The Oblivion

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Hvilken farge bør denne bilen få?

Grønn
1
2%
Gul
1
2%
Blå
6
13%
Svart
9
20%
Rød
4
9%
Hvit
16
36%
Violet
8
18%
 
Total votes: 45

BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Fikk en pakke på døren igår :D

Short shift :twisted: Deksel til taukroken og nederste grill til frontfangeren
Image
Men den grillen så slik ut :evil: Og var veldig dårlig pakket :evil: Så den må sendes tilbake :evil:
Image
Tilstanden på motoren pr idag
Image
Angrer litt på at jeg kjøpte orginal fjærer, skal bytte de ut med eibach 30mm senke fjærer etterhvert
Image
Ellers så er bilen på verksted nå for å bytte ut eksosanlegget :twisted: :twisted:
Legger ut bilder i løpet av helga 8)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by Kristaafa »

Hvor kjøpte du den nedre grillen?
Image
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Kristaafa wrote:Hvor kjøpte du den nedre grillen?
Her bestilte jeg den fra: http://www.corrado-teile.de/shop/produc ... o-G60.html

Nå sitter det et costum 2.5" ferrita eksosanlegg med katalysator på bilen :twisted:
Kun fått kjørt litt og det uten kompressoren, men er veldig fornøyd :twisted: :twisted:
Ser frem til å få hivd inn kompressoren igjen!

Før :shock: "Biltama eksosanlegg"
Image
8)
Image
Skal få tatt noen bilder av hvordan det er under bilen etterhvert
Image

Image
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Satte inn kompressoren og rs-outlet`n og byttet hjernen, tok bilen på en liten pøvetur.
Men nå går den ikke helt jevnt, virker som den får feil blanding? Enten for mye luft eller bensin og ved litt pådrag kommer det litt oljerøyk fra eksosen.
Den går heller ikke helt jevnt på tomgang.

Ved bånn gass går den jevnt, men "drukner" på 4000rpm.

Med den gamle kompressoren og hjernen så gikk den helt fint.

Noen som vet hva det kan være?

Edit: Feil chip til det oppsettet jeg har nå?
(Portet inn & ut, 68mm hjul, åpent luftfilter, 2.5" eksos fra grenrør)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Ingen som har noen forslag?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by Kisseg60 »

Når du sier oljerøyk? hvit?
Er problemene hele tiden eller spesielt når den varm eller kald?
Tenninga er sånn halveis ok?
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Kisseg60 wrote:Når du sier oljerøyk? hvit?
Er problemene hele tiden eller spesielt når den varm eller kald?
Tenninga er sånn halveis ok?
Mere mørk røyk, som om oljeforbruket er alt for høyt på gamle biler.
Disse problemene kom etter at jeg byttet om lader og hjernen.
Tror tenningen er grei.
Den går greit på tomgang like etter oppstart for å så begynne å putre/gå litt ujevnt. Men kanskje mere når den blir varm.

Gal chip?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by Kisseg60 »

Kan hende det er gal chip. at den rett og slett får for mye bensin og mye kommer ut i eksosen
Da kommer den svarte røyken.
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by wormy »

Har en orginal chip liggende. Kanskje ikke alt for lurt å bruke med uorginalt ladehjul, men kan jo se om det er noe forskjell ved å bytte den..?
Har i utgangspunktet ikke tenkt å selge den, da den kanskje kan være kjekk å ha. Men du kan jo få prøve den. (Om ikke Kristoffer skulle teste den først, vet ikke helt hva han hadde planlagt.)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Kisseg60 wrote:Kan hende det er gal chip. at den rett og slett får for mye bensin og mye kommer ut i eksosen
Da kommer den svarte røyken.
Den hjernen jeg satte inn regnet jeg med var chippet, men det var den kanskje ikke i.o.m den ikke gikk ordentlig etterpå.
Tenkte jeg skulle gå for denne: http://www.veloxmotor.com/index.asp?cas ... ect_id=122
Noen som har erfaring med denne?
Hadde eprom chip i min forrige, gikk greit det.
wormy wrote:Har en orginal chip liggende. Kanskje ikke alt for lurt å bruke med uorginalt ladehjul, men kan jo se om det er noe forskjell ved å bytte den..?
Takk for tilbudet, men har en ekstra selv.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Var en liten tur hos polo classic og fikk ny chipp o 3.5 bar bensin regulator, fikk satt det inn idag.
Bilen var mye bedre med ny chipp og regulator, men den går fortsatt litt ujevnt.
Mistenker at tomgangen og timingen skulle vært litt bedre justert.

Hvor og hvordan justerer man dette?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Noen som vet hvordan hvordan man justerer tomgangen og timingen?
Går ujevnt på tomgang og under kjøring, men jevnt ved pådrag.

På tomgang så er den ifølge MFA`n på mellom 560-620.
Dette er vel litt høyt?

Må vel gå over rørene en gang til, ble ikke helt 100 ut fra intercooler.
Lage en midlertidig løsning. Forslag?

Venter fortsatt på intercooleren fra usa :evil:
som er i produksjon :evil:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote:Noen som vet hvordan hvordan man justerer tomgangen og timingen?
Tomganen justeres med tomgangsskruen. Tror den er bak ved gasspjeldet, men ikke heelt sikker.
BlackDragon07 wrote: På tomgang så er den ifølge MFA`n på mellom 560-620.
Tipper du har litt feil tenning. Skulle kanskje hatt mer fortenning, uten at man kan si det sikkert kun utifra disse verdiene.
BlackDragon07 wrote: Må vel gå over rørene en gang til, ble ikke helt 100 ut fra intercooler.
Lage en midlertidig løsning. Forslag?
Du kan låne/kjøpe de orginale IC-slangene mine om du trenger det. Eventuelt gjør som Atle, koble ut intercooleren, sag av ladetrykksrøra og fest de sammen med gaffateip! :mrgreen:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote: Tomganen justeres med tomgangsskruen. Tror den er bak ved gasspjeldet, men ikke heelt sikker.
Tipper du har litt feil tenning. Skulle kanskje hatt mer fortenning, uten at man kan si det sikkert kun utifra disse verdiene.
Eventuelt gjør som Atle, koble ut intercooleren, sag av ladetrykksrøra og fest de sammen med gaffateip! :mrgreen:
Samme prinsipp som på moped med den tomgangs skruen?

Må jeg ha den på verksted for å få justert tenningen eller kan det gjøres selv?

Ok, da gjør jeg det. Har det noen konsekvenser av å kjøre uten intercooler? Bortsett fra litt lavere effekt?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote:
wormy wrote: Tomganen justeres med tomgangsskruen. Tror den er bak ved gasspjeldet, men ikke heelt sikker.
Tipper du har litt feil tenning. Skulle kanskje hatt mer fortenning, uten at man kan si det sikkert kun utifra disse verdiene.
Eventuelt gjør som Atle, koble ut intercooleren, sag av ladetrykksrøra og fest de sammen med gaffateip! :mrgreen:
Samme prinsipp som på moped med den tomgangs skruen?

Må jeg ha den på verksted for å få justert tenningen eller kan det gjøres selv?

Ok, da gjør jeg det. Har det noen konsekvenser av å kjøre uten intercooler? Bortsett fra litt lavere effekt?
Tenninga trengs det strengt tatt to til. En til å "gasse", en til å justere.. Er ikke noe vanskelig.

Njæh. Mindre effekt, ja. Så lenge du ikke kjører sånn aaalt for lenge bør det ikke være noe problem. Tror Atle har kjørt sånn i litt over 1 år uten problemer..?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply