykk, så gjør det ikke noe særlig. Ved høyt trykk derimot, så kan det skade turboen, eller hvertfall korte ned på levetiden =)
Men lyden alene gjør det jo nesten verdt det..
Lest en del om det tidligere, noen mente det korta ned levetiden med opptil 25-35%. Det var da altså om lyden er der hele tiden.
Men som Splintre sier, er det kun når det er lavt trykk ville jeg beholdt det!
Søk på "Compressor surge" på google..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
har ikke så mye til overs for dump ventil så kommer til og kjøre uten samma om det skader turboen eller ikke
kommer nok ikke til og peise på med trykk heller så ordner seg nok
1992 Corrado G60 Jet Eaton
for some reason I like the quirky piece of sh#t know as the g-lader
lunebo wrote:har ikke så mye til overs for dump ventil så kommer til og kjøre uten samma om det skader turboen eller ikke
kommer nok ikke til og peise på med trykk heller så ordner seg nok
Du får koble inn resirkventil som på 1,8T da. Bentley bruker samme ventilen, men de utvikler nå lyddemper til den
Da har jeg funnet ut av olje lekkasjen måtte av med gir kasse clutch og svinghjul var den ''veggen'' som er løs på blokka som veiva sitter på var sprekt den gitt. (lager vare på møller det hadde jeg aldri trodd)
så da blir det og skru i sammen dette imorgen så får håpe det blir tett da.
så da blir det en liten kjøre tur hvis man får det i sammen
1992 Corrado G60 Jet Eaton
for some reason I like the quirky piece of sh#t know as the g-lader
Det var gir kassa og alt skrudd på også fått starta den og tett ble det ingen lekkasje lengre.
må få skaffa meg en chip får Alt for mye bensin
Noen som har peil på digifant på 16v motoren med tankte på olje trykk og temp følere
også ser det ut som vanntemp måleren inne i bilen ikke virker
1992 Corrado G60 Jet Eaton
for some reason I like the quirky piece of sh#t know as the g-lader