ladetrykk måler
Moderator: Moderators
Re: ladetrykk måler
Min er også koblet med et t-stykke der BD, og den viser også vacuum på tomgang. Hvis jeg bare ruser motoren går den kun opp mot 0, men hvis motoren har belastning får jeg ladetrykk.

-
Hmm får ta den med ut på en ny tur også få sjekket det opp litt nærmere. Men kan laderen være så nedslitt at den nesten ikke lader?Kristaafa wrote:Min er også koblet med et t-stykke der BD, og den viser også vacuum på tomgang. Hvis jeg bare ruser motoren går den kun opp mot 0, men hvis motoren har belastning får jeg ladetrykk.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
Da tror jeg heller du har en boost-lekasje "type stor".
Har du så lite ladetrykk at det ikke vises og det ikke er noen lekkasje, tror jeg ikke det er noe særlig innmat i laderen - ikke at jeg har noe stor erfaring med laderen i seg selv.
Kan hende du har en delvis defekt ISV, da. Jeg har det. Da har du først ladetrykk helt til den åpner seg, så lekker den noe sinnsvakt med ladetrykk tilbake til laderen igjen. 0.5 bar i mitt tilfelle.
Edit:
Jeg kan komme nedover å ta en titt på det i bytte mot (en billig) vindusheis på høyre side. Evt noen andre billige deler.
Har ikke voldsom erfaring med kompressor i seg selv, men har hatt diverse trykklekkasjer, så vet ca hvor de oppstår. Kan jo ta med mine gamle rør også evt - de skal være hele.
Har du så lite ladetrykk at det ikke vises og det ikke er noen lekkasje, tror jeg ikke det er noe særlig innmat i laderen - ikke at jeg har noe stor erfaring med laderen i seg selv.
Kan hende du har en delvis defekt ISV, da. Jeg har det. Da har du først ladetrykk helt til den åpner seg, så lekker den noe sinnsvakt med ladetrykk tilbake til laderen igjen. 0.5 bar i mitt tilfelle.

Edit:
Jeg kan komme nedover å ta en titt på det i bytte mot (en billig) vindusheis på høyre side. Evt noen andre billige deler.

Har ikke voldsom erfaring med kompressor i seg selv, men har hatt diverse trykklekkasjer, så vet ca hvor de oppstår. Kan jo ta med mine gamle rør også evt - de skal være hele.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
men ville da måleren vist -0.6bar på tomgang? Jeg vet det er en lekasje, hvis du ser på røret inn til innsuget rett før isv`n (på bildet der) så ser du en liten bolt. Det var her forrige eier hadde koblet på til sin måler.
Har ikke sjekket de typiske stedene ved intercooleren enda.
Ta deg en tur ned du, skrur du ut den v.mekk på høyre siden selv så kan du bare få den med deg. Er usikker på om den fungerer så da vil jeg ikke ta noe betalt for den.
Har flere ting så det er bare å skrike ut når du kommer
Nr mitt har du vel?
Har ikke sjekket de typiske stedene ved intercooleren enda.
Ta deg en tur ned du, skrur du ut den v.mekk på høyre siden selv så kan du bare få den med deg. Er usikker på om den fungerer så da vil jeg ikke ta noe betalt for den.
Har flere ting så det er bare å skrike ut når du kommer

Nr mitt har du vel?
Fast, angry and furious
ca -0.4 til -0.6 bar på tomgang er riktig på varm motor, litt avhengig av timing o.l. (eller 400-600-ish i MFA). Trykklekkasje gir ikke utslag på vakuum'en ved tomgang så vidt jeg vet.
Sjekk lyddemperboks og trykkrør ved IC, ja. Tar jo ikke lang tid, og bør gjøres for veien er tørr.
Får håpe det bare er en lekkasje, og at kompressor er i dugelig stand. De kan gå langt uten overhaling, min hadde gått 80000 (8 år) med 68mm ladehjul, og var fortsatt innenfor grensene..!
Tar en tur etter jeg har fiksa veivbolten tenker jeg. Trenger noen små skruer og sånt, men det kan jeg jo se hva du har når jeg kommer ned.
Nummeret har jeg, ja.
Sjekk lyddemperboks og trykkrør ved IC, ja. Tar jo ikke lang tid, og bør gjøres for veien er tørr.

Får håpe det bare er en lekkasje, og at kompressor er i dugelig stand. De kan gå langt uten overhaling, min hadde gått 80000 (8 år) med 68mm ladehjul, og var fortsatt innenfor grensene..!
Tar en tur etter jeg har fiksa veivbolten tenker jeg. Trenger noen små skruer og sånt, men det kan jeg jo se hva du har når jeg kommer ned.
Nummeret har jeg, ja.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
-
Fiks bolten først ja. Kan bli utrolig dyrt å vente!!!
Skal sjekke den imorgen, får ikke kjørt takket være været. Men skal ta en titt på de stedene du nevnte ihvertfall.
8år er vel kanskje litt i overkant av det anbefalte med 68mm hjul
Men når jeg byttet toppakning på min gamle så var kompressorreima så slitt at de ikke så noe nr på den og den røyk under demontering
Så da ble det en full overhaling like etter på av laderen. Og den var noe helt annet etterpå
Kjenner null "kick" under pådrag så den er nok sliten. Men overhaling er snart underveis + litt trim også da, man må jo ha det
Men da har jeg ihvertfall koblet måleren på riktig sted da. Det var nemmelig der g-tech koblet seg på når de skulle teste statusen på laderen, så jeg syntes det var litt rart at det skulle være galt.
Skal sjekke den imorgen, får ikke kjørt takket være været. Men skal ta en titt på de stedene du nevnte ihvertfall.
8år er vel kanskje litt i overkant av det anbefalte med 68mm hjul

Men når jeg byttet toppakning på min gamle så var kompressorreima så slitt at de ikke så noe nr på den og den røyk under demontering

Kjenner null "kick" under pådrag så den er nok sliten. Men overhaling er snart underveis + litt trim også da, man må jo ha det

Men da har jeg ihvertfall koblet måleren på riktig sted da. Det var nemmelig der g-tech koblet seg på når de skulle teste statusen på laderen, så jeg syntes det var litt rart at det skulle være galt.
Fast, angry and furious
Jeg får laga litt mer liv i denne tråden føler jeg.
Kan jeg koble vakuum slangen på den gule slangen dere ser til venstre der ?
Den går da altså ut fra insuget og inn til toppen.

Kan jeg koble vakuum slangen på den gule slangen dere ser til venstre der ?
Den går da altså ut fra insuget og inn til toppen.

It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
den guleslangen der går vel til bensintrykksregulatoren?
-
Er ihvertfall der jeg koblet på min og der g-tech koblet på en måler når de skulle sjekke statusen på trykket.
Fast, angry and furious
Ja det kan godt hende jeg tok feil oppi mørket der altså, og blingsa litt.bolln wrote:den guleslangen der går vel til bensintrykksregulatoren?
Men jeg kan fortsatt koble meg inn på denne ?
Ja riktig. Og det later til og få en bra måling fra den slangen ?BlackDragon07 wrote:Er ihvertfall der jeg koblet på min og der g-tech koblet på en måler når de skulle sjekke statusen på trykket.
Et spørsmål ang kobling av det elektriske.
Svart er jord, den er god.
Orange skal til 12volts lys (jeg skal jeg bruke sigarettenneren)
Meen. Den røde skal kobles til tenninga (+), men ut fra tenninga så går det vel ratt en 10-15 ledninger ?
Så jeg lurte på, om det vil fungere og koble både den røde og orange på sigarett tenneren ? etter som denne kun funker når tenninga er på. Går dette ?
Svart er jord, den er god.
Orange skal til 12volts lys (jeg skal jeg bruke sigarettenneren)
Meen. Den røde skal kobles til tenninga (+), men ut fra tenninga så går det vel ratt en 10-15 ledninger ?
Så jeg lurte på, om det vil fungere og koble både den røde og orange på sigarett tenneren ? etter som denne kun funker når tenninga er på. Går dette ?
Verken cd spiller eller sig.tenner var tennings styrt. Men etter gode råd fra kisse60 ordna deg seg !
Så nå er det bare et pinglig spørsmål igjen rundt dette temaet.
Den gule slangen går inn i en "sak" og på andre siden går den ut i en ny slange.

Hadde tenkt og koble den midt i u svingen dere ser oppe til høyre der.
Tror dere dette blir bra, eller burde jeg koble meg på den gule slangen som går rett fra insuget med en gang ?
Den gule slangen går inn i en "sak" og på andre siden går den ut i en ny slange.

Tror dere dette blir bra, eller burde jeg koble meg på den gule slangen som går rett fra insuget med en gang ?
- einsereier
tror ikke det er lurt å koble seg på den svingen der du....... hvis det ikke er bensintrykk du skal måleOekern wrote:Verken cd spiller eller sig.tenner var tennings styrt. Men etter gode råd fra kisse60 ordna deg seg !

MK2 GOLF 2.9 VR6 86
TOURAN EXCLISIVE 07
PASSAT 3B 4MOTION 00
hmmm litt for mange biler.....
TOURAN EXCLISIVE 07
PASSAT 3B 4MOTION 00
hmmm litt for mange biler.....