Page 1 of 1

Trimkam. Hva må gjøres?

Posted: 12 Nov 2009, 21:06
by Kisseg60
Jeg skal etterhvert skifte kam.
Tenkte på en 268° / 276°. Skifte av løftere og fjører.
Nye dyser og en justerbar bensintryksregulator.

Må jeg endre på tenningen? Justere litt frem/tilbake med tanke på mer fylling og lengre åpning?

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Posted: 12 Nov 2009, 21:16
by wormy
Tenningen skal i utgangspunktet fortsatt være 6 grader. Eller litt over det om du vil, jeg har 9 grader.
Resten av fortenningen styres etter hva jeg har forstått av chippen/bankesensoren.

Angående bensintrykket tør jeg ikke helt svare noe som helst. Men med en 268/276 kam og 3.5bar FPR vil du vel komme et godt stykke med en "Stage 4" chip vil jeg tro.
Skal du ha større dyser vet jeg ikke hva som blir mest riktig.. :?
Det beste er jo en custom chip, men koster deretter.. :P

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Posted: 12 Nov 2009, 21:24
by Kisseg60
Custom chip ordner Frode/Poloclassic.
Kosta en gang 1500 inkl chip. blir sikkert billigere når jeg nå har chipen.
Men det får jeg finne ut av når jeg trenger det.

Har jo litt trim fra før.
Rs2 porta lader med rs-utblås og 68 hjul.
grenrør, chip og grenrør. (går ganske bra med dette også)

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Posted: 13 Nov 2009, 15:14
by glennern
Jeg mener å huske at Frode tar 3-3500 for custom chip.
1500 for "backup" chip

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Posted: 13 Nov 2009, 15:50
by wormy
Jeg fikk "pristilbud" på 2500,- men det var jo med en del andre deler også.
Kan godt hende at kun chip koster mer..
Synes igrunn ikke det er så ille :-)

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Posted: 14 Nov 2009, 17:10
by Kisseg60
Etter at jeg fikk feil chip her i fjor? Forige året.
Da tok han 1500 kroner for chip og programering.
Men kan hende han har satt opp prisen.

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Posted: 17 Nov 2009, 13:09
by Polo Classic
vanlig chip (typisk 68/65mm ladehjul og ev 3,5 bar fpr) pleier jeg å ta 1500,- for ja
turbo chip for 8v/8v G60 med 268/276 kam (røde dyser, 3 bar fpr(ev turbo chip for 440cc) 2500,-
Custom map 3500,-

Blir mest sannsynlig ikke nok fuel med 268/276 kam og orginaldysene

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Posted: 17 Nov 2009, 22:56
by Kisseg60
det var jeg klar over.
hva slags dyser anbefaler du til denne kammen? 440cc?

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Posted: 18 Nov 2009, 07:52
by glennern
Jeg har kjørt originale dyser med 3,5 Bar fpr og 268/276 kam siden jeg fikk bilen. Men bytter nå til 310cc dyser og må derfor også bytte chip

Re: Trimkam. Hva må gjøres?

Posted: 18 Nov 2009, 09:43
by Polo Classic
308cc dyser holder lenge. Med så gamle dyser som orginalene er nå, er det bedre å gå opp til nye 308cc dyser i stedet for å pushe de orginale hardere