Takker for svar
ABS lys lyser - vr6 1992
Moderator: Moderators
-
tobiaskolnes
ABS lys lyser - vr6 1992
Hei, hva kan være problemet vis abs lyset mitt lyser? Hvordan finner jeg ut hvor problemet ligger? Noen kjente problem?
Takker for svar
Takker for svar
Corrado VR6 - 1992
Re: ABS lys lyser - vr6 1992
abs sensor sikert nok;)tobiaskolnes wrote:Hei, hva kan være problemet vis abs lyset mitt lyser? Hvordan finner jeg ut hvor problemet ligger? Noen kjente problem?
Takker for svar
finnes ej sikring også, nr 19 trur ej den heite?
men prøv å låse bremsene, sjå om abs funka i de heile tatt:)
grunn til den ogs¨å he begynt å blinke kan vel være en sensor som holder på å bli dårli.......
-
BlackDragon07
Lyser den konstant eller kommer den og går litt?
På min gamle kom og gikk den litt før den lyste hele tiden, og abs`n kutttet ut.
Etter mange timer med feilsøking så viste det seg å være en sensor som var gåen, en sensor som hadde feil avstand til "ringen/kransen", et relè (mulig det var nr 19 som bolin nevner), og at en kontakt under baksete.
Sistnevnte tok verkstedet laang tid før de fant ut av.
Det kan også være abs-pumpa som har tatt kvelden, denne er noe dyr så du får håpe det ikke er den.
Da har du ihvertfall noen punkter du kan få sjekket ut
På min gamle kom og gikk den litt før den lyste hele tiden, og abs`n kutttet ut.
Etter mange timer med feilsøking så viste det seg å være en sensor som var gåen, en sensor som hadde feil avstand til "ringen/kransen", et relè (mulig det var nr 19 som bolin nevner), og at en kontakt under baksete.
Sistnevnte tok verkstedet laang tid før de fant ut av.
Det kan også være abs-pumpa som har tatt kvelden, denne er noe dyr så du får håpe det ikke er den.
Da har du ihvertfall noen punkter du kan få sjekket ut
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
-
tobiaskolnes
Takker for svar
Abs lyset lyser konstant. Blinker kanskje et par ganger når jeg tar på tenninga men så lyser det hele tiden. Abs'en slår ikke inn når jeg bråbremser heller. Sjekker sikring å ser på sensorene først da. Må nok en tur på tysk EBAY å handle sensor er jeg redd 
Corrado VR6 - 1992