Litt random rabling fra meg
Be om kvitering på topparbeid (evt deler) og kompressorarbeid om mulig. (Om Polo Classic har gjort det, står det trolig "Nimrod xx/xx (dato)" risset inn på toppen av kompressoren.)
Sjekk hvor mye kompressoren lader, slik de andre har foreslått. Med mindre ladehjul vil jeg tro det er 68mm. Da bør den gi ca 1 bar (evt noe +- avhengig av porting) når du nærmer deg rødgrensen på 3. gir. (2. gir gir lavere måling etter mine erfaringer). Hvis den har "rs utblås" har den generelt sett mindre ladetrykk enn om den har standard svart lyddemperboks - men den har desto mer flow, noe som er bedre totalt sett. Kan også være trykklekkasje om den ikke gir fullt trykk.
Den har gått et stykke, og om den har gått med mindre ladehjul en stund er det ikke sikkert rådelagrene er alt for begeistret for det. Se om du hører noe "mistenkelig" under der. Jeg har ingen erfaring med rådelagrene selv, men lest om flere som sier at man bør være klar over problemet fra 200 000km og oppover, litt avhengig av bilens historie.
En annen ting jeg har forstått etterhvert, er at en del corradoer som selges, selges fordi det er en del "kommende" feil på de. F.eks. at den lekker kjølevæske/bruker olje. Det er ikke lett å se når du kjøper den, men du merker det fort etter at du har kjøpt den.
Den første Corradoen jeg så på var reklamert som "kjørende prosjekt"; men den hadde en fin diesel-lyd under panseret. Rådebank, anyone?
(Kanskje litt mer generelt om biler herfra og ned...)
Se etter rust bak på kanalene ved bakre hjulbue, se om bilen er "voldtatt" av jekken forran. Om mulig, se under teppene, spesielt i skjøten mellom kanal og gulv. Sjekk at kanalene ser hele ut, og at det ikke er rust der kanalen er sveisa fast i gulvet under bilen. Litt overflaterust går fint, men det bør fikses asap. Er det hull blir det værre.
Ta en lommelykt og lys ved batteriet, kan være en del "kjeks" der. Ikke at det er det farligste stedet å ha rust, men det er da et prute-argument.
Se etter rust (bobler) rundt corrado-merket bak, lampa under spoileren som lyser på skiltet(?). Se etter rust rundt frontrute-pakningen. Se etter rust rundt bensinpåfyllinga. Se om eventuelle "subbemerker" etter hjula er alvorlige. Noe er akseptabelt, men har den slipt vekk flere mm med stål hadde jeg begynt å lure
Har du skruerfaring og litt interesse for det, og den ser fin ut, ville jeg sagt "kjør på".