Nicklas' gorrado g60!

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Kisseg60 »

Ryker det no særlig? ved så mye oljeforbruk ville det vært svært mye hvit/blåaktig røyk i eksosen.
Eller om det er en flekk under der du parkerer om natten.

MEn det kunne jo vært en ide som wormy sier å titte litt i motorrommet.
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

wormy wrote:Sjekka for eksterne lekkasjer? Tenker mest på rundt bunnpanne, rundt toppdekselpakning, rundt g-lader (oljeslangene til den).

Bruker du tynn olje kan den også gå fort unna, dog såpass mye på noen dager høres litt merkelig ut.
Sjekk om det er mye olje i røra til intercooler. (Sjekk de før Intercooler, ikke etter. Tror de gir mer "nøyaktig" svar..) Skal ikke være mye, men litt oljefilm er greit.
Har regna her de 3 siste dagene nå, så blitt lite feilsøking, meldt fint imorgen, så skal inspisere litt nærmere da ja! ;)
Skal gjøre det!
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

Kisseg60 wrote:Ryker det no særlig? ved så mye oljeforbruk ville det vært svært mye hvit/blåaktig røyk i eksosen.
Eller om det er en flekk under der du parkerer om natten.

MEn det kunne jo vært en ide som wormy sier å titte litt i motorrommet.
Er de som har kjørt bak meg og slikt som har sagt det, har ikke fått sett selv enda, som sagt så har det regnet i det siste, så blir å sjekke imorgen ;)

Har sett der, ikke sett noe særlig da, hvertfall ingen store flekker.



Kommer forresten endel bilder imorgen av dyret, innvendig, motorrom og alt :)
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

Gjort litt småting bare, kjøpt div pærer som var ødelagt, og skifta, skaffet midlertidig anlegg, har dog ikke bilder av det, det er det ikke verdt :P Men noen bilder!

Halvskinn interiør :mrgreen:
Image

Ratt, girspak og målere
Image

Nåværende midtkonsoll, kommer nytt anlegg :P
Image

Baki, med VELDIG myk armlene imidten!
Image

Bagasjerommet, uten anlegg inntil videre :P
Image

Mangler plata til bagasjelukket :roll:
Image

Motorrommet, kommer litt snæcks med tiden her :)
Image

Ignorer den feilplasserte potta, og den stygge fangeren :P
Image

Image
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Oekern »

Grunden til at armlenet ditt bak er veldig mjukt er fordi du mangler førstehjelpsskrinet som sitter under det :wink:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

Oekern wrote:Grunden til at armlenet ditt bak er veldig mjukt er fordi du mangler førstehjelpsskrinet som sitter under det :wink:
Ah :P Får fikse noe annet å ha der da, et nytt et ville jo vært ideelt men :roll:
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Nicklas' gorrado!

Post by wormy »

Nicklas wrote:
Oekern wrote:Grunden til at armlenet ditt bak er veldig mjukt er fordi du mangler førstehjelpsskrinet som sitter under det :wink:
Ah :P Får fikse noe annet å ha der da, et nytt et ville jo vært ideelt men :roll:
Tror faktisk du får det på Møller. Mener det var 200 kroner.. Også mulig jeg er helt på jordet... :?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Oekern »

wormy wrote:
Nicklas wrote:
Oekern wrote:Grunden til at armlenet ditt bak er veldig mjukt er fordi du mangler førstehjelpsskrinet som sitter under det :wink:
Ah :P Får fikse noe annet å ha der da, et nytt et ville jo vært ideelt men :roll:
Tror faktisk du får det på Møller. Mener det var 200 kroner.. Også mulig jeg er helt på jordet... :?
Jeg blir imponert om de har det !
Jeg har åpna mitt en gang. Ser jo ut som greiene er fra før krigen. hehe.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Kisseg60 »

eller du kan kjøpe et på feks biltema. :roll:
Mitt førstehjelpskitt er uåpnet og "gikk ut" på dato i 95 :roll:
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

Finner vel på noen triks :P

Prøvde å få litt lyd i dyret idag, altså anelegg, vært litt jallamekk av forrige eier der :\ Alle ledningene til cd-spiller er et rot, så må få rydda litt der, hvis jeg får det til da! Er litt knapt med penger for tiden, så får ikke gjort så mye om dagen, men er småting som blir gjort på den hele tida :)
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Oekern »

Jeg har en RF 10" (Dobbeltspola) element som du kan få kjøpe, om det er interresant ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

Akkurat nå så må jeg vente med anlegget, dette er bare noe drit jeg har lånt av kamerater så jeg har noe lyd i bilen, skal først få alle småting og alt sånn i motoren tipp-topp ;) Er mulig jeg må skifte stempelringer og slikt, da vurderer jeg likegodt å ha litt kraftigere ting inni der også, smidde deler :roll:
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

Vært å ordna litt nå, før fylla begynner idag :P
Han forrige eieren har hatt et jævli anlegg baki der vet jeg! Er 4 diskanter som står i a-stolpen, 2 på hver side, 2 ved frontrute, 2 i dør, også 4 elementer baki, så har vært litt lyd i bilen ja, alt er rivd ut som sagt, men er kablene som ligger igjen, så da sparer det meg det problemet ;)

Skal også sette på sommersåler foran straks, så da blir det noen stygge helårsdekk bak, og 17" sommerdekk som fulgte med bilen foran, må kjøpe 2 nye dekk da de andre er punktert :roll:
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Oekern »

hørtes ut som er litt jall/røtint anlegg også. Hva skal man med fire diskanter i a-stolpen :?
Nyt fylla så lenge du kan, det shorter seg på kroner med Corrado. Hehehehe. Neira :lol:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

Oekern wrote:hørtes ut som er litt jall/røtint anlegg også. Hva skal man med fire diskanter i a-stolpen :?
Nyt fylla så lenge du kan, det shorter seg på kroner med Corrado. Hehehehe. Neira :lol:
Har ikke funnet noen ledninger fra de i a-stolpen enda, så er ikke sikkert han har brukt de, men får se, tenker jeg bare kjører med 2 i frontruta og 1 i hver dør + noen hammere baki :)

TRO meg, det har jeg merka :P Idet jeg kjøpte den, var det vel det meste jeg hadde hatt kontant i hånda selv, og 2 dager etterpå, har jeg aldri vært så fattig :P I tillegg til det så fikk vi beltebot med en kompis her om dagen :( Hadde vært på butikken og handla, og skulle 500m borti gata, så stressa vi, og der sto de jo på den eneste plassen man kan stå der :roll: Fortjente det vel :twisted:
1991 Corrado G60 Karmann
Post Reply