wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Da er bilen kjørbar igjen. Bytta fjærseter på begge sider og fjærbeinlager, var ikke alt for langt unna før den andre smalt oppi også tror jeg.. :shock: Nå må jeg titte på ny grill og kjøpe inn deler fra BlackDragon asap.
Var en opplevelse å skru i noen timer i en garasje uten varme og -6 grader ute, anbefales egentlig ikke.

Bedre bilde av hva som egentlig hadde skjedd - etter at jeg pelte ut fjærbeinlageret.. :cry:
Kan også se en av mine "vakre" vinterfelger i hjørnet. :roll:
Image

Bilde av ny og gammel (med most fjærbeinlager inni seg).
Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by ASD »

Hmm kansje en annen skulle ta en titt bak der og :?
godt jobba selv om det var kaldt :wink:
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

Etter å ha sett disse bildene så tror jeg også jeg hiver meg på med det å bytte disse. Hvor mye ga du for de og hvor kjøpte du de?

Bare å komme ned for "spare part`s" hvis du skulle trenge det :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote:Etter å ha sett disse bildene så tror jeg også jeg hiver meg på med det å bytte disse. Hvor mye ga du for de og hvor kjøpte du de?

Bare å komme ned for "spare part`s" hvis du skulle trenge det :)
Fjærbeinlager var vel 400kroner totalt (Mekonomen). Det andre jeg bytta var fjærsete, 350kroner ca for begge fra Møller. Måtte utvide senter-hullet bittelitt, men utenom det funka de bra. Vet ikke om det er fordi jeg har uorginale dempere eller hva det er.
Satser på å komme en gang denne uka for å hente litt deler.. :)

Justerte forøvrig alle demperne på "soft", ganske behagelig samtidig som den sitter bra på veien. Deilig på vinteren, men får se til sommer'n :twisted:

En annen sak, noen som vet hvor "mye" olje det er mellom min-max merkene på en g60?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Hmm. Litt forksjell.
Image

Noe redusert radiodekning, men den var ikke helt bra fra før heller. Går for det meste i cd'er.
Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Oekern »

Ja se der ja !
Blir så mye bedre med en gang,
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
bolln
Posts: 311
Joined: 09 Mar 2008, 11:55

Re: wormy sin g60

Post by bolln »

Va fine den der.

Kor fekk du tak i den?:)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

En slik en:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... &viewitem=

Ligger flere antenner på ebay, den jeg tok er 6cm. Får flere større, og en mindre :shock: :shock: . Kom etter en uke i posten :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

Liten stuss der gjorde seg jo bra :) Bra du ikke gikk for å ha den i chrom!
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Joda, den mister noe olje. Er snakk om kanskje 0.3-0.4l/1000km som jeg håper synker etter toppdekselpakningbytte/o-ring-over-oljefilter-bytte-som-Atle-nevnte. (10w-40 olje).
Kjølevæske har den mista ca 0,4l på 2000km. Vet ikke hvor det forsvinner, men ser ingen ekstrem røykutvikling bak, heller ikke grøt i olja. Noen med forslag, eller er det ikke noe å bry seg om? Kan være en bitteliten lekkasje for alt jeg vet, men ser ingenting under bilen eller noe..

Noe som jeg bekymrer meg mer over akkuratt nå er at ved tomgang i flere minutter (5min+, vet det ikke er helt "anbefalt") så lukter det DRIT i bilen. Altså eksos/brent olje/noe annet...? Kommer også litt om jeg parkerer etter å ha kjørt av e-18 (litt etter der det blir to felt om dere skjønner tegninga) og oppover mot Borgeskogen (industriområde). Vet ikke om det kommer via ventilasjonen eller ikke.. Kan et hull i eksosen bak ved potta lukte inn i kupeen, eller har jeg problem et annet sted? :cry:

Kan det kanskje være at brent olje (dråper) fra den o-ringen Atle nevnte, evt toppdekselpakning/annet brennes opp og stinker noe inni helvete? :?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
blixern
Posts: 6
Joined: 19 Jan 2009, 18:25

Re: wormy sin g60

Post by blixern »

svidd olje lukter sjeldent bra:P
blir sikkert mye bedre når du bytter toppdeksel pakning og o-ring.
men siden du nevner du mister kjøleveske, så ville jeg sjekka om det er fukt i dørken, att det ikke er varme app. registert som er lekk.
har du ingen vannlekasjer , så har du nok en dårlig topp-pakning.
Ikke alltid det vises på olje/vann/eksos om topp-pakning er dårlig.

Å bytte topp-pakning,ventiltetninger osv er ganke fort gjort på G60, å ikke så vanskelig jobb att du trenger å ha den på verksted.

Er det hull i eksosen vil du både høre å se det veldig fort vis du titter under bilen...
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Hører noe "putring" under bilen til tider, så tror kanskje det er noe der. Varmeapparatregisteret er bytta, og tror ikke det er noe problem der. Det ser relativt fint ut helt til bakerste potte som er ganske rusten, så tror evt det er der det lekker...

"Eneste" som er kjipt ved toppakningbytte er vel at da må vel toppen også planes. Eller er det bare å reise til f.eks. Oslo Sylinderservice, levere den, og få den igjen 30min senere for noen hundrelapper? :?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by ASD »

lukter det som råtne egg (svovel) kan det være katalysatoren din.
Lekk i kjøle anlegget kan sees ved "riming" kjøle vesken krystaliserer seg, du kan ha et eller fler små hull som det ikke renner ut av, men kjølevesken fordamper ut av. dette skjer når kjølevesken blir varm og det blir høyt trykk. Varm kjøleveske lukter heller ikke godt. :wink:
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Vil ikke si det er svovellukt, men mer.. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det.. Lukter litt farlig, nesten. Eksos-aktig på en måte, men ikke helt det heller..
Tror ikke det er kjølevæska som lukter. Merka jo hvordan det var med varmeapparatregisteret som røykla bilen innvendig. :shock:
Kan se om jeg får "testa" litt i morgen. Med/uten ventilasjon på, etc. Får vel bare se hva som skjer etter at jeg fylte kjølevæske også, om den forsvinner igjen eller ikke. Kan jo også få jekka opp bilen og sett om jeg ser noe "guffe" rundt der. :(
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Re: wormy sin g60

Post by Morten Tangen »

ang. tap av kjølevæske så begynte min også slik...litt og litt, og til slutt var det 1,5l om dagen. Da var det pumpa mi som var løen, og den o-ringen som sitter mellom pumpa og blokka hadde vel sett sine bedre dager. Mistet mest kjølevæske mens jeg kjørte (da pumpa var i sving)
Du kan se rundt vannpumpa di om du ser spor etter lekk. Kjølevæska blir vel litt grønn/hvit aktig når den tørker der den har rent.
Corradopower!
Post Reply