Lekkasje i registeret

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
JuB
Posts: 23
Joined: 19 Apr 2007, 22:23
Location: Arendal

Lekkasje i registeret

Post by JuB »

Hei,

kjørte idag så begynte det å dugge på vinduene inni bilen, luktet også fuktig luft. Så så jeg på gulvet på passasjersiden at det var fuktig...

Noen som har peiling på hvordan det er å komme til bak dashbordet? Noen som har erfaring med lekkasje i registeret?
Corrado 1.8T
User avatar
Martin
Posts: 83
Joined: 05 Apr 2007, 22:56

Post by Martin »

Har lest et sted på vwvortex at det var en som fikk vann inn igjenom varmeapparatet.. Hvordan er jeg ikke sikker på da jeg ikke vet hvordan det ser ut baki der..
1990 Corrado 1.9l G60
1990 Corrado 1.8l G60
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Post by ASD »

Bytte av varmeregister er ikke så vanskelig som det ser ut bare, litt tid krevende. Fjern nedre del av dersjbordet og rammen i midt konsollen ( bilstereoen lufteventiler sig. tenner skyvekontroller for varme og retning luft og div rom nederst ved girstanga) Du skal da kunne se hele varme\ ventilasjon boksen (svart plast) helt til høyre er vifta plasert det sitter en tagget mutter i plast som må av(opp under)Ta også av avstivnings jernet(ser ut som en tre kant i stål sitter til høyre for bilstereoen`s plass).Sitter oså noen skruernederst på boksen ved de nedre ventiler på begge sider. Neste steg er i motorrommet.
Hele boksen sitter med 3 bolter som er skrudd fast med muttere på torpedo veggen (10mm) slangene (inn\ut vann) må også taes av. De er lokalisert på øvre del av torpedovegg rett venstre for koil og høyre for innsug. Da skal hele boksen vere løs og skal kunne vries ut til høyre (husker ikke helt men mulig at du må spitte boksen sitter 4 plast muttere i mot midt konsollen som holder de to delene sammen) prøv å ta ut boks med vifte og viftekanal den sitter klipset på bokses høyre side (man kommer til med vell vilje 7 av 8 klips siste ryker festene på og det er unøvendig) når alt er ute av bilen tar man tak i de to rørene som sitter i toppen på boksen og drar varme registre rett opp. Vask boksen og sett inn det nye varme registet Og ta så motsatt rekke følge for montering
Lykke til :D

Svar på erfaring med lekkasje i registret ja det er dumt man tømmer kjølevann fra motor rett inn i kupeen og det er ikke bra :evil:

Er de noe du lurer på så send meg en pm med tlf. nr ditt i

P.s. varmeregister får du på http://www.norskbildelsenter.no/ gå på nettbutikken og på VW og Corrado (det heter varmeapparatregister)
Last edited by ASD on 06 May 2008, 23:59, edited 1 time in total.
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
JuB
Posts: 23
Joined: 19 Apr 2007, 22:23
Location: Arendal

Post by JuB »

Konge info dette ASD :D

Skal se på dette mot helga, håper det bare er en slange eller noe som er dårlig...
Corrado 1.8T
JuB
Posts: 23
Joined: 19 Apr 2007, 22:23
Location: Arendal

Post by JuB »

Denne jobben var faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd, brukte vel 7-8 timer på det. Fikk register på lokal mekonomen, er likt som til visse typer a3, golf2, golf3, seat. Så dette var lagervare :D

Nå ser alt ut til å virke, må bare få tørket skikkelig opp i bilen :)
Corrado 1.8T
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Post by ASD »

Knall bra :P
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Heisann...holder på med og bytte varmeregisteret her nå, kommet til og starte oppi mototrommet, hvordan kommer du til de 2 slangene (inn/ut) og de 3 mutterene? hva måtte du demontere for å komme til?
Svar haster !

Mvh Fredrik
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Post by ASD »

Demonterte ingen ting. Er ganske trangt der ut inn slangene går :wink:
brukte vann pumpetang og lirka slangene løse.

De 3 mutterene sitter på ganske lange bolter brukte 10mm fastnøkkel
telte til 10 pustet lærte toppen - panseret og eksos mannefoileren noen nye gloser :evil: :lol: (kan le av det nå :lol: )
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

hehe, gloser kommer det her også, men får bare prøve da, men inni bilen, hvor er skruene festet inni sloik at jeg får ut boksen?
har finni 2 på den ene siden (førersiden), er det fler?

Og når det gjelder mutterene på torpedoveggen, har fått ut den ene rett bak innsuget, også ser jeg en ganske midt på torpedoveggen når jeg legger meg under bilen, men hvor er den 3?
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

noen som vet hvor den 3 i turpedoveggen er?
haster
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Holder fortsatt på med varmeapparatregisteret jeg :oops:
har holdt på og flytte, så bilen har stått skrudd fra hverandre den siste uken, men idag skulle jeg starte og montere igjen, bare ha ut den svarte boksen hvor selve vifta står (høyre siden), men viste seg og være et helvette, fant ut at jeg hadde Aircondition, har aldri merket noe til den men kanskje fylle på gass når jeg får den igang igjen.

Men hvertfall, da viser det seg og være litt større problem og få ut den jævla saken, får det absolutt ikke til...så lurte på om noen hadde noen andre tips ang hvordan få inn boksen med varmeregisteret uten og demontere den boksen på høyre siden?

Også lurte jeg samtidig på om noen hadde den lille vakumsaken som åpner luken ned til bena på førersiden liggende, fant ut at denne var gåen.

takknemlig for alt av tips, er på vei til og gi opp..ingenting har gått den rette vegen når det gjelder dette bytte..alt som har kunnt gå gærent har gått gærent :P

Mvh Fredrik
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
Post Reply