Eirik's 2.0l 16v

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Morten Tangen »

kjøp KW settet til Arild Dyrkorn på vacn forumet da vel. Det er bare prøvemontert på bilen hans.
han skal ha 7000 for det!

Dog, det er til golf 2, men det er samma greine!
Corradopower!
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

noen som veit hvordan FK og KW er iforhold til hverandre?
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Nå får ikke jeg lukket opp døra på førersiden utenfra. Hva kan det komme av? Corrado er ikke en bil man skal bruke på norske is-ruglete veier? Jeg mener, ristete veier med en stiv bil er vel ikke bra? Altså, noe var vel dømt til å gå gæli'?
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Oekern »

Dørhåndtakene på Corrado er kjent for og ryke, så det høres ut som dette er skjedd.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Kristaafa »

Ta en titt HER
Image
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Og over til neste problem; Jeg må nå bruke startkabler for å starte bilen hvis jeg ikke har brukt den over lengere tid. (5-6 timer). Batteriet er det ikke noe galt med ville jeg tru, siden det ikke er mange månedene siden det ble bytta til nytt. Kan det være dynamoen?
Hva er evt prisen på disse?
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by wormy »

Dynamo koster en del tusenlapper ny/brukt, men kan være så enkelt som "voltregulatoren" på dynamoen. Noen andre kan nok forklare det bedre enn meg. Men skal ikke batteri-lampa i dæsjen lyse om dynamoen ikke lader..?
Høres mer ut som om noe trekker strøm mens tenninga er av synes nå jeg, men er ingen ekspert.

Edit: Er det dynamoen, koster det ikke sååå mye om du kan vente noen uker med å få den (utlandet). F.eks. her:
Klikk på meg! Denne er til VR6, men vet ikke om festene er forskjellige.

Klikk på meg g60/vr6. Vet ikke om de passer, men eneste jeg fant online i farta.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Det er heller ikke noen varsellamper som lyser heller skjø!
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Morten Tangen »

kan virke som den tapper seg for strøm da? No anlegg som ikke her helt som det skal? Andre el. feil?

Og en dynamo er vel ikke så grusomt dyrt.får jo byttedynamoer
Corradopower!
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Av komponenter i anlegget er jo alt av nyere modeller. Ikke noe er mer enn 2 år gammelt for å si det sånn. Cd'spilleren er koblet rett på bateriet da, og jeg er flink til å skru av det. Har ikke vært noe problem før, liksom!
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
bolln
Posts: 311
Joined: 09 Mar 2008, 11:55

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by bolln »

He du skjekka om de er vifta som ikkje står å går da?:)
hadde problem med min sin da ej kjøpte corradoen min at vifta ikkje ville stoppe:P
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Oekern »

Du kan jo sjekke om dynamoen lader da.
Sikkert noen her som vet hvordan. Jeg husker ikke :P
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by wormy »

- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Takk, wormy! Skal få skjekka gjennom det som sto der! =)
Noen som trur det kanskje bare er kulda? Selvom bilen BURDE tåle litt minusgrader!
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by wormy »

Kan ikke være alt for store forskjellene mellom Drammen og litt utenfor Tønsberg... Og jeg hadde kun problemer i Desember/Januar etter at bilen hadde stått ute i nærmere en uke i -15. :shock:
Tror ikke kulda bør være noe problem slik den er nå.
Du kan jo prøve å teste dynamoen:
http://www.carbasics.co.uk/How_to_test_ ... rnator.htm

Ps.: Det jeg leste istad var at en dynamooverhaling koster ca 500 kroner om du kommer med dynamoen løs. Ikke så dyrt som jeg kanksje trodde tidligere. Dog er det kanskje avhengig av dynamotype, etc.. :wink:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply