Ron sin Corrado (Bygger VR6 turbo) Bilder av ferdig side 9
Moderator: Moderators
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Skal ha i Vr6 med turbo tenkte jeg, ser det er en bra kombinasjon
Å lyden er jo bare helt rå
Regner med å gå for en turbonetics E50, jeg har tidligere bremset 460 RWHP å 580 NM med en slik
en.
Å lyden er jo bare helt rå
Regner med å gå for en turbonetics E50, jeg har tidligere bremset 460 RWHP å 580 NM med en slik
en.
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Fant noen bilder fra ACR treff i høst, jeg må si jeg syns 18" ser bra ut på
Corrado når man senker i grusen, men ble dårlig med svingradius da
Corrado når man senker i grusen, men ble dårlig med svingradius da
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Vr6 turbo/kompressor ville vært sykt
Er en i DK som har vr6 turbo. Benka til 520 HK om jeg ikke tar helt feil
Og så nydelig hvit corrado med svarte baklykter og gull senter !
Er en i DK som har vr6 turbo. Benka til 520 HK om jeg ikke tar helt feil
Og så nydelig hvit corrado med svarte baklykter og gull senter !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Da har jeg vært å henta meg ny motor osv, den har rusla
96.000KM!! Dette kan dokunteres med Service hefte å km stand skrevet
på kvitteringer osv.
Dette bli bra tror jeg
96.000KM!! Dette kan dokunteres med Service hefte å km stand skrevet
på kvitteringer osv.
Dette bli bra tror jeg
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
suverent da
grattis !
grattis !
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Lav km er jo et stort +
Skulle du slenge på en kompressor eller turbo på denne motoren?
Skulle du slenge på en kompressor eller turbo på denne motoren?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Er det en 2,8 eller 2,9?
Og turbo, hva med twin turbo?
(det surrer rundt i hodet mit )
Og turbo, hva med twin turbo?
(det surrer rundt i hodet mit )
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
takkMouh wrote:suverent da
grattis !
Det blir turbo på denne, driver å søker rundt etter di rette deleneBlackDragon07 wrote:Lav km er jo et stort +
Skulle du slenge på en kompressor eller turbo på denne motoren?
Ja genialt å ha ett bra ugangspunkt når man starter, kjørte faktisk 150mil igår/i dag
for å få kloa i den
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
2.8 er det, det virker som det er den beste motoren å turbokonvertere bl.aKisseg60 wrote:Er det en 2,8 eller 2,9?
Og turbo, hva med twin turbo?
(det surrer rundt i hodet mit )
pga kompresjons forholde.
Er ikke sikker enda hvor langt ned jeg skal senke den, med rett tenning å bra
bensinblanding er 9 i komp meget bra. Dette tenker jeg å løse med en MLS
pakkning, dette krever planing av blokk, men må no til.
En turbo med rett AR vil lade tidlig, å være sterk nok på topp, så twin er egentlig
ikke nødvendig i disse 360 lager tider.
Regner med å gå for en Turbonetics E50, steg 5, usikker på om jeg skal kjøre
63 eller 82 AR på eksos, men dette finner jeg nok utav. Må også ta hensyn til
baktrykk, dette avgjøres jo av bl.a størelsen på exsos hus, usikker enda på
hvilket ladetrkk jeg skal sikte på.
På siste Cosworthen min hadde jeg ladetrykket på topp, (1.85 ) ved
4050 RPM, dette med 63 AR, så regner med at en 2.8 med 63 hus vil ta i friskt
godt før 3000RPM.
Ska klø meg litt i hodet ang dette
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Helt riktig med moderne turboer.
Det er litt å velg mellom.
Jeg personlig tror på 2 små turboer. Ikke fordi det kanskje er det beste men fordi det er litt kult.
Men, det kommer helt ann på hvor mye man vil dra ut, effektkurve of ikke mins holdbarhet og byggekostnad.
Så med rett tenning og innsprut er det vel greit å hive på et full elektronisk system? for dette er vel en OBD1?
Men når du snakker om å få riktig komp med en mls pakning.
Har du da tenkt på å kjøre med orginal innmat?
Tåler den det? når man lader f.eks 1,5 bar
Det er litt å velg mellom.
Jeg personlig tror på 2 små turboer. Ikke fordi det kanskje er det beste men fordi det er litt kult.
Men, det kommer helt ann på hvor mye man vil dra ut, effektkurve of ikke mins holdbarhet og byggekostnad.
Så med rett tenning og innsprut er det vel greit å hive på et full elektronisk system? for dette er vel en OBD1?
Men når du snakker om å få riktig komp med en mls pakning.
Har du da tenkt på å kjøre med orginal innmat?
Tåler den det? når man lader f.eks 1,5 bar
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Dette er noe av det jeg skal finne ut, om det er Smidde stempler så
tåler di utav en anna verden, om ikke så blir det Wiseco
2 små vil utvikle mye mere varme en 1 stor, å det er ikke bra.
Dessuten så er jo en VR6 en V motor med exos kun på en side, å da blir
det bare tull å messe med et konsept som virker
tåler di utav en anna verden, om ikke så blir det Wiseco
2 små vil utvikle mye mere varme en 1 stor, å det er ikke bra.
Dessuten så er jo en VR6 en V motor med exos kun på en side, å da blir
det bare tull å messe med et konsept som virker
Kisseg60 wrote:Helt riktig med moderne turboer.
Det er litt å velg mellom.
Jeg personlig tror på 2 små turboer. Ikke fordi det kanskje er det beste men fordi det er litt kult.
Men, det kommer helt ann på hvor mye man vil dra ut, effektkurve of ikke mins holdbarhet og byggekostnad.
Så med rett tenning og innsprut er det vel greit å hive på et full elektronisk system? for dette er vel en OBD1?
Men når du snakker om å få riktig komp med en mls pakning.
Har du da tenkt på å kjøre med orginal innmat?
Tåler den det? når man lader f.eks 1,5 bar
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Helt enig med varme. Og det er klar i et motorrom hvor det ikke er så veldig stor danseplass fra før.
Ville vel gått for smidd innmat vis dette skal holde.
Kanskje borre opp til 3 liter
Mye muligheter her. Blir spennede å følge med.
Ville vel gått for smidd innmat vis dette skal holde.
Kanskje borre opp til 3 liter
Mye muligheter her. Blir spennede å følge med.
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Ja dette kan bli artiKisseg60 wrote:Helt enig med varme. Og det er klar i et motorrom hvor det ikke er så veldig stor danseplass fra før.
Ville vel gått for smidd innmat vis dette skal holde.
Kanskje borre opp til 3 liter
Mye muligheter her. Blir spennede å følge med.
Borrer ikke ei Jomfru blokk vet du, den beholder vi tight å fin som 2.8 så lenge som mulig
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Fant et bilde jeg tok av Corradon siste tur før vinter parkering, ikke vanskelig å se
korsn farge jeg liker å lakkere mine egne biler
korsn farge jeg liker å lakkere mine egne biler
Re: Ron sin Corrado (ny medlem)
Var ikke vanskelig og se hvem bil som var råest heller
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner