Hmm, jaja. På vei til skolen i dag ble bilen varm. (Altså nærmet seg 110 grader). Skrudde da på full varme i bilen, og temp'en sank til ~100. Sjekka kjølevæske før jeg kjørte hjem, og den så grei ut. De første 15 minuttene var tempen under 80 grader. Stoppa for å fylle bensin, og etter det var tempen "vanlig" 100 grader..Mulig dårlig termostat
Sjekka litt på "jobben", målte motstand på blå/svart temp sensor, og de så greie ut (tror jeg). De skal ikke ha lik motstand, eller skal de det...?
Men uansett, etter at de var koblet til igjen, ble jeg kvitt to problemer -
iallefall midlertidig, får se.
1) Temp'en lå nå relativt stabilt på ~95 grader, i stedet for 100.
2) Før blinka temp-lampa i bilen ved høyt turtall i 2. gir til tider. Det var tilsynelatende borte nå. Kan problemet ha vært dårlig kontakt der bare, eller har ikke den sensoren noe med temp-lampa å gjøre?
Og sist, ligger bittelitt fukt(brun tynn "oljedamp"?) rundt toppdeksellokket, så håper at toppdekselpakning til fikse det, og at jeg ikke trenger toppakning.
Mulighet for å komme å hjelpe meg til helga, Kristoffer? Har vinterferie til uka også evt.. Så bare si ifra når du kan
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)