Oljekjøler
Moderator: Moderators
Oljekjøler
Noen som har installert ekstern oljekjøler i sin bil?
Fant plutselig ut at jeg skal på Rudskogen i Mai alikevel, og tenkte det var greit å ha det klart før det. Vurderer 13-ribbers Mocal-kjøleren fra BBM og dette kittet (Klikkbare linker).
Prisen er jo ikke helt avskrekkende, men kom gjerne med andre forslag.
Om noen har noe lignende installert, hvor har dere installert det, og evt hvordan?
Fant plutselig ut at jeg skal på Rudskogen i Mai alikevel, og tenkte det var greit å ha det klart før det. Vurderer 13-ribbers Mocal-kjøleren fra BBM og dette kittet (Klikkbare linker).
Prisen er jo ikke helt avskrekkende, men kom gjerne med andre forslag.
Om noen har noe lignende installert, hvor har dere installert det, og evt hvordan?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Oljekjøler
Dette er lekende lett, man tar av oljefilteret, og setter på Sandwich-platen mellom filter-braketten og filteret, så er det bare å strekke tur/retur slangene til kjøleren, og vips u har nå en ekstern oljekjøler 
det eneste er at det blir veldig trangt for det nye filteret, så man kan ikke bruke et filter med 6-kant hodet i bunnen. for da koliderer den med den nedre frontbjelken.
evt, så kan du fjerne den orginale vannavkjølte oljekjøleren og blende av de vannslangene som går til den og bare bruke den nye.
Jeg har selv fjernet den orginale kjøleren, men vet ikke om dette fungerer bra eller ikke enda...
Det er derfor man ikke bare plugger de slangene som går til den orginale, så man kan angre seg og sette på den igjen, hvis det skulle være behov for dette .

det eneste er at det blir veldig trangt for det nye filteret, så man kan ikke bruke et filter med 6-kant hodet i bunnen. for da koliderer den med den nedre frontbjelken.
evt, så kan du fjerne den orginale vannavkjølte oljekjøleren og blende av de vannslangene som går til den og bare bruke den nye.
Jeg har selv fjernet den orginale kjøleren, men vet ikke om dette fungerer bra eller ikke enda...
Det er derfor man ikke bare plugger de slangene som går til den orginale, så man kan angre seg og sette på den igjen, hvis det skulle være behov for dette .
Ok, takk for det. Hørtes ikke så ille ut, må bare finne ut hvordan det er med plass der først, da. Tror jeg trenger et nytt filter. Får titte litt rundt og se om jeg ser andre som selger det, etc.. 

btw, jeg har en sandwich-plate til deg hvis du skulle trenge 

Fant et kit på Ebay til ca 1300 kroner (med termostat i sandwichen) og kjøler..
http://cgi.ebay.co.uk/GOLF-GTI-CORRADO- ... otohosting
Hva tror du om den?
Edit: Vurderer også å kjøpe kjøler fra G-werks nå.. Og da kanskje sandwich fra deg, men da må jeg skaffe slanger o.l. selv. Aner ikke hvor jeg evt skal gjøre det :p
http://cgi.ebay.co.uk/GOLF-GTI-CORRADO- ... otohosting
Hva tror du om den?
Edit: Vurderer også å kjøpe kjøler fra G-werks nå.. Og da kanskje sandwich fra deg, men da må jeg skaffe slanger o.l. selv. Aner ikke hvor jeg evt skal gjøre det :p
vel det kittet så helt fint ut det, jeg har ikke så god greie på om sånne ting er bra eller ikke.
den platen jeg har er uten termostat.
den platen jeg har er uten termostat.
Har litt lyst på "stålkledde" oljeledninger, da..
Så må nesten høre litt rundt i tønsberg i morgen om hva det evt koster. Kan jo hende det blir billigere å kjøpe deler løse, hvem vet.
Men jeg må ha med termostat i sandwichen, da. Ellers blir den aldri varm

Så må nesten høre litt rundt i tønsberg i morgen om hva det evt koster. Kan jo hende det blir billigere å kjøpe deler løse, hvem vet.
Men jeg må ha med termostat i sandwichen, da. Ellers blir den aldri varm

Tess forhandler slanger og koplinger vettu 

Litt dårlig bilde, men du ser vel kor oljekjøleren befinner seg:)

stålkledde slanger å 13 rader får du kjøpt hos tmtuning.com hvor eg kjøpte de:)

stålkledde slanger å 13 rader får du kjøpt hos tmtuning.com hvor eg kjøpte de:)
Forhørte meg med G-werks nå. For en gangs skyld et firma som er kjappe med mail!
206gbp for kjøler og komplett sett inkl frakt. Det er også med sandwich med termostat, 2x 60cm slanger med koblinger. Og til og med blending til orginal kjøler..
Kunne ikke helt si nei. Det er Mocal-sett, så bør også ha kvalitet. Da bør jeg også bli kvitt den lille oljelekkasjen jeg har rundt der, så slår forhåpentligvis to fluer i en smekk.
Takk for bilde, forresten! Blir vel noe lignende det jeg kommer til å ta, får se.
206gbp for kjøler og komplett sett inkl frakt. Det er også med sandwich med termostat, 2x 60cm slanger med koblinger. Og til og med blending til orginal kjøler..

Kunne ikke helt si nei. Det er Mocal-sett, så bør også ha kvalitet. Da bør jeg også bli kvitt den lille oljelekkasjen jeg har rundt der, så slår forhåpentligvis to fluer i en smekk.
Takk for bilde, forresten! Blir vel noe lignende det jeg kommer til å ta, får se.

jeg satte min ca der slangene dine ender jeg.. vinklet litt nedover.
hekkje helt bestemt meg enda kor kjøleren blir sittende, kjem litt ann på feste muligheter:) men får vel best kjøling der den står no:)
Skulle ikke tro at din oljetemperatur blir noe problem, nei 

håpe no de hehe:P hørt at den kjøla nokså bra;)