å der kilespore er, så er de knøkke vekk en bit. går det ann å punktsveise me mig eller noe så slipe over igjen? er vel støypestål eller noko sant ditta der?
riktig ja.det var det eg tenkte..eg har wobling på min,og det er knekt av en bit i sporet på veiven...
så då vet eg ihverfall hva som gjør det...
må nesten gjøre noe med det eg og...
Kisseg60 wrote:Kobber går det vel ikke ann å sveise?
Lag en kile i kobber som passer inni der. også kan du sveie igjen det som mangler og pusse vekk.
Jeg har tenkt å gjøre det samme når jeg setter inn bilen min.
ekje kobber ditta der? kilen sitte no i reimhjule...
Lage en kile av kobber som er identisk med den som sitter på hjulet.
Og sette den i sporet, for så å sveise på veiva. Da fester ikke sveisen seg til kobberet og man får et spor som
passer kilen på reimhjulet.
Lag en kile i kobber som passer inni der. også kan du sveie igjen det som mangler og pusse vekk.
Og sette den i sporet, for så å sveise på veiva. Da fester ikke sveisen seg til kobberet og man får et spor som
Hørtes jo ut ikke dumt ut det!
Men tror jeg ville brukt slike "pinner" i tillegg, så blir det mindre belastning på kilen.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
g60 wrote:hvorfor begynner hjulet å wobble pga det hakket i veiven egegntlig?
er det ikke bolten som holder veivhjulet rett på plass??
er vel bolten som holder reimhjule på plass.
kilen blir vel utslitt til slutt. er vel mye pågjeninga på hjule sider der er kompressor på motoren?
har litt deler her å der, å tenkte å skru i hop ej blokk her. menne korleis blir de vist man tek ej veiv som ikkje kjem fra blokka orginalt? alle veive er vel laga for at dem skal passe den blokka dem blir laga til? å ikkje bytta over til ej anna blokk? eller ha det noe ¨å sej i de heile tatt?
g60 wrote:har litt deler her å der, å tenkte å skru i hop ej blokk her. menne korleis blir de vist man tek ej veiv som ikkje kjem fra blokka orginalt? alle veive er vel laga for at dem skal passe den blokka dem blir laga til? å ikkje bytta over til ej anna blokk? eller ha det noe ¨å sej i de heile tatt?
Tror det bare er Audi 5'ere som har veiv og blokk som er "matcha"..? Bør ikke være noe problem på G60.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
g60 wrote:har litt deler her å der, å tenkte å skru i hop ej blokk her. menne korleis blir de vist man tek ej veiv som ikkje kjem fra blokka orginalt? alle veive er vel laga for at dem skal passe den blokka dem blir laga til? å ikkje bytta over til ej anna blokk? eller ha det noe ¨å sej i de heile tatt?
Tror det bare er Audi 5'ere som har veiv og blokk som er "matcha"..? Bør ikke være noe problem på G60.